Het Super Tenere 1200 topic

Zalig bandje ook die TR 91, de eerste 689 km staan erop en de rechte kantjes zijn eraf :)

yjmh.jpg
 
Hoeveel beter is het 2014 model tov de eerste generatie?

Bij m'n dealer staat nog een 2012 en een 2013 model aan verlaagde prijs.

Het stond zo goed als vast dat ik voor een BMW zou gaan, maar de cardan en de tevredenheid van m'n dealer hebben me aan het twijfelen gebracht.

Ben zeer tevreden van mijn XTZ660Z Tenere en van m'n dealer heb ik ook geen klagen.
Een logische keuze zou dus de S10 zijn.


Ga nu kiezen tussen een F800GS adventure en de S10 (eerste gen)


Denk dat de S10 qua betrouwbaarheid zeker ok zal zijn, bij de 800GS heb ik dat gevoel ook.
 
Laatst bewerkt:
Testrijden zou ik zeggen.
Ik ben van de S10 2012 enorm tevreden na bijna 27000 en na 185000km op 2 V Stroms Dl 1000. Ben er op alle fronten op vooruit gegaan.
Moest ik nu kiezen en die paar duizenden euroos maakten niet uit dan koos ik nu voor het 2014 model omwille van de elec. vering en cruisecontrol. Mis ik het... nope niet echt :)
De S10 en GS 800..... die keuze zou bij mij snel gemaakt zijn, alleen al voor het gebruiksgemak van de cardan.
 
Moest ik nu kiezen en die paar duizenden euroos maakten niet uit dan koos ik nu voor het 2014 model omwille van de elec. vering en cruisecontrol. Mis ik het... nope niet echt :)
De S10 en GS 800..... die keuze zou bij mij snel gemaakt zijn, alleen al voor het gebruiksgemak van de cardan.


Bij de nieuwe zou ik het niet-ZE model kopen, die electronische vering heb ik echt niet nodig, en cruisecontrol kan dan wel handig zijn, maar echt nodig heb ik dat ook niet.


Ben net terug van een weekje sturen in Tirol en omstreken... veel regen gehad, en ja... dan is zo'n cardan echt wel een pluspunt.

Heel veel GS 1200's gezien, slechts een paar S10's...


Denk dat ik van de week nog eens bij m'n dealer op bezoek ga.
 
Veel succes met je keuze Allan!
Ik ben ook net terug uit DE, AT en IT, ook regen gehad, totaal 2x een half dagje maar dan wel echt regen met onweer en alle bijbehorende narigheid tot ontwortelde bomen aan toe.
Bijna 4000 km gereden in 7 dagen en Stien (S10) en ik waren al vriendjes maar de vriendschap is nog hechter geworden!
Wat een perfecte motor voor dit soort tripjes!!
Ik doe nooit lang met mijn motoren, max 3 jaar en dan begint het te jeuken, maar nu weet ik zeker dat deze langer zal blijven.
 
Ik heb een gebruikte S10 zien staan bij m'n dealer.

Is een witte van 2011, 30 000km op de teller.
Krijg een nette overnameprijs voor de CBF van m'n vrouw waar we ook nog vanaf willen.


Scheelt toch een dikke 4500€ tov een nieuwe (niet ZE).


Maar die 30 000km houden me wat tegen, zeker omdat ik de motor eigenlijk koop om nog heel wat jaren mee verder te kunnen. Ik rij gemiddeld een dikke 10000 per jaar.

Wat denken jullie van die 30 000km? Pas ingereden? :)
 
Ik heb een gebruikte S10 zien staan bij m'n dealer.

Is een witte van 2011, 30 000km op de teller.
Krijg een nette overnameprijs voor de CBF van m'n vrouw waar we ook nog vanaf willen.


Scheelt toch een dikke 4500€ tov een nieuwe (niet ZE).


Maar die 30 000km houden me wat tegen, zeker omdat ik de motor eigenlijk koop om nog heel wat jaren mee verder te kunnen. Ik rij gemiddeld een dikke 10000 per jaar.

Wat denken jullie van die 30 000km? Pas ingereden? :)


Moet nog ingereden worden. :Y

No sweat.
 
