het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.346
5.697
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
De startmotor van de GSX wilde niet meer, dus ik had al de vraag uitgezet of er iemand zo’n ding had liggen. Het is tenslotte leuker om er een ritje aan te wagen en ergens een bak koffie te drinken dan gewoon lekker makkelijk zo’n ding te bestellen bij japparts.
Er zit geen haast achter omdat er nog een GS1000 staat die wel wil, dus ik had er geen aandacht meer aan besteed. Tot afgelopen week. Ik dacht ik ga eens proberen of ik die startmotor er uit kan friemelen terwijl de carburateurs er nog opzitten. Kapje eraf, vingers ertussen, zoekend naar de twee bouten waarmee hij vast hoort te zitten. Ik vind er maar eentje…
En die zit nog los ook. In een vlaag van hersenverweking druk ik op het startknopje en de startmotor gaat rond, maar omdat ie zo lekker gemonteerd zit kantelt ie een fractie en doet daarna niks meer, geen contact met massa…
Twee jaar geleden is de motor dus weggeweest voor kleppen stellen, kop en voetpakkingen vervangen, zuigerveren vervangen, cilinders honen, vanalles en nog wat én een andere startmotor. De beste man deed dat allemaal tussen zijn “gewone” werk door om de kosten een beetje in het gareel te houden, waarvoor mijn dank, en blijkbaar is hij bij het monteren van de startmotor afgeleid door iets anders en heeft ie er 1 bout ingedraaid en de ander gewoon vergeten.
Nu zit de startmotor met twee bouten vast, maakt netjes contact waar het hoort, en draait zoals het hoort.
Niet aan gedacht om foto’s te maken, achteraf had ik een filmpje moeten maken van het “kantelen” van de startmotor, die ene mm was genoeg om het ding niks meer te laten doen.
 
De startmotor van de GSX wilde niet meer, dus ik had al de vraag uitgezet of er iemand zo’n ding had liggen. Het is tenslotte leuker om er een ritje aan te wagen en ergens een bak koffie te drinken dan gewoon lekker makkelijk zo’n ding te bestellen bij japparts.
Er zit geen haast achter omdat er nog een GS1000 staat die wel wil, dus ik had er geen aandacht meer aan besteed. Tot afgelopen week. Ik dacht ik ga eens proberen of ik die startmotor er uit kan friemelen terwijl de carburateurs er nog opzitten. Kapje eraf, vingers ertussen, zoekend naar de twee bouten waarmee hij vast hoort te zitten. Ik vind er maar eentje…
En die zit nog los ook. In een vlaag van hersenverweking druk ik op het startknopje en de startmotor gaat rond, maar omdat ie zo lekker gemonteerd zit kantelt ie een fractie en doet daarna niks meer, geen contact met massa…
Twee jaar geleden is de motor dus weggeweest voor kleppen stellen, kop en voetpakkingen vervangen, zuigerveren vervangen, cilinders honen, vanalles en nog wat én een andere startmotor. De beste man deed dat allemaal tussen zijn “gewone” werk door om de kosten een beetje in het gareel te houden, waarvoor mijn dank, en blijkbaar is hij bij het monteren van de startmotor afgeleid door iets anders en heeft ie er 1 bout ingedraaid en de ander gewoon vergeten.
Nu zit de startmotor met twee bouten vast, maakt netjes contact waar het hoort, en draait zoals het hoort.
Niet aan gedacht om foto’s te maken, achteraf had ik een filmpje moeten maken van het “kantelen” van de startmotor, die ene mm was genoeg om het ding niks meer te laten doen.
Dat tweede boutje zal er best gezeten hebben, die man is alleen vergeten om ze vast te draaien en ondertussen ben jij hem verloren.

Ik sleutel veel en dan maak je af en toe eenzelfde fout. Kom er meestal net op tijd achter. Net was ik aan een carburateur bezig om de hoofdsproeier te wisselen. Sta ik even later met de stationairsproeier in mijn hand en lees de aanduiding. "Hè? Wat een rare maat!" dacht ik.
Toen had ik pas door dat het een vergissing was, terwijl ik echt dondersgoed het verschil tussen die twee weet. Op mijn werk maakt iedereen wel eens een fout. De één meer dan de ander. Alleen iemand die helemaal niks doet, maakt geen fouten!
 
20210626_144357.jpg20210626_144438.jpg

Plakbandje erop onder het motto van; wat je niet ziet is er niet? -O-
 
Voor even best ok. Maar zo te zien is het gewoon ductape en dat vind ik ook minder.
Je hebt uiteraard gelijk, het functioneerde prima. Elektra tape was mooier geweest en kost bijna evenveel moeite.

Ik heb hem afgeknipt en er een nieuw stuk aan gesoldeerd met een krimpkousje eromheen, 10 minuten werk..
 
Ik denk dat minder dan 1 op de 10 huishoudens een soldeerbout heeft.

db
Ik denk dat dat nog onderschat is. Mijn vader heeft er een, mijn broer en ik niet. Ze hebben beide een handig beroep en ik klus wel eens wat.
Hoe zou dit zijn bij huishoudens waar er amper een schroevendraaier aanwezig is?
Ik wil er wel een maar kom zo weinig tegen waar de soldeerbout handig voor is. Het meeste kan ook anders opgelost worden, ik ben best fan van posi tap.
 
Terug
Bovenaan Onderaan