E-riko
Die hard MF'er
Aja inderdaad, het zijn eerder de handkappen die het meeste uitsteken bij de Tenere, die spiegels staan vrij hoog, dus daar zal je zeker geen last vban hebben vermoed ik.
Maar de handkappen/stuureindes komen meestal uit boven de zijspiegels van personenwagens vermoedelijk?
Bij mijn burgman komen de spiegels ter hoogte van de spiegels van gemiddelde personenwagens.
bij een traditionele moto kan ik mij voorstellen dat jullie spiegels of stuuruiteindes ter hoogte komen SUV/busjes/camionette-spiegels.
Maar bij gewone wagens blijkbaar geen problemen voor de Tenere
Enige keer dat ik mij goed kan herinneren en er echt op lette van een "echte moto" die aan filerijden deed, was eergisteren in de Brusselse tunnels...
Mensen uit Brussel of die wel eens (spijtig genoeg) in Brussel moeten zijn, zullen weten dat die tunnels niet echt autovriendelijk is, altijd stilstaand verkeer, en ook nogal smal om tussen te rijden met je moto/scooter.
Maar dus eergisteren zat er een Hypermotard achter mij tussen de auto's te laveren
Als hij dat kan (met ingetrokken spiegels) met zijn brede stuur, 762mm, veronderstel ik dat een Tenere of een FJR (zonder bakken mss gemakkelijker) dat ook even gemakkelijk zouden moeten kunnen aangezien het blijkbaar de stuureindes zijn die het verste uitsteken bij gewone moto's.
Wat ik wel niet snap is de breedte van de Tenere:
Super Ténéré Worldcrosser 2015 Gegevens & technische specificaties - Moto's - Yamaha Motor Belgie
980 mm
een FJR is 750mm breed
FJR1300A 2018 Gegevens & technische specificaties - Moto's - Yamaha Motor Belgie
en een Burgman (ik moet het zelf nog eens meten) is op zijn breedste 810mm breed
Suzuki Motoren startpagina - Motoren op suzuki.nl
Dat is meer dan 170mm breder dan mijn Burgman, en 230mm!! breder dan een FJR?
Heeft een Tenere dan zo een breed stuur?
Maar de handkappen/stuureindes komen meestal uit boven de zijspiegels van personenwagens vermoedelijk?
Bij mijn burgman komen de spiegels ter hoogte van de spiegels van gemiddelde personenwagens.
bij een traditionele moto kan ik mij voorstellen dat jullie spiegels of stuuruiteindes ter hoogte komen SUV/busjes/camionette-spiegels.
Maar bij gewone wagens blijkbaar geen problemen voor de Tenere
Enige keer dat ik mij goed kan herinneren en er echt op lette van een "echte moto" die aan filerijden deed, was eergisteren in de Brusselse tunnels...
Mensen uit Brussel of die wel eens (spijtig genoeg) in Brussel moeten zijn, zullen weten dat die tunnels niet echt autovriendelijk is, altijd stilstaand verkeer, en ook nogal smal om tussen te rijden met je moto/scooter.
Maar dus eergisteren zat er een Hypermotard achter mij tussen de auto's te laveren
Als hij dat kan (met ingetrokken spiegels) met zijn brede stuur, 762mm, veronderstel ik dat een Tenere of een FJR (zonder bakken mss gemakkelijker) dat ook even gemakkelijk zouden moeten kunnen aangezien het blijkbaar de stuureindes zijn die het verste uitsteken bij gewone moto's.
Wat ik wel niet snap is de breedte van de Tenere:
Super Ténéré Worldcrosser 2015 Gegevens & technische specificaties - Moto's - Yamaha Motor Belgie
980 mm
een FJR is 750mm breed
FJR1300A 2018 Gegevens & technische specificaties - Moto's - Yamaha Motor Belgie
en een Burgman (ik moet het zelf nog eens meten) is op zijn breedste 810mm breed
Suzuki Motoren startpagina - Motoren op suzuki.nl
Dat is meer dan 170mm breder dan mijn Burgman, en 230mm!! breder dan een FJR?
Heeft een Tenere dan zo een breed stuur?