Het Super Tenere 1200 topic

D'r gaan genoeg cardans defect met een originele demper en veer.
denk dat het verschil in stugheid niet de hoofdfactor kan zijn dan zou de marge belachelijk klein zijn,, hoe dan als je in donker afrika rijd met een stel koffers en je een geul induikt......
Dat hoeft niet, omdat 't een kwadratisch verband is. Heb je een demper die een stukje "stugger" aanvoelt als het origineel dan kan de belasting op je cardan/wielophanging makkelijk een factor 5 of 10 hoger zijn bij kuilen/geulen/springen, dat heeft niet eens zozeer te maken met je veer.
 
He niet aan mijn Toyota komen he. ;)
Toevallig keek ik gister nog naar de cardan van de Teneree, en zoals ik eerder vond ziet dat ding er simplistisch uit (tov de BMW cardan) echter bij het rijden ermee heb je duidelijk minder cq geen cardan reactie waarvoor hulde.
Nu heb ik jongens met de GS'n rare dingen zien doen ben benieuwd hoe deze cardan zich met de tijd laat zien, pesoonlijk denk ik dat je er niet bang voor hoeft te zijn.
Maar ja iedere fiets die nieuw op de markt gebracht wordt blijken vaak kinderziektes te hebben, alleen de tijd zal het leren.
Mijn vrouw vond het by the way een stoere fiets, weet nog niet of ik daar gelukkig mee moet zijn :$
 
bij de meeste cardans die kapot gaan betreft het de lagers en niet dat de cardan afbreekt. niet te vergelijken dus: je kan niet alle cardan problemen op 1 oorzaak gooien


Klopt, niet een oorzaak maar wel een merk.
Ze hebben gewoon vaak wat, of het zijn de kleine lagertjes of de grote of de FD is lek of het huis breekt.

Stuk is stuk en dat wil je niet, simpel.

We gaan zien wat Yamaha doet, voorlopig is de cardan van BMW alles behalve een feilloos stuk techniek.

Trouwens de voorvorken breken ook af. Ook foto's van gezien.
Maar het komt ongetwijfeld allemaal door veel te gote kuilen. :+
 
Jongens houd het toch leuk, ik heb veel km gedraaid met veel motoren en alle motoren hebben op een gegeven moment wat zeker als je wilt zoeken. :X
Maar daar gaat het niet om dit vindt ik een leuk Topic over een leuke Fiets, die mij ook interesseert.
Laten we het over het gebruik van de Yamaha houden, ik wens deze motor ook alle succes toe. :]
Ben zelf BMW gek, maar als je op iedere hoek van de straat bv, zo'n ding ziet staan is het niet leuk meer , althans voor mij })
 
Ik hoorde iets over afbrekende topkofferplaatjes..is dit de eerste recall bij de ST ?

En ja, m,n GS heeft al een nieuwe kardantunnel en uitgaande as....afgebroken bij 45000 km :/ en ja, ik spring er veel mee :)

Blijf ik ook doen, moet ie tegen kunnen.
 
Jongens ik wil niet zeuren hoor maar of het nu komt door het merk waarop jullie rijden maar dit lijkt wel een beetje op het Duitse gedrag op een Bloemendaals strand; ze nemen gewoon de boel over als je niet oppast.... ;( ;( ;(

Ik dacht nog steeds dat dit Topic ging over de Super Ténére 2010...?

Dáár wil ik zoveel mogelijk info over weten in dit topic, voor de GS liefhebbers zijn er andere topics genoeg toch?

Of ben ik nou zo eenkennig....? O-)

En ik zag dat ik niet de enige was die dat vindt..

Hoi Mark,
Leuk filmpje , en gelukkig er schrijft weer iemand iets waar dit topic voor bedoeld is,
de nieuwe XT1200Z ................

Mark
 
Laatst bewerkt:
Jongens ik wil niet zeuren hoor maar of het nu komt door het merk waarop jullie rijden maar dit lijkt wel een beetje op het Duitse gedrag op een Bloemendaals strand; ze nemen gewoon de boel over als je niet oppast....
De mensen die iedere keer weer opnieuw over BMW beginnen zijn toch echt de BMW-haters en de mensen die het niet zo op BMW hebben, lees maar 's terug.

Kan het nou gewoon weer over de ST gaan? Discussies over de cardan of de ST zijn imho een stuk boeiender als dat continue gezeur over hoe kut BMW wel niet is... dat weten we nou wel, als je er naar kijkt vallen ze uit elkaar...
 
Jongens ik wil niet zeuren hoor maar of het nu komt door het merk waarop jullie rijden maar dit lijkt wel een beetje op het Duitse gedrag op een Bloemendaals strand; ze nemen gewoon de boel over als je niet oppast.... ;( ;( ;(

Ik dacht nog steeds dat dit Topic ging over de Super Ténére 2010...?

Dáár wil ik zoveel mogelijk info over weten in dit topic, voor de GS liefhebbers zijn er andere topics genoeg toch?

Of ben ik nou zo eenkennig....? O-)


ik vind dat je een punt heb,,, de voors en tegen van de concurenten van de ST mogen best de revue passeren maar dit moet geen GS II topic worden,

maar eens zien wat de ST over een jaar gaat doen .
 
Jongens ik wil niet zeuren hoor maar of het nu komt door het merk waarop jullie rijden maar dit lijkt wel een beetje op het Duitse gedrag op een Bloemendaals strand; ze nemen gewoon de boel over als je niet oppast.... ;( ;( ;(

Ik dacht nog steeds dat dit Topic ging over de Super Ténére 2010...?