Af en toe werken mijn richtingaanwijzers niet, zowel links als rechts. Na het opnieuw starten van de motor doen ze het wel. Iemand hier ervaring mee? Tevens een keer gehad dat de motor in een schuine bocht spontaan uitviel: totaal uit, dus niets meer op het dashboard of iets anders. Na opnieuw starten geen probleem meer gehad. Collega heeft stroomcircuit nagekeken, lijkt geen probleem. Zit er een omvalschakelaar in deze motor (model 2012)?
 
Af en toe werken mijn richtingaanwijzers niet, zowel links als rechts. Na het opnieuw starten van de motor doen ze het wel. Iemand hier ervaring mee? Tevens een keer gehad dat de motor in een schuine bocht spontaan uitviel: totaal uit, dus niets meer op het dashboard of iets anders. Na opnieuw starten geen probleem meer gehad. Collega heeft stroomcircuit nagekeken, lijkt geen probleem. Zit er een omvalschakelaar in deze motor (model 2012)?

Ja
 
Hmm, maar daar moet je dan wel érg ver mee in de bocht leunen hoor.

Die knipperlichten zijn een slechte indicatie, kan wel eens een groot probleem zijn... Maar misschien is het een klein iets. Toevallig eens gekeken hoe de poot en die startbescherming daar zitten? Want dan valt hij uiteraard ook uit.
 
Weinig leven hier! Zit er geen versnellings indicator op de S10 van 2013?
Vrijdag ga ik rijden met de S10, kijken wat ik er van vindt.
 
Nee geen indicator. Persoonlijk heb ik dat niet nodig, kon snel toeren en snelheid aan versnelling linken. En overal koppel genoeg :-).
 
Gereden met het 2014 model, jammer want die ik wilde kopen is 2013. Ik moet zeggen vanaf de eerste seconde de best sturende fiets die ik ooit gereden heb. Genoeg kracht in alle versnellingen. Maar ik miste comfort, windbescherming en karakter... versnellingspook te hoog rempedaal te klein, met koppelen greep ik iedere keer in de handkap. Iets teveel aanpassingen nodig naar mijn zin. Dus denk ik dat ik toch nog even verder kijk, ook met een GSA gereden en daar niets op aan te merken, behalve de km stand dan... dusss tja...
 
Laatst bewerkt:
Succes met het maken van de juiste keuze!

Een aantal zaken kan je eenvoudig veranderen, hoge ruit, rempedaalverbreding, opheffen restrictie in de 1e drie versnellingen geeft direct een hoop meer karakter, kosten omstreeks 70 euro!

Het gaat er vooral om dat je je thuis voelt op je nieuwe motor.
Als het niet direct goed voelt dan moet je er niet aan beginnen.

Zo'n Adventure is ook geen verkeerde motor alleen jammer dat ze niet zo betrouwbaar zijn als onze Teneree en dat je altijd een litertje olie mee moet ;)
 
Dat is de reden dat ik nu twijfel, de tenere reed alsof ik al jaren reed met dat ding. De Gsa hadden veel gewenning nodig, heel erg veel....
Maar het bij te betalen bedrag op de S10 is ook heel erg veel...
 
Heeft iemand die kleine led knippers al op het oude model gezet.


Knipperen die dan beter?



Ik begrijp dat niet zo goed, knipperlichten zijn toch niet zooo belangrijk, of toch?

Bij de BMW dealer keken ze me ook raar aan toen ik zei dat die led knipperlichten aan 110€ meerprijs niet op de bon moesten.
 
Knipperen die dan beter?

Nee, is puur esthetisch. Meer zelfs, ik heb al moto's gezien met led pinkers, waar je overdag (door de zon) niet of amper zag dat ze aanstonden.

Led's verbruiken minder en gaan nooit stuk (lees leven langer dan de motor).



En ah, kennen ze bij BMW dan toch pinkers _O-
 
Dat is de reden dat ik nu twijfel, de tenere reed alsof ik al jaren reed met dat ding. De Gsa hadden veel gewenning nodig, heel erg veel....
Maar het bij te betalen bedrag op de S10 is ook heel erg veel...



Je bent, als ik me niet vergis, wel een nieuwe S10 aan het vergelijken met een oudere GSA.

Op de tweedehandsmarkt zijn de S10's dan ook een pak gunstiger geprijsd dan de BMW's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan