het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.344
5.695
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Welnee, een echte monteur doet dat toch gewoon op gevoel O-)
Klopt, en het zal je verbazen hoe vaak dat goed gaat.
Het juiste aanhaalmoment alhier is meer om de motor te beschermen tegen slopers dan om te voorkomen dat iets los komt.
In dit geval is men gewoon vergeten de boel na montage vast te zetten. Slordig, en gevaarlijk, maar het blijft mensenwerk.
 
Heel vast moet het ook niet. :Y

Ik heb wel een ZX-10R met een losse balhoofdmoer gehad.
Door de vorige eigenaar omgebouwd voor verkoop en alle dure spullen er af.
Stuurdemper, cartridges verwijderd, etc.
De motor valt dan de bocht in en loopt wijd op hoge snelheid.
 
IMG_0367.jpeg
 
We mogen een grap niet analyseren :+ , maar wellicht heeft het blok daar een klap gehad.
Zelf wel eens met een gegoten broos aluminium filterhuis van een Suzuki meegemaakt.
Handvast uit de pols brak het al voordat ik het definitief vast wilde draaien.
 
We mogen een grap niet analyseren :+ , maar wellicht heeft het blok daar een klap gehad.
Zelf wel eens met een gegoten broos aluminium filterhuis van een Suzuki meegemaakt.
Handvast uit de pols brak het al voordat ik het definitief vast wilde draaien.
Kan inderdaad gewoon productie foutje zijn oid. Ook keer gehad toen k m'n oude skyline z'n eerste oliebeurt gaf. Gewoon met de hand as draaien en righty tighty werd opeens righty loosy :X
Was gelukkig alleen 't schroefdraad maar moest wel alsnog oliefilter huis vervangen.
 
Het gaat hier over motoren, maar als het mag: ik keek gisteren naar 'flipping bangers' waar die twee mannen een Mercedes SLK hebben gekocht waarvan veel lampjes op het dashboard veel licht geven, maar voor de rest is die auto een drama. De bak werkt niet goed, het dak gaat niet open etc etc.

Dus gaan ze allerlei modules vervangen zonder resultaat, kost wel veel munten.

Tot ze er iemand bij halen die er wel verstand van heeft en die gaat meten en vervangt een bepaalde module en alles werkt weer.

En dan ga je dat op TV laten zien.
 
Het gaat hier over motoren, maar als het mag: ik keek gisteren naar 'flipping bangers' waar die twee mannen een Mercedes SLK hebben gekocht waarvan veel lampjes op het dashboard veel licht geven, maar voor de rest is die auto een drama. De bak werkt niet goed, het dak gaat niet open etc etc.

Dus gaan ze allerlei modules vervangen zonder resultaat, kost wel veel munten.

Tot ze er iemand bij halen die er wel verstand van heeft en die gaat meten en vervangt een bepaalde module en alles werkt weer.

En dan ga je dat op TV laten zien.
nagenoeg alles van dat soort programma's is:
gecast , geacteerd, nep, doorspekt met reclame, staat bol van de commerciële belangen.
als je dat in het achterhoofd houd is er voor dat programma ook wel een logische verklaring.
 
Er zitten ook wel sleutelblunders in. Holden Bros. Restos is nu op. Hele grote loods, 0 bruggen, blunder op zich. Werkt de vierwielaandrijving niet, zijn ze de voorste aandrijfas vergeten. Verder erg Amerikaans, het moet er vet uitzien, de rest van de techniek boeit niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan