Weet je wat nou zo grappig is. Ik zat net op een ander forum een discussie te voeren met iemand die zij dat de oude XTZ 660 195 kilo woog droog. En ik hield het bij 168 of 171 kilo. Jouw XTZ weegt 183 kilo droog en dat is maar 15 kilo minder dan mijn meer dan 2 keer zo sterke Tiger...
Ik heb me dus sterk gemaakt om jou merk te "verdedigen" en nu ga jij mij vertellen dat mijn eigen fiets veel zwaarder is dan ik weet ....
meneer (T)hijger ben niet zo geinteresseerd in hoe geweldig de triumph tiger is, heb er op gereden en vind het een saaie scooter, mijn superduke gaat nog sneller naar de 200 maar daar gaat het niet hier niet om.
dit lijkt me een fantastisch apparaat, ziet er itt andere wanabe's wel bruut en ruig uit.
kan niet wachten tot de eerste vergelijkend proefrit met de gs adventure
Ach zoals gewoonlijk weten we al wie dat gaat winnen.
Erg saai, die testen.
meneer (T)hijger ben niet zo geinteresseerd in hoe geweldig de triumph tiger is, heb er op gereden en vind het een saaie scooter, mijn superduke gaat nog sneller naar de 200 maar daar gaat het niet hier niet om.
dit lijkt me een fantastisch apparaat, ziet er itt andere wanabe's wel bruut en ruig uit.
kan niet wachten tot de eerste vergelijkend proefrit met de gs adventure
Ik weet dat de acceleratietijden van een 1200GS van 0 tot 200 zo'n 17.5 seconden is, en van een 1050 Tiger van 0 tot 200 in 12.5 seconden. Met een top van 230kmh.
Dus echt wel flink sneller !
Heb zelf regelmatig wedstrijdjes gehouden met GSen en die hadden ook geen kans.
Ik heb wel een andere mapping,uitlaat, airbox en luchtfilter en nu 127pk a.h. achterwiel.
Wat is daar nu belangrijk aan??
Het gaat hier toch om eenAllroad he, dat die meer gericht is om op de weg te rijden wil ik gerust geloven.
Maar om wedstrijdjes te rijden en om snel naar 200km/h te accelereren... voor mij hoeft het niet, en als het dan toch moet, dan doe ik dat wel op een 600cc racer.
met 17000 euro is ie (met de first edition uitvoering)2500euro goedkoper dan een R1200GS adventure. edit, de GS A kost 20500, dus het scheelt 3500 euro
Een triumph heeft nu eenmaal niet een cardan, UBS en een volledig nieuw motorblok
Nieuwe techniek kost wel wat.
ik denk dat Yamaha hem redelijk taktisch geprijsd heeft eigenlijk. niet de duurste, niet de goedkoopste, maar dat hoeft ook niet, omdat er vernieuwende techniek aan boord is.
daarbij ontlopen de gewichten en pk's en nm elkaar niet zo veel
SupTen: 110pk, 114nm, 261kg (nat),
GS adv: 110pk, 120nm, 259kg(nat)
Tiger:111pk, 98nm, 228kg (droog)
daarbij zou ik me niet blind staren op pk's, zeker niet in deze klasse. De SupTen en de BMW zijn tweecilinders, die een veel bruikbaarder koppel hebben
Vermogen zegt me geen drol meer sinds ik TDM rijd.
(...)
Ik wil er wel eentje krijgen
Het gaat hier toch om een Allroad he, dat die meer gericht is om op de weg te rijden wil ik gerust geloven.
Correctie...
Niks correctie.
Ik denk dat er velen de term "allroad" eens moeten herzien.
(..)
Is een zware Allroad niet gebouwd om lange reizen mee te maken, om ook eens van het asfalt te kunnen en zo'n gravelweg in de bergen te rijden.
(..)
Ben er alleen nog niet uit of ik 'm mooi moet vinden of niet.
Niks correctie.
Ik denk dat er velen de term "allroad" eens moeten herzien.
Als ik de meeste "allroad topics" bekijk lijkt het wel of het een must is om met je allroad mee te kunnen met lichte enduro's.
Is een zware Allroad niet gebouwd om lange reizen mee te maken, om ook eens van het asfalt te kunnen en zo'n gravelweg in de bergen te rijden. En zoals ik hier nog ergens kon lezen, een bospad zal ook nog wel lukken, zolang het niet extreem wordt.
Ik weet dat deze meer weggericht is, maar dat zijn haast alle zware allroads.
Niks mis mee dus, en wel degelijk een allroad.
Zoals ik in m'n eerste reply ook al schreef, wel een allroad die wat meer gericht is om onroad te gebruiken, maar nog steeds een allroad. Die marketingjongens zijn ook niet achterlijk he. Hoeveel % van de allroadrijders heeft offroadambities met zo'n machine?
Voorwat ik 'm zou gebruiken (en nu m'n XTZ660 ook gebruik trouwens) lijkt het me de ideale machine.
Ben er alleen nog niet uit of ik 'm mooi moet vinden of niet.
Het verschil met auto's is dan natuurlijk dat je met een X5 niet eens fatsoenlijk door een modderig bospad komt. Met een motor kom je al gauw overal. Kijk maar naar R1Sjaak. Ik heb zelf ook met mijn RT in Marokko over gravelwegen, geen wegen en wegen waar hele stukken asfalt misten gereden. Gaat prima. Nu heb ik gelukkig spaakvelgen en een zodanige bandenmaat achter dat er ook een Conti Trailattack op past. Als je hogere veren en meer grondspeling hebt, kom je al gauw een heel eind. Het hangt vaak meer van de beheersing van de bestuurder af dan van de motor. Toen er nog geen 'allroads' waren, ging men ook de wereld rond op een Enfield. En in Marokko hebben alleen toeristen een 4x4. De mensen daar rijden gewoon overal met hun oude Mercedes met 450K op de klok...Eens.
Een Zwaardere allroad is bedoeld voor reizen en gravel roads.
Met een X5 of een ML ga je ook niet het terrein in, daar heb je een defender voor nodig.
Een allroad kan je zien als een SUV. lekker hoog, ruw uiterlijk.
Hij wordt niet voor niets geleverd met metzeler tourance EXP
Ieder zijn mening toch?Maakt allemaal ook niet zo erg veel uit, je moet hem kopen omdat je hem mooi vindt en omdat je hem lekker vindt rijden (en hij past bij je doeleinden). Maar Yamaha had hem iets meer all-road gepresenteerd overal (noppenbandjes etc...).
En als allroadrijders geen offroadambities hebben, zijn het dan nog allroad rijders?
Voor mij persoonlijk is allroad echt allroad, dus dualsport. Voor een ander is allroad een motor die er 'allroad' uitziet (lees: BMW GS achtig)
Ik vraag me wel af waarom de cardan nog net als de ouwe virago's is opgebouwd en helemaal geen reactiestangen heeft zoals de Guzzie's en GS.
Meer pica's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]