het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.362
5.704
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
@Wrakhout Heb je nooit gedoe met de draairichting van de motor door verkeerd aangesloten WCD’s?
Nee, normaal krijgt de deur of laadbrug een eigen stopcontact en ik regel de boel in aan wat geleverd wordt. Met aansluiten in de kasten kijk ik ook niet naar de nummers (1, 2 of 3). Dan hoef je met inregelen maar de helft om te draaien. Bruin, zwart, grijs hou ik wel in de juiste volgorde op de print. Uitgaand wissel ik om indien nodig. De twee deuren draaien op een verlengkabel en dan ligt het risico met fase draaien bij hem zodra de motor op de vaste voeding gaat
 
Bekijk bijlage 1692657Bekijk bijlage 1692658Ik ben blij dat je dit bevestigd. Ooit een dikke discussie gehad nadat er wat kastjes uitgefikt waren. Ik had onderstaande dingen aangesloten op 2 fases volgens de tekening. En nadat er 8 uitgefikt waren zou dit helemaal fout zijn en moest er een nul bijgetrokken worden aka kabels vervangen
Er staat ook een spanning van 200-240v bij. In nl is dat 400v tussen 2 fase. Handig dat ze bij de rst geen spanningen zetten!
 
Er staat ook een spanning van 200-240v bij. In nl is dat 400v tussen 2 fase. Handig dat ze bij de rst geen spanningen zetten!
R, S en T zijn de ingaande fases van elk 230
Ik ging er vanuit dat 2 x 230 AC met een gelijkrichter 90V DC ging maken. Zo vat ik het nog steeds op. Het werkte ook een aantal keren
EF18170E-6797-4140-9B9D-65C2C4EC32BC.jpeg

Voor mij is electra bijzaak en daarom gaat het ook af en toe mis of duurt het wat langer. Of ik laat de klant de handleiding lezen 😂
 
Hahahaha, nee man. Ik denk zelfs dat je je zal verbazen hoe lang ik met een pak pleisters doe. Het is wel leuk om te zien als je een nieuwe collega hebt die zich precies open haalt aan de dingen waaraan ik het ook deed. Beste manier om te leren opletten
 
Deze:
Bekijk bijlage 1692752

Blijven die een beetje zitten? Ik had laatst braaf Hansaplast gekocht, maar waar je daarbij vroeger de lijmresten alleen nog maar met wasbenzine van je huid kreeg, vallen die pleisters er nu na het eerste drupje water af :X
 
Blijven die een beetje zitten? Ik had laatst braaf Hansaplast gekocht, maar waar je daarbij vroeger de lijmresten alleen nog maar met wasbenzine van je huid kreeg, vallen die pleisters er nu na het eerste drupje water af :X

Ze zijn er ook in het blauw, die kunnen nog beter tegen vet en olie. Maar deze zijn ook al heel goed.
 
Wondjes met smeerolie/vet vervuild ontsteken nooit.

Zeker wel, ik ken een monteur waarvan zijn onderarm is geamputeerd. Ook een wondje tijdens het sleutelen, niet gespoeld en/of goed door laten bloeden.
Bleek een vleesetende bacterie in te zitten...

Altijd even goed door laten bloeden en je handen wassen.
 
Ze zijn er ook in het blauw, die kunnen nog beter tegen vet en olie. Maar deze zijn ook al heel goed.
Die blauwe hebben ook metaal er in verwerkt zodat deze in machines gedetecteerd kunnen worden.

Vooral onder andere in de voedingsmiddelenindustrie nogal belangrijk.
(Wij gebruiken daar dan ook de ty-raps die ook gedetecteerd kunnen worden)
 
254071124_4741692472550136_4424415821525431786_n.jpg


Geen motor, maar de plaat waar de remtrommel op vast zit van de Renault Estafette en een zeldzaam onderdeel.

De tekst:
Hallo, ik ben op zoek naar een wielsteun raket, gelieve mij te schrijven als je er eentje op voorraad hebt?
Ik ben van hoge Savoie,
Het is nogal dringend, dank u.

Een paar reacties:
    • Antoine Gagnereaux
      Ik krijg haar er niet uit dus moest ik hem knippen om de lagers te veranderen

      https://www.facebook.com/groups/337...EJnHNuC91z5lEUTvXByWBtJ6VWvPZVD28&__tn__=R]-R
      Daniel Andre
      Antoine Gagnereaux het beste was ook moeilijk om buiten te komen maar met een zware pind van de degripper en een goede dosis geduld kwam hij


      Régis Wehrung
      Wow, het ruikt naar ontluchting door griep!!!!


      Jean-Vincent Bertolo
      Ahhhhhhhh
      Ja, er moet een PL uitgerukt worden
      Ik weet niet meer wat ik moet zeggen
      Je moet een laatste zijn die geen spelletjes heeft in deze kamer...
      Ik hoop echt dat je lagers kapot waren. Want de naven zijn allemaal....

      NB: de vertaling op facebook is nogal apart.
      Deze naaf kan erg vast zitten en met name de moer moet je om los te krijgen met het juiste gereedschap pakken.
      Maar als de moer los is en je hebt de juiste trekker, dan komt hij wel los en zeker als je de boel met een brander even warm maakt.

      Deze supermonteur dacht: ik doe het ff met de slijptol en koop gewoon een andere naaf. Ik wens hem succes daarmee, ze zijn zeldzaam.





 
Terug
Bovenaan Onderaan