Het Super Tenere 1200 topic

Aja inderdaad, het zijn eerder de handkappen die het meeste uitsteken bij de Tenere, die spiegels staan vrij hoog, dus daar zal je zeker geen last vban hebben vermoed ik.
Maar de handkappen/stuureindes komen meestal uit boven de zijspiegels van personenwagens vermoedelijk?

Bij mijn burgman komen de spiegels ter hoogte van de spiegels van gemiddelde personenwagens.

bij een traditionele moto kan ik mij voorstellen dat jullie spiegels of stuuruiteindes ter hoogte komen SUV/busjes/camionette-spiegels.

Maar bij gewone wagens blijkbaar geen problemen voor de Tenere 8-)


Enige keer dat ik mij goed kan herinneren en er echt op lette van een "echte moto" die aan filerijden deed, was eergisteren in de Brusselse tunnels...
Mensen uit Brussel of die wel eens (spijtig genoeg) in Brussel moeten zijn, zullen weten dat die tunnels niet echt autovriendelijk is, altijd stilstaand verkeer, en ook nogal smal om tussen te rijden met je moto/scooter.
Maar dus eergisteren zat er een Hypermotard achter mij tussen de auto's te laveren :)
2008_ducati_hyper05.jpg


Als hij dat kan (met ingetrokken spiegels) met zijn brede stuur, 762mm, veronderstel ik dat een Tenere of een FJR (zonder bakken mss gemakkelijker) dat ook even gemakkelijk zouden moeten kunnen aangezien het blijkbaar de stuureindes zijn die het verste uitsteken bij gewone moto's.

Wat ik wel niet snap is de breedte van de Tenere:
Super Ténéré Worldcrosser 2015 Gegevens & technische specificaties - Moto's - Yamaha Motor Belgie
980 mm :?

een FJR is 750mm breed
FJR1300A 2018 Gegevens & technische specificaties - Moto's - Yamaha Motor Belgie

en een Burgman (ik moet het zelf nog eens meten) is op zijn breedste 810mm breed
Suzuki Motoren startpagina - Motoren op suzuki.nl

Dat is meer dan 170mm breder dan mijn Burgman, en 230mm!! breder dan een FJR?
Heeft een Tenere dan zo een breed stuur? :o
 
Klopt hoor, de Tenere heeft de eer om de breedste motor te zijn :)

5 Narrowest and 5 Widest Motorcycles


En als inwoner van Brussel kan ik gerust zeggen dat ik het een (relatief) motorvriendelijke stad vind. Af en toe moet ik eens aan de gashendel draaien om mezelf hoorbaar te maken, of eens vriendelijk op een ruitje/achterkant tikken, maar meestal gaan de auto's opzij hoor. Ook met die brede ST rij ik gewoon tussen de auto's door, in de file, in de tunnels. Dus daar hoef je echt geen schrik voor te hebben, maar gewoon doen.

Trouwens, het meest frappante dat ik ooit zag, was een quadrijder die in de tunnels tussen de stilstaande auto's doorreed. Dat zou ik nooit doen (is een teken van non-respect), maar bon, hij geraakte ertussen door.
 
ah ok, als een Brusseleer zegt dat het probleem filerijden is, dan weet ik genoeg ;)

thx man!

Morgen doe je mee aan de staking veronderstel ik? ;)
 
alright! thx a lot!

maakt mijn dillema omtrent de keuze FJR1300 of Super Tenere er alleen maar moeilijker op :? :)

Een testrit zal meer dan ooit bepalend zijn.
 
Lijkt me dat een testrit de enige manier is om te bepalen welke fiets het beste bij je wensen past.

Vanaf een folder kan je dat niet inschatten, en wat anderen van een fiets zeggen of vinden is net als smaak.... hoeft voor jou niets te betekenen.

Lekker gaan rijden en dan je mening bepalen. :Y :]
 
Nee, maandag werk ik niet. Dus ik doe technisch niet mee met de staking. Maar kom, dat is een heel andere discussie.

Wel anders om dan in Bxl te rijden. Vorige maandag was het absurd kalm. Donderdag daarentegen (treinstaking) was het verschrikkelijk. Enfin, staaft mijn punt weer; rij er gerust tussendoor in de file, iedereen vaart er wel bij 8-).


Over het filerijden, wel, met bakken wordt het wat moeilijker. Maar ook dan gaat het nog hoor. Foto's tonen dat de motor (bij mij) dan wel héél breed wordt en ik doe het dus niet vaak, maar heb er ervaring mee. De tunnels zijn dan eigenlijk de beste optie, omdat er daar minder tussen de auto's gelaveerd moet worden.

Dus voor jou zal het inderdaad rijden worden. Kan je bij D'Ieteren doen, vanaf maart denk ik. Moet je bij een dealer of op het autosalon maar eens vragen.

GroteFoto-APADR6BU.jpg


GroteFoto-XWIHI7V4.jpg
 
Laatst bewerkt:
thx voor de foto's!

Iets anders, heb op het Super Tenere forum uit Nederland gelezen van een ECU beperking in vermogen voor de eerste 3 versnellingen, wat is daar van aan?
supertenereforum.nl

Daar staat ook een link van een duitse specialist waar je je ECU naar kan laten opsturen die de beperking kan opheffen:
OFF-THE-ROAD | ECU restriction removal

Na het lezen van dit alles heb ik een email gestuurd naar een Yamaha dealer hier in Belgie, en zij beweren dat dit flauwekul is, dat de motor standaard perfect rijdt.
En dat als ik meer vermogen wou, ik maar een rapid 3 en een akrapovic lijn moest installeren.
Of een R1 kopen.

Op 1 of andere manier geloof ik die specifieke dealer niet.

En ligt het aan mij, of die die R1-opmerking nogal afsnauwend? :?
 
Laatst bewerkt:
thx voor de foto's!

Iets anders, heb op het Super Tenere forum uit Nederland gelezen van een ECU beperking in vermogen voor de eerste 3 versnellingen, wat is daar van aan?
supertenereforum.nl

Daar staat ook een link van een duitse specialist waar je je ECU naar kan laten opsturen die de beperking kan opheffen:
OFF-THE-ROAD | ECU restriction removal

Na het lezen van dit alles heb ik een email gestuurd naar een Yamaha dealer hier in Belgie, en zij beweren dat dit flauwekul is, dat de motor standaard perfect rijdt.
En dat als ik meer vermogen wou, ik maar een rapid 3 en een akrapovic lijn moest installeren.
Of een R1 kopen.

Op 1 of andere manier geloof ik die specifieke dealer niet.

En ligt het aan mij, of die die R1-opmerking nogal afsnauwend? :?

Gebruik ff de zoekfunktie in dit topic en zoek op ECU dan vind je alles wat je wilt weten.

Je dealer praat poep.
 
Jah ik vermoed het ook.
Heb ondertss ALLE yamaha dealers in vlaanderen hierover gemaild en tot nu toe al 1 antwoord gehad dat zij dat doen, maar niet zelf. Zij sturen de ecu ook naar een derde.

Heb trouwens jouw post hier al gevonden met fotos en uitleg. Ook die in het super tenere forum.
Was enkel niet duidelijk waar precies jij jouw ECU liet flashen..
edit: in Parma bij Diapason dus

en heb ondertussen al vele antwoorden binnengekregen, 6 antwoorden in totaal

eentje die het niet doet omdat de importeur dit niet steunt en omdat het verboden is, tijdens de garantieperiode daarom dat zij het ook niet adviseren, tevens omdat ze daar onder andere zelf niet in gespecialiseerd zijn en omdat de ECU kostbaar is en evenutele problemen daarmee heel kostelijk kunnen zijn.
Buiten garantie ben ik uiteraard vrij om te doen wat ik wil, uit liefhebberij of om te racen.

Misschien een uit het boekje-antwoord, maar wel eerlijk en de rest van de mail was ook heel beleefd.

Nog een andere had het speciaal nagevraagd en geconcludeer dat ze dit niet konden doen ook.
Verder zei die:
U kunt de ECU altijd zelf opsturen, maar wij staan er nogal sceptisch tegenover. We kregen ook zeer weinig feedback daarover, dus zo’n vaart zal het (volgens ons) niet lopen.

Dan was er nog 4 die het wel deden dus.
Eentje die zei dat ze mij daarmee konden helpen. Kort en duidelijk.

En eentje die dat wou doen maar enkel na de inloopperiode (bedoelt hij inrijden of garantie, heb dat even nagevraagd) maar, zij deden dit in combinatie met een stuurschakelaar...dus weet niet of hij begrepen heeft dat ik het over een ECU restrictie had en niet over een uitschakelbare tractiecontrole.
Ofwel heb ik mijn informatie verkeerd.
Die zei dat de schakelaar nodig was omdat die anders te rijk staat als je het constant aan laat staan met als gevolg een hoger verbruik.

Interessant was het volgende antwoord:
Wij hebben een simpeler en goedkopere manier om die restrictie (deels) op te heffen.
Zodra je in het bezit bent van je beestje lossen we dat wel op +- 50 €
Alvast bedankt voor je interesse en nog een fijne dag verder.
Fred

Weet iemand wat hij daarmee zou kunnen bedoelen?

En de laatste zoals al gezegd doet het wel, maar via een derde partij.

Dus 4 van de 6 antwoorden zijn positief :)
En er moeten er nog komen want ik had in totaal 14 dealers aangesproken in Vlaanderen :)
 
Laatst bewerkt:
Begrijp me niet verkeerd, maar is het niet beter om eerst zelf eens te rijden met een S10, om dan zelf te beslissen of al dan niet iets moet gebeuren met die ECU?
 
Laatst bewerkt:
ja klopt volledig, maar ben nu gewoon een beetje gefascineerd door het hele technische gebeuren rond die ECU en de discussies die hier rond zijn :)
 
Jah ik vermoed het ook.
Heb ondertss ALLE yamaha dealers in vlaanderen hierover gemaild en tot nu toe al 1 antwoord gehad dat zij dat doen, maar niet zelf. Zij sturen de ecu ook naar een derde.

Heb trouwens jouw post hier al gevonden met fotos en uitleg. Ook die in het super tenere forum.
Was enkel niet duidelijk waar precies jij jouw ECU liet flashen..
edit: in Parma bij Diapason dus

en heb ondertussen al vele antwoorden binnengekregen, 6 antwoorden in totaal

eentje die het niet doet omdat de importeur dit niet steunt en omdat het verboden is, tijdens de garantieperiode daarom dat zij het ook niet adviseren, tevens omdat ze daar onder andere zelf niet in gespecialiseerd zijn en omdat de ECU kostbaar is en evenutele problemen daarmee heel kostelijk kunnen zijn.
Buiten garantie ben ik uiteraard vrij om te doen wat ik wil, uit liefhebberij of om te racen.

Misschien een uit het boekje-antwoord, maar wel eerlijk en de rest van de mail was ook heel beleefd.

Nog een andere had het speciaal nagevraagd en geconcludeer dat ze dit niet konden doen ook.
Verder zei die:
U kunt de ECU altijd zelf opsturen, maar wij staan er nogal sceptisch tegenover. We kregen ook zeer weinig feedback daarover, dus zo’n vaart zal het (volgens ons) niet lopen.

Dan was er nog 4 die het wel deden dus.
Eentje die zei dat ze mij daarmee konden helpen. Kort en duidelijk.

En eentje die dat wou doen maar enkel na de inloopperiode (bedoelt hij inrijden of garantie, heb dat even nagevraagd) maar, zij deden dit in combinatie met een stuurschakelaar...dus weet niet of hij begrepen heeft dat ik het over een ECU restrictie had en niet over een uitschakelbare tractiecontrole.
Ofwel heb ik mijn informatie verkeerd.
Die zei dat de schakelaar nodig was omdat die anders te rijk staat als je het constant aan laat staan met als gevolg een hoger verbruik.

Interessant was het volgende antwoord:
Wij hebben een simpeler en goedkopere manier om die restrictie (deels) op te heffen.
Zodra je in het bezit bent van je beestje lossen we dat wel op +- 50 €
Alvast bedankt voor je interesse en nog een fijne dag verder.
Fred

Weet iemand wat hij daarmee zou kunnen bedoelen?

En de laatste zoals al gezegd doet het wel, maar via een derde partij.

Dus 4 van de 6 antwoorden zijn positief :)
En er moeten er nog komen want ik had in totaal 14 dealers aangesproken in Vlaanderen :)


Ja, ik weet wel wat ze bedoelen, maar dat is toch een heel andere mod dan het chippen van de ECU.

Wat je kan doen is de connector van koppelingshendel bij je linker stuurhendel los maken en daar een kortsluiting in maken middels een kleine steekzekering. Dan denkt de ECU dat hij in neutraalloop staat en stelt de brandstofinspuiting en vervroeging van de ontsteking op neutraalloop. Dat heeft ook een klein positief effect op het vermogen, maar het heft de vermogensrestricties in de 1e 3 versnellingen niet op, dat doet het chippen van de ECU wel.

Dat ze daar EU 50,- voor vragen is schandalig het kost je een kleine zekering en 5 seconden om de connector los te maken en de zekering er in te steken.

Ook dat kan je teruglezen als je zoekt op ECU.

E-riko, als je de tijd en moeite neemt om alles in de diverse topics en forums eens na te lezen dan vind je alle antwoorden op al je vragen. Alles wat je wilt weten heb ik al eens in dit forum het Nederlandse SuperTenere forum en het Amerikaanse SuperTeneree forum gepost. Ik was de eerste in NL en waarschijnlijk Europa die de XT1200Z volledig getuned heeft. Er is in een motorblad zelfs een volledig artikel van meerdere pagina's aan mijn motor gewijd.

Met mij hebben vele anderen ook het nodige gepost, maar daar staat ook veel nonsens tussen, maar die haal je er zo tussen uit. Wat ik heb gepost zijn de feiten, daar kan je je aan vast houden.

Het beste kan je eerst eens rijden met de XT1200Z. Als je dan vindt dat de restrictie in de eerste 3 versnellingen je in de weg zitten, dan kan je altijd nog besluiten om de ECU te laten chippen.

Die restrictie merk je met name (als je daar gevoelig voor bent) bij het rijden van knijpende bochten zoals hairpins omhoog in de bergen. Dan merk je dat de XT1200Z niet zijn volle vermogen vrijgegeven krijgt.

Na de ECU chip is het een raket, en ben je blij dat er de B modus op zit, want die heb je dan nodig op gladde wegen, anders is je tractiecontrole overuren aan het maken.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik weet wel wat ze bedoelen, maar dat is toch een heel andere mod dan het chippen van de ECU.

Wat je kan doen is de connector van koppelingshendel bij je linker stuurhendel los maken en daar een kortsluiting in maken middels een kleine steekzekering. Dan denkt de ECU dat hij in neutraalloop staat en stelt de brandstofinspuiting en vervroeging van de ontsteking op neutraalloop. Dat heeft ook een klein positief effect op het vermogen, maar het heft de vermogensrestricties in de 1e 3 versnellingen niet op, dat doet het chippen van de ECU wel.

Dat ze daar EU 50,- voor vragen is schandalig het kost je een kleine zekering en 5 seconden om de connector los te maken en de zekering er in te steken.

