het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.336
5.689
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Met de kou de motor alvast drie uur opwarmen in de woonkamer?
En dan de ketting smeren zonder bok en bobbins.. liggen diep in de schuur.

Markeringspunt gemaakt.
Bekijk bijlage 1841878
Hier beginnen met duwen en smeren.
Bekijk bijlage 1841880
Bekijk bijlage 1841881
En achteraan eindigen. *Zweet* :+
Bekijk bijlage 1841879
Of had ik hem voor de foto in de kerstboom moeten laten vallen. :+
Stuur naar rechts, op de zijstandaard, zelf links staan achter je voetstepje (richting de motor) en achterkant naar je toe laten kantelen, dan buig je zelf naar rechts en kun je met 1 hand het wiel rond draaien en met de ander de ketting smeren.
 
Stuur naar rechts, op de zijstandaard, zelf links staan achter je voetstepje (richting de motor) en achterkant naar je toe laten kantelen, dan buig je zelf naar rechts en kun je met 1 hand het wiel rond draaien en met de ander de ketting smeren.
Ik denk niet dat ik dat kan. _O-
Heb nog losse bobbins 'diep' in de schuur maar net even zwarte besteld voor €2,87 op AliExpress.
Thuis komen, motor op de bok, versnelling inschakelen en smééér. ;)
PSX_20230127_202111.jpg
 
Voor mij als linkshandige kon dat wel eens tegenvallen om met mijn rechterhand te smeren. Ik denk dat alles onder het vet zit behalve m'n ketting.:+

Bestaat het ook als je niet uitgesproken links of rechtshandig bent?
Bij mij is het meer een gewoonte dan dat ik het met de andere hand niet zou kunnen.
Lassen bijvoorbeeld doe ik ook met links als dit zo uitkomt.
Ik denk dat iemand alles kan leren met de andere hand.

Oftewel: gewoon doen. :)
 
Bestaat het ook als je niet uitgesproken links of rechtshandig bent?
Bij mij is het meer een gewoonte dan dat ik het met de andere hand niet zou kunnen.
Lassen bijvoorbeeld doe ik ook met links als dit zo uitkomt.
Ik denk dat iemand alles kan leren met de andere hand.

Oftewel: gewoon doen. :)
Dat is ook gewoon zo. Door verschillende botbreuken, was ik ook al vaker verplicht om voor mij rechtshandige handelingen, links te doen.
Ik kan altijd nog met links schrijven. (liever niet)
Wat ik trouwens wel al van kind af had. Een linkshandige ijshockeystick. Met een rechtshandige kan ik niets beginnen 🤷‍♂️
En ik heb ook geen problemen om lassen linkshandig te doen.
 
Bestaat het ook als je niet uitgesproken links of rechtshandig bent?
Bij mij is het meer een gewoonte dan dat ik het met de andere hand niet zou kunnen.
Lassen bijvoorbeeld doe ik ook met links als dit zo uitkomt.
Ik denk dat iemand alles kan leren met de andere hand.

Oftewel: gewoon doen. :)
Ja tweehandig (ambidextrous) is best normaal. M’n moeder heeft het ook, maar als ik iets met links las lijkt het alsof de kat op het apparaat was gaan staan.

Overigens kan m’n moeder ook zonder nadenken in spiegelbeeld schrijven, malle hersenkronkels.
 
Stuur naar rechts, op de zijstandaard, zelf links staan achter je voetstepje (richting de motor) en achterkant naar je toe laten kantelen, dan buig je zelf naar rechts en kun je met 1 hand het wiel rond draaien en met de ander de ketting smeren.
Stuk stoelpoot met draadeind erin. In holle achteras steken, zoals hierboven beschreven achterwiel iets optillen zodat pootje naar recht naar beneden valt en je wiel kan vrij draaien.
 
Kijk het filmpje van @Hellracer eens, het is zo simpel.

1674902799234.png


Of idd de dure versie: Louis LOUIS LIFTSTICK OPBOKAPPARAAT, NEONGEEL
Wel even de voorrem vastzetten met klitteband, postelastiek o.i.d. voor de veiligheid.
 
Laatst bewerkt:
Al dat gedoe.
Paddockstand eronder, met de hand de band ronddraaien en tegelijk sprayen.
Ik durfde jaren geleden niet harder dan 220 km/u op de teller en op de paddock stand in de woonkamer.
Geen zin in een ritje om alleen de olie warm te draaien. O-)

Tegenwoordig zou ik gewoon koud verversen.
Ik merk geen meetbare verschillen. :)
 
Vandaag stond er o.a. op de planning om bij een DL1000V het balhoofdlager te vervangen. Deze was extreem slecht, en als ik extreem slecht schrijf bedoel ik ook echt extreem slecht.
Het begon al goed, vrijwel elk boutje zat vast gerot. En dus maar het spatbord aan de vorkpoten laten zitten, los ging het niet meer.
Stuur los, ging vrij redelijk
Maar de kroonplaatmoer op de balhoofdas zat te vast voor de electrische sleutel. En ook te vast voor de persluchtratel. Te vast voor het wringijzer van 60cm, dus die van 1 meter er bij gepakt. Toen kwam er iets beweging in, maar niet veel. Steeds wat heen en weer bewegen, kruipolie op het schroefdraad en verhitten. Maar niet verder willen....
Toen maar de kroonplaatmoer deels doorgeslepen, en toen kwam er beweging in. Jammer genoeg ook in het schroefdraad zelf, de hele boel kaal getrokken. Bleek er een verkeerde moer met een verkeerde spoed opgedraaid te zijn.....
Er waren ooit al eens andere balhoofdlagers in gezet, en dat doe je natuurlijk zonder vet. Loopt immers lekker soepel..... (zolang als het duurt).
Een klusje van normaliter ca. 2,5 uur gaat nu zo'n 6 uur duren, en totdat ik de andere gebruikte onderste kroonplaat (T-stuk) binnen heb staat die motor mij verschrikkelijk in de weg op een van de heftafels.... Leuk zo'n weekend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan