het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.346
5.697
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
429823257_254538161041455_8147957979902854182_n.jpg


Customer states he did his own brakes and the pedal goes to the floor.
 
Maar de nippel zit nog altijd op het hoogste punt van de klauw. Van die auto niet. Zal nooit ontlucht geraken.ik vraag me zelf af of het wel een banjobout is op die auto remklauw.
Ja, maar lucht gaat naar hoogste punt, dus leiding. En misschien een fractie wat in de klauw ontstaat. Maar oplossing was klauw omhoog en door stugheid remleiding is de ontluchtingsnippel dan onderaan en de banjo boven. Dus via banjo ontlucht. En nu is rem wel hard. Ik zeg fout ontwerp. Banjo had rechts op foto moeten zitten en ontluchtings links.
 
De transalp is geen tweetakt.

's ochtends twijfel ik toch echt als hij draait op de choke terwijl ik de poort sluit:+.

Het is niet zo erg dat ik de benzine controleer en olie tank.
Ik rijd woon/werk met dat hok, dus dat was elke twee á drie weken een half litertje er in gooien.
Nu hoef ik een maand niet te kijken en dan voor het mooie gaat er 200/300ml bij.
 
's ochtends twijfel ik toch echt als hij draait op de choke terwijl ik de poort sluit:+.

Het is niet zo erg dat ik de benzine controleer en olie tank.
Ik rijd woon/werk met dat hok, dus dat was elke twee á drie weken een half litertje er in gooien.
Nu hoef ik een maand niet te kijken en dan voor het mooie gaat er 200/300ml bij.
Hoeveel ton heeft dat ding dan al gereden?
 
Hoeveel ton heeft dat ding dan al gereden?
1,2 nog maar, net ingereden.

Buiten dat, allemaal niet te serieus nemen.
Ik heb een motor met ervaring, die ik dagelijks gebruik en die verbruikt wat olie. Boeiend.
Het is niet schokkend veel. Het rijwielgedeelte wordt prima onderhouden, het blokje krijgt netjes z'n beurten. Zo lang hij me betrouwbaar van huis naar werk en weer terug brengt is het een fantastische motor. En dat doet hij inmiddels een jaar of twee.
 
1,2 nog maar, net ingereden.

Buiten dat, allemaal niet te serieus nemen.
Ik heb een motor met ervaring, die ik dagelijks gebruik en die verbruikt wat olie. Boeiend.
Het is niet schokkend veel. Het rijwielgedeelte wordt prima onderhouden, het blokje krijgt netjes z'n beurten. Zo lang hij me betrouwbaar van huis naar werk en weer terug brengt is het een fantastische motor. En dat doet hij inmiddels een jaar of twee.
Ik heb op extreem zwaar gebruikte Transalpen gereden waar meer dan 80 k stond. Nog nooit olie hoeven bijvullen. Vandaar mijn vraag. Moest wel veel zijn.
 

Bijlagen

  • 1148646-0e62a7ca2982ed56ff45cc45fe831daa.jpg
    1148646-0e62a7ca2982ed56ff45cc45fe831daa.jpg
    40,1 KB · Weergaven: 0
Vorige eigenaar was er ook niet zuinig op. 20k op gereden, nooit zelfs maar olie ververst. 'oh ja, als je twee uur aan een stuk 160 reed begon hij te slurpen, dan haalde je 1:20 niet meer en kon je ook wel wat olie bijvullen'. Dat werk. Die 120.000km is er ook wel aan af te zien zegmaar.

Sinds een flush van het blok en goede kwaliteit olie verbruikt hij aanzienlijk minder. Ik ben al lang blij. Olie blijft nu ook vrij helder aan de pijlstok ipv gitzwart.
 
Vorige eigenaar was er ook niet zuinig op. 20k op gereden, nooit zelfs maar olie ververst. 'oh ja, als je twee uur aan een stuk 160 reed begon hij te slurpen, dan haalde je 1:20 niet meer en kon je ook wel wat olie bijvullen'. Dat werk. Die 120.000km is er ook wel aan af te zien zegmaar.

Sinds een flush van het blok en goede kwaliteit olie verbruikt hij aanzienlijk minder. Ik ben al lang blij. Olie blijft nu ook vrij helder aan de pijlstok ipv gitzwart.
Technisch goede motoren. Moet je echt kapotmaken. Dat gaat niet vanzelf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan