het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.340
5.692
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Voor jou is het een relikwie. Voor een van de vorige eigenaren was het gewoon een ouwe kutbrommer die niets mocht kosten. Misschien zelfs een 14 jarig jongetje dat hem mocht opcrossen.
Ik vrees het wel ja. Hij is ooit eens overgespoten door een blinde. Verf over het Chrome tankje, druipers waar je u tegen zegt en 2 verschillende kleuren rood :(
 
16189093507623737130548134667472.jpg
16189094169876887625388485099542.jpg
 
Moet eerlijk bekennen dat ik niet precies weet waar de A2 voor staat. Die heb ik er nu ingedaan aangezien de oude nogal verroest was. Motor moet nog een keer helemaal uit elkaar zodat ik het frame kan poedercoaten in de originele kleur. Eerst maar eens even sparen ;)
 
Ben ook weer niet zo'n purist dat alle bouten exact zo moeten zijn als vroeger. Een imbusbout gebruiken waar origineel kruiskop zit gaat mij net wat te ver.... Heb ik ook al menig keren in een museum gezien met motoren uit de jaren 30/40. "Professioneel gerestaureerd" m'n reet.


De vorige klassieker die ik had (helaas gestolen) was er een die bijna klaar was volgens de verkoper. Banden zaten er verkeerd om op, voorremrem en koppeling waren omgedraaid.... Altijd leuk om iemand anders zijn project over te nemen :+
 
Maar die mensen vinden het wel normaal om ergens een extra haspel tussen aan te sluiten, terwijl de stekker van de hoogwerker ook rechtstreeks in het verlengsnoer had gekund? Heel die haspel is overbodig...

Kan nuttig zijn als er een inductieve lading op zit. Bij het inschakelen van de slijptol van de tuinman vlogen steeds de stoppen er uit. Een opgerolde haspel er tussen en het probleem was opgelost.
 
Maar die mensen vinden het wel normaal om ergens een extra haspel tussen aan te sluiten, terwijl de stekker van de hoogwerker ook rechtstreeks in het verlengsnoer had gekund? Heel die haspel is overbodig...

zie je nogtans "regelmatig". geen andere stekker in de buurt zet je er je haspel tussen en ziedaar : een paar extra stekkers.
 
Of een andere memo: er is daar tegenwoordig een actieve trajectcontrole met digitale camera's (en dus bijna 100% pakkans) 🤔

Volgens mij maakt dat één van beide memo's rijp voor de papierbak ;)
Die staan pas een eindje voorbij de verkeerslichten, meer dan genoeg ruimte om ff op te trekken en rustig uit te rollen om dan met 100 de trajectcontrole in te rijden.
 
Q3B30ab3Iey-uJ2hLiuUC5sGvpGD16AZLkStj3qums0BCtyj7RT3dPL_Zf_dr4EMHPQkgUqBZZLJcTbvafYY5AJupW_lgNhXcyvmOF4-UYxnRdTIZ4C8S4uYDgoTr432hPlgrSwL6vYDjQITSeqDs_P1d_2FVnRSSLJgvPhO1C52A1BW1TlHMPEGa2AN1C276iWZz5AVW9wJTHkCH9Y9xOe3nxna2aReY30CQLv2w1Fp2xr672aMvR5GhuqnWV7AGhcdvO6GfS4o1U-iH8Hx0PLgT4-bdpUa1-e_MeMlsnRhXFGvbeByfjjK_Z1jY_-FyU9ccKCL1gb4lev8iPeeTMJX4aqY5ys4Pt0-ftLKOWcEqh2qns7yzWnZLqHtqShzX_VYne3IO5dcspFwHOn0H9Mtg3mxal_WdR6re9-5i-h81kwbQurXqoIvNPYT947fA2eLzeyZystSvsHF-GxunRd3O9Fp8fSD-7c1KlQkU5YjSLnoU--wn9mdlpbEQHd1f2aJBhpmAVkujI9vVMZTU6pBTOh1ttw5Q06ELKLnyvHkl94uqiVdoJBYmeUjDOYB94-n7QHF5hq7nobe4PZEgaRWjq5hwfB1468j5v7Xti2Q2M_dgl3knnUDEXEYu09iRd2PYoZxBodzKgSxl7NCwBA5vjyhcRShtbRe6vfP5QikGteE2JQQwEtsnxqmcI32RAYAI0IOhBqRaErO5vG_E4JM=w1595-h898-no

Geen motor, maar een (kitkar) auto, ik herb nog wat te doen dit najaar..................
In navolging hierop, op een originele kabelboom, bij Honda iig, zie je afsplitsingen meestal met een metalen (messing????) hulsje bij elkaar geknepen en met krimp of tape ingepakt. Iemand enig idee hoe deze dingen heten/waar te krijgen, evt met bijbehorende tang?
Ik vermoed wel bij conrad, maar als ik niet weet wat ik zoek is het lastig, hetb assortiment is ehhhhhhh groot
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan