Tsjaa...wat wil je? Dit zijn de SUV's. Als je écht het terrein in wilt, moet je niets uit deze categorie hebben natuurlijk. Dan pak je iets wat écht licht is. Maar daar rij je weer niet zo lekker mee naar Zuid Spanje. Of Tibet. Met dit wel, én je kunt er toch mee het terrein in zolang het niet tè erg wordt. Een beetje bospaden of gravelwegen lukt prima. Ligt een beetje aan de vaardigheid van de bestuurder. Echt heel ruig terrein, waar je de machine heel snel moet kunnen sturen zal met motoren uit dit segment wat meer zweet kosten, maar ja...het is het één of het ander.Mooie motor, maar meer onroad dan offroad.
voor mij ook niet.mooi, maar wordt hem niet voor mij.
rene
als ie niet te zwaar is en de injectie goed , dan heeft BMW met de 1200 een probleem en honda kan dan z'n varadero ook inpakken ...........
vind hem best mooi ,, maar wanneer staat ie bij de dealers . wil wel proeftijden
maar wat doet de concurrentie?
de r1200GS Adventure kost je 19500
TRACK 800TDI kaal 17500, met koffers iets van 18500-19000
vind je de varadero of de vstrom een concurrent? ik niet, de KTM evenmin, die is te offroad.
de SupTen is gewoon een hele complete fiets met alle toeters en bellen (ABS, UBS, verstelbaar zadel en ruit, nu koffers, koplampbeschermer etc
110 pk=Het minste vermogen
261 kilo=Het zwaarste
17.000 euro=Één van de duurste...
Mijn advies aan Yamaha; 2000 euro goedkoper en niet zo nadrukkelijk adverteren alsof je ermee het terrein in kan....
Nee dan toch maar mijn Tiger 1050; nu in SE uitvoering met ABS,koffers middenbok en handvatverwarming voor 14.000 euri's
Technische gegevens Triumph Tiger 1050
Gewicht (leeg) 198 Kg (ABS-Versie 201 kg)
Gewicht (met vloeistoffen en volgetankt) 225 kg
Dus zeker wel NAT een pak lichter !
En over bruikbaar koppel gesproken; je hebt vast nooit op een 3 cilinder van Triumph gereden anders zou je dit nooit zeggen !
Technische gegevens Triumph Tiger 1050
Gewicht (leeg) 198 Kg (ABS-Versie 201 kg)
Gewicht (met vloeistoffen en volgetankt) 225 kg
Dus zeker wel NAT een pak lichter !
En over bruikbaar koppel gesproken; je hebt vast nooit op een 3 cilinder van Triumph gereden anders zou je dit nooit zeggen !
Iemand al antwoord op mijn vraag?Misschien een domme vraag van mij, maar mis ik nou een nokkenas ketting? Wordt hij via tandwielen aangedreven?
Dimension
Length2,110mm (83in)Width (Handlebars)840mm (33in)Height1,320mm (51.9in)Seat Height835mm (32.8in)Wheelbase1,510mm (59.4in)Rake/Trail23.2 degree/87.7mmTrockengewicht228kg (502lbsFuel Tank Capacity20 litres (5.3 US gal)
Leuk geprobeerd Mark;maar ik weet toch zeker wel wat er in mijn instructieboekje en de technische gegevens van de Triumph fabriek staat !
Iemand al antwoord op mijn vraag?
OK Mark, check deze enige juiste gegevens dan maar eens.
http://triumphmotorcycles.com/australia/Tiger_2009_Specifications_Tiger2009.aspx
Wilco , die link is voor de Australische markt,
waar ik kijk, voor de Nederlandse markt,(ik woon in Ned.), jij toch ook?
mvg Mark