Ook dat kan je teruglezen als je zoekt op ECU.

inderdaad, ondertussen ik heb jouw post gevonden van 12 mei 2012 waarin je perfect, in het kort, uitlegt wat die lusverbinding doet.

Dank daarvoor, blijkbaar zijn er zowel op het Amerikaanse forum (niet zoveel gezocht) als op het NL forum vooral, weinigen die de technische uitleg wisten, laat staan konden meedelen. :)

Is mijn vermoeden juist dat die ene dealer die zegt dat hij de ECU flash doet in combinatie met een schakelaar, dat dit eigenlijk onmogelijk is?
Zou bijna zeggen dat hij mij probeert de bedriegen moest hij een ECU flash doorrekenen die nooit heeft plaatsgehad...

Want met die lus + schakelaar laat je de ECU op zich volledig ongemoeid en is de restrictie maar deels.
Daar waarbij je bij een ECU flash daadwerkelijk het volle vermogen vrijlaat in alle versnellingen en deze niet uitschakelbaar is door middel van een schakelaar.
Het is ofwel het ene (schakelaar/lus) OF het andere (ECU flashen)
Zo zit het in mekaar toch?

Heb die redenering alvast ook doorgestuurd naar die welbepaalde dealer die zogezegd deze combinatie aanbiedt, ben benieuwd naar wat hij daarop zal zeggen.
 
Laatst bewerkt:
inderdaad, ondertussen ik heb jouw post gevonden van 12 mei 2012 waarin je perfect, in het kort, uitlegt wat die lusverbinding doet.

Dank daarvoor, blijkbaar zijn er zowel op het Amerikaanse forum (niet zoveel gezocht) als op het NL forum vooral, weinigen die de technische uitleg wisten, laat staan konden meedelen. :)

Is mijn vermoeden juist dat die ene dealer die zegt dat hij de ECU flash doet in combinatie met een schakelaar, dat dit eigenlijk onmogelijk is?
Zou bijna zeggen dat hij mij probeert de bedriegen moest hij een ECU flash doorrekenen die nooit heeft plaatsgehad...

Want met die lus + schakelaar laat je de ECU op zich volledig ongemoeid en is de restrictie maar deels.
Daar waarbij je bij een ECU flash daadwerkelijk het volle vermogen vrijlaat in alle versnellingen en deze niet uitschakelbaar is door middel van een schakelaar.
Het is ofwel het ene (schakelaar/lus) OF het andere (ECU flashen)
Zo zit het in mekaar toch?

Heb die redenering alvast ook doorgestuurd naar die welbepaalde dealer die zogezegd deze combinatie aanbiedt, ben benieuwd naar wat hij daarop zal zeggen.


Ik zou niet beide opties doen, aangezien de ECU modificatie niet is afgestemd op de aanpassing van de inspuit en vervroegingswaarden die middels de "zekeringen modificatie" ontstaan.

Als je de ECU modificatie doet is de zekering modificatie volstrekt zinloos.

Ik heb die zekeringsmodificatie ook eens toegepast nadat ik de ECU modificatie had laten doen en merkte geen enkel verschil.

Als je zeker wilt weten dat je niet door je dealer bedrogen wordt regel je toch gewoon zelf de ECU modificatie. Is simpel zat. ECU uitbouwen, opsturen en na retour ontvangst weer terug monteren. 1 uurtje werk en een week of wat wachten. En dan weet je zeker wat je hebt, en dat je niet geflest wordt en niet teveel betaald voor "bewezen diensten".
 
okido, wederom verhelderend en informatief, dank daarvoor! :)

de dealer die zogezegd een ECU flash én de "zekeringen modificatie" deed heeft zich verduidelijkt, was blijkbaar een misverstand in verwoordingen.
Hij bedoelde met de combinatie enkel dus de "lus maken" + de schakelaar.
Dus geen ECU flashen.

Heb ondertussen ook een vers antwoord gekregen van een dealer mbt de ECU flash en dit was wat die daarop zei:

Beperkingen zijn er door de fabrikant niet zomaar opgezet en zeker bij een twee of eencilinder
Ondervinding leert ons dat bij ingrepen in ecu niet zonder problemen verloopt
Het zogezegd vrijgeven van vermogen is bij de nieuwere versies opgelost met gebruik van andere mapping vd fabriek uit
Bij veranderen ecu bent u ook waarborg kwijt
U kan beter opteren voor andere overbrenging en alle forumpraat met een pak zout nemen
Moest het zo simpel zijn zou de constructeur dit fabriek af wel doen zeker in een tijd van sterke concurrenten en marktaandeel
De motorafstelling(betrouwbaarheid) verloopt tot nu probleemloos net als het verbruik.Ik persoonlijk opteer voor betrouwbaarheid ipv.een paar paarden meer die waarschijnlijk tussen de oren zitten
Ik stel voor dat u eerst een proefrit maakt dan kan u zelf conclusies trekken en hoeft u niet voort te gaan op forumtoestanden


dat lijkt mij zo een standaard antwoord uit het boekje, maar beziet hij dat niet te eng door ons (de onwetende klant) enkel en alleen maar te wijzen op de negatieven kanten van een ECU flash?
Blijkbaar is voor het nieuwe model de mapping enigszins aangepast.
Die zal wel deels gelijk hebben, of toch niet?
 
Beperkingen zijn er door de fabrikant niet zomaar opgezet
Bij veranderen ecu bent u ook waarborg kwijt

De motorafstelling(betrouwbaarheid) verloopt tot nu probleemloos net als het verbruik.Ik persoonlijk opteer voor betrouwbaarheid ipv.een paar paarden meer die waarschijnlijk tussen de oren zitten


Ik stel voor dat u eerst een proefrit maakt dan kan u zelf conclusies trekken en hoeft u niet voort te gaan op forumtoestanden


Daar kan ik me wel in vinden...


Ik begrijp goed dat er sommigen toch gaan prullen aan een motor om een beetje meer pit te verkrijgen, maar voor mij hoeft het niet.

Ik laat alles netjes origineel en ga voor de volledige garantie en probeer miserie achteraf te vermijden.

De man heeft ook gelijk als hij zegt dat je best eerst eens gaat rijden alvorens nu al te gaan zoeken naar die paar extra pk's... die je misschien niet eens mist...





Maar goed dat het zo'n k*tweer is nu... papieren liggen klaar om in te schrijven... nog twee weekjes.... :]
 
Laatst bewerkt:
wat de dealer zegt was eigenlijk irrelevant, daarom dat ik ook niet echt akkoord ging (heb hem een mail terug gestuurd)

Maar de discussie ging over het wegwerken van beperkingen, niet over het opvoeren van het vermogen.
Groot verschil. Want het vermogen is er al, ze wordt alleen niet gebruikt.

Alvast proficiat!
 
Met vertraging had ik antwoord van een dealer ontvangen mbt heel die ECU aanpassingen etc.
Blue_eyes, wat zou jouw bedenking zijn als een dealer hetvolgende zou antwoorden:

Ik vroeg dus algemene informatie over het aanpassen van de ECU en of ik daar al dan niet bij hen voor terecht kon.

Eerste antwoord was dus:
Beste
In principe kan het maar we hebben die vraag nog nooit gekregen.
Het kan tevens via een powercommander
Eric


Waarop ik dan antwoordde dat een PC op zich de ECU beperkingen niet zou kunnen opheffen.
Op grond van informatie dat ik gevonden heb op het internet (zonder daar in detail op in te gaan)

waarop ik dan vandaag volgend antwoord kreeg:
Dag
Een power commander omzeild ook de ecu
Zelfde principe
eric



Om de zaken dus nog ingewikkelder te maken, kan men dan via een Power Commander toch de ECU aanpassen, meer specifiek hier die beperkingen opheffen? :?
 
Met vertraging had ik antwoord van een dealer ontvangen mbt heel die ECU aanpassingen etc.
Blue_eyes, wat zou jouw bedenking zijn als een dealer hetvolgende zou antwoorden:

Ik vroeg dus algemene informatie over het aanpassen van de ECU en of ik daar al dan niet bij hen voor terecht kon.

Eerste antwoord was dus:
Beste
In principe kan het maar we hebben die vraag nog nooit gekregen.
Het kan tevens via een powercommander
Eric


Waarop ik dan antwoordde dat een PC op zich de ECU beperkingen niet zou kunnen opheffen.
Op grond van informatie dat ik gevonden heb op het internet (zonder daar in detail op in te gaan)

waarop ik dan vandaag volgend antwoord kreeg:
Dag
Een power commander omzeild ook de ecu
Zelfde principe
eric



Om de zaken dus nog ingewikkelder te maken, kan men dan via een Power Commander toch de ECU aanpassen, meer specifiek hier die beperkingen opheffen? :?


Totale nonsense. Met een PowerCommander pas je de AF ratio aan op basis van toerental/gasstand.

Die dealer dus met een grote boog vermijden, die begrijpt er werkelijk niets van. Zo'n dealer zou bij mijn motor de olie nog niet mogen vervangen.

Maar eric, je weet nu toch alles wat er te weten is.

Rij eerst eens op een XT1200Z, de kans is groot dat hij voor jou perfect is zoals hij is. Alleen een mierenneuker als ik, weet altijd wel ergens iets te verbeteren, da's een beetje mijn afwijking. Dat lees je ook in het artikel hierboven... :o
 
ik beschouw mezelf ook wel als een redelijk fervent mierenneuker ;)
maar je hebt uiteraard gelijk, op het einde komt het op 1 ding neer: testrijden ;) will do!
dan zal blijken als mijn research al dan niet overbodig is idd ;)

maar wou wel effe weten, waar heb jij jouw Tenere laten afstellen, die testbank dus.
Lees en hoor veel over Tovami van Ruud Fredriks, die is ook op belgische fora nogal bekend...
 
ik beschouw mezelf ook wel als een redelijk fervent mierenneuker ;)
maar je hebt uiteraard gelijk, op het einde komt het op 1 ding neer: testrijden ;) will do!
dan zal blijken als mijn research al dan niet overbodig is idd ;)

maar wou wel effe weten, waar heb jij jouw Tenere laten afstellen, die testbank dus.
Lees en hoor veel over Tovami van Ruud Fredriks, die is ook op belgische fora nogal bekend...


De Tovami bank van Ruud Frederiks is heel erg optimistisch afgesteld, vandaar dat iedereen daar over roept. De man is wel bekwaam, maar de bank is wat overly optimistic om het voorzichtig te stellen.

Ik laat mijn motoren altijd afstellen door Hans Kerkhoven, dat is een goede kennis van me en hij is de Dynojet importeur en het research center voor EMEA.

Dynojet Research E.M.E.A.
DISTRIBUTOR
Pieter Zeemanstraat 37
Wijchen GLD 6603 AV
Tel: + +31 (0)24-645 40 28
Fax: ++31 (0)24-645 60 67
Website: Dynojet Automotive and Powersports Dynamometers, Performance Fuel and Ignition Products
Website:www.powercommander.com
Email:eurosales@dynojet.com

Maar Hans doet dat in principe niet voor particulieren, enkel als het een eerste testmodel motor is waar ze de PC voor ontwikkelen.

Het beste kan je gaan naar PowerPoint in Tiel. Die man is ook uiterst vakbekwaam.

Zie PowerPoint Tiel Dynojet Powercommander Motor tuning
 
Terug
Bovenaan Onderaan