het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.344
5.694
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Dat zie je niet veel, voorwielaandrijving 8-)
Screenshot_20240301_222604_Google.jpg
🙃🙃🙃🤗
 
Ik bezit zo'n bompa karretje met bijhorende geur (zonder urine-optie) en heb deze nog wat gepimpt met nutteloze/belachelijke accessoires.
Voor de prijs die ik er voor betaalde heb ik daar onevenredig veel plezier aan. Onbegrijpelijk.
De 1.1 60pk motor gaat echt niet hard vooruit.
Nu vond ik de carbu regeling wat tegenvallen.
Wat verderop is een gepensioneerde touring wegenhulp man die de kneepjes wel zou kennen. Simpathieke man.
Maar de lucht regelschroef was moeilijk bereikbaar en goed vast. ipv eerst de bovenste nest weg te halen (duurde ter lang volgens hem en ik buig voor de ervaring) verkloot ie mijn schroefje want we kunnen er niet goed aan.
Maar de donkere wolken trokken snel weg, want hij had (hoe is het mogelijk!) nog een identieke carbu in de garage liggen van 35jaar oud.
Bovenste nest eraf, schroefje kwam dan toch met enige moeite los en vervangen door het schroefje van de andere carburator.
Afstellen en karren maar.
Dat het nauwelijks beter afgesteld staat is eigenlijk ook nog een dingetje. Misschien eens naar een oldtimer garagist gaan die nog de kennis en apparatuur heeft om beter af te stellen.




20231220_124353.jpg
20240204_150607.jpg
 
Al zat specifieke voor of achterbanden andersom op het andere wiel gelegd. Akkoord geen grote zware motoren, maar op de F650ST is het je beste optie.
Op de enduro's ook wel setjes straatbanden zo gelegd.
 
Niet echt een sleutelblunder maar toch:

Kennis van mij vroeg me of ik zijn net nieuw aangeschafte R1100GS wou voorzien van verse filters en vloeistofjes. Tuurlijk, geen probleem. Meneer stond er op zelf de benodigdheden aan te leveren. Welja. Kwam die aan met:

Olie (Speciale boxer olie van Motorex, wist niet dat het bestond)
Filter (en de goede!)
Remvloeistof (had ik ook wel gehad, maar vooruit)

En:

4 liter koelvloeistof. :?

"Eh, die fiets van jou is een luchtgekoelde hoor"
"Oh ja? En wat is dat dan onder de koplamp!!!?"
"Dat is je oliekoeler"
"..."

Toch mooi 4 liter kvs aan overgehouden... *O*
Valt me nog mee dat die niet met een spuitbus kettingvet aan kwam.
 
Zo had de VTR SP2 (met bigend schade) die ik afgelopen zomer kocht ook verdacht dunne olie in het carter zitten…..

Meneer had de motor in onderhoud bij een grote landelijke keten, en net voor de TT een beurt gehad. Op terugweg van TT begon het blok behoorlijk te tikken, en deze keten zei “breng maar langs, zal de nokkenaskettingspanner wel zijn”. Daar heen gebracht, en inmiddels bonkte hij behoorlijk, en kreeg hem terug met “er zit geen nokkenaskettingspanner in, dus waarschijnlijk is hij rijp voor de sloop”.
 
Dat er geen NAKS in zit hadden ze tijdens het telefoongesprek al moeten weten. Dat ie rijp is voor de sloop klopt ook niet, want de dagwaarde van die dingen rechtvaardigt een reparatie wel….
 
Terug
Bovenaan Onderaan