Is wel al een oud bericht maar kun je hier wat verder op ingaan, waarom kon jij geen vriendjes worden met het 2010 model?
Ikzelf heb ook een first edition gehad en werd er ook geen vriendjes mee en dus na een jaar weer ingeruild.
Blijf het wel een mooie motor vinden en overweeg een Rally Raid of een Explorer.
Heb nu Africa Twin 1000 en mis toch soms een beetje vermogen...
Alvast bedankt.
Dat is een vraag die mij ook al een tijdje bezig houdt.
Een groot punt van ergernis was het hakerige schakelen van mijn eerste Super. Van alles geprobeerd maar ik kon er slecht aan wennen. Tweede dingetje was dat er een hik in de motor zat, bij rijden op constante snelheid gaf ie regelmatig een flinke hik, overigens niets te maken met het vooral bij BMW bekende KFR.
Nou waren dat in principe dingen die oplosbaar zouden moeten zijn, maar mijn geduld was toen een beetje op aan het raken ( lees; ik was er klaar mee) omdat ook het rijgedrag me niet aansprak. Het sturen ging niet echt fijn, het ding voelde gewoon als een bulktanker op een of andere manier. Tel daarbij nog op dat er blijkbaar een hele verkeerde ruit opzat want de turbulentie was ook onplezierig.
En nu, een aantal jaren later krijg ik via-via de mogelijkheid om er weer een te kopen, nog voor een mooie prijs ook. Proefrit gemaakt en man! Wat een fijn ding! Stuurt vlot, schakelt geweldig, blijkbaar juiste ruitje want niet overdreven veel herrie aan mn hoofd...en weer een cardan!
En met een kofferset erbij was ik gewoon verkocht
en hij zuipt niet eens idioot veel, ik ben Hollander
Maar goed, inmiddels alweer een 6-7000 km verder, en nog steeds dik tevreden. Had ik trouwens al gezegd hoe fijn een cardan is?
Maarre, ik zou ook weer eens gaan proefrijden dan...
Hoeveel paardjes heeft zo'n Africa Twin dan? Ik dacht dat de Honda redelijk vergelijkbaar was met de XT?