Dáár wil ik zoveel mogelijk info over weten in dit topic, voor de GS liefhebbers zijn er andere topics genoeg toch?

Of ben ik nou zo eenkennig....? O-)

:?
ik heb toch genoeg info gepost over de ST ?
BB komt nu ook weer met aanvullend nieuws .
het gaat bijna alleen maar over de ST met als referentiefiets de GS.

mijn belangstelling in de ST is omdat ik wil weten of ie beter/uitgebreider is dan een GS.
na wat testen lezen en inside verkopers-retoriek denk ik persoonlijk dat de GS niks te vrezen heeft.
maar ook de ST1200 zal waarschijnlijk evolueren naar het niveau ""BMW 1200GS"".
Yamaha is een topmerk die veel ervaring hebben met enduro en ofroadfietsen.
beetje kritiek moeten ze maar tegen kunnen.
 
ik zie er elke dag eentje rijden tussen utrecht en amsterdam. 's middags andere kant op. Iemand van hier?
 
:?
ik heb toch genoeg info gepost over de ST ?
BB komt nu ook weer met aanvullend nieuws .
het gaat bijna alleen maar over de ST met als referentiefiets de GS.

mijn belangstelling in de ST is omdat ik wil weten of ie beter/uitgebreider is dan een GS.
na wat testen lezen en inside verkopers-retoriek denk ik persoonlijk dat de GS niks te vrezen heeft.
maar ook de ST1200 zal waarschijnlijk evolueren naar het niveau ""BMW 1200GS"".
Yamaha is een topmerk die veel ervaring hebben met enduro en ofroadfietsen.
beetje kritiek moeten ze maar tegen kunnen.


nu de BMW rijders nog :+ :+ :+ :+


ik denk dat de ST niet als pure clone bedoelt is, wel voor de zelfde groep mensen.


[dream modus]
misschien dat kawasaki een super Versys 1200 gaat maken.
En dat Suzuki toch een nieuw DL 1000 blok gaat maken , en gaat Honda ook eens wat doen..... een nieuwe africa twin en een (ver)nieuw(d)e varadero zonder dat VFR1200 blok
[/dream modus]
 
nu de BMW rijders nog :+ :+ :+ :+


ik denk dat de ST niet als pure clone bedoelt is, wel voor de zelfde groep mensen.


[dream modus]
misschien dat kawasaki een super Versys 1200 gaat maken.
En dat Suzuki toch een nieuw DL 1000 blok gaat maken , en gaat Honda ook eens wat doen..... een nieuwe africa twin en een (ver)nieuw(d)e varadero zonder dat VFR1200 blok
[/dream modus]
waarom niet met het VFR 1200 blok? gewicht?
(want vermogen zal er gnoeg inzitten!)
 
waarom niet met het VFR 1200 blok? gewicht?
(want vermogen zal er gnoeg inzitten!)


Inderdaad gewicht,, zo'n VFR1200 is veel te zwaar maar dat geld ook voor de kawasaki 1400GTR,

vond de vermogens afgifte wat zoutloos aanvoelen,, versnelling is wel zwaar okey...

wil je echt leuk kunnen sturen en niet als een asfalt tijger door het leven gaan moet het gewicht onder de 250 kg ( rijklaar ) zijn... en voor in het mulle zand niet boven de 200 kg.....

en nou sturen die dikke machines wel goed dankzij de techniek maar als er wat is helpt er geen moedertje lief aan.........
er zijn momenten dat het gewicht niet te verbloemen is,, bij hele lage snelheden...
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de ST veel Varadero/Tiger/Klx/V-strom/Transalp/Tenere rijders zal trekken.
De >1000cc GS - kliek is aardig honkvast volgens mij.
In die zin is ie in ieder geval de best of the rest!
 
Ik denk dat de ST veel Varadero/Tiger/Klx/V-strom/Transalp/Tenere rijders zal trekken.
De >1000cc GS - kliek is aardig honkvast volgens mij.
In die zin is ie in ieder geval de best of the rest!
Dat denk ik eigenlijk niet. Veel GS-rijders komen van supersports af en nog veel meer van andere merken. Als een ander merk voldoet aan wat ze willen (uitstraling, betrouwbaarheid, rijeigenschappen) denk ik dat een significant deel wel wil overstappen. Kijk maar naar de mensen hier, zelfs de verstokte BMW-fans willen de aanschaf van een ST best overwegen als ie net zo goed is :)
 
Dat denk ik eigenlijk niet. Veel GS-rijders komen van supersports af en nog veel meer van andere merken. Als een ander merk voldoet aan wat ze willen (uitstraling, betrouwbaarheid, rijeigenschappen) denk ik dat een significant deel wel wil overstappen. Kijk maar naar de mensen hier, zelfs de verstokte BMW-fans willen de aanschaf van een ST best overwegen als ie net zo goed is :)

De St mist nog wat zaken die veel Gs rijders graag zien...

Ik iig mis er wel e.e.a., ondanks dat ik geloof dat ie prima in elkaar zit
 
Ik denk dat de ST veel Varadero/Tiger/Klx/V-strom/Transalp/Tenere rijders zal trekken.
De >1000cc GS - kliek is aardig honkvast volgens mij.
In die zin is ie in ieder geval de best of the rest!


ik denk dat je een punt heb, maar er zijn zat GS rijders die knap ontevreden zijn........
Door dat de GS (te) veel problemen heeft ( gehad) , de importeur/dealer wat te laks reageert.

of men wil eens wat anders. en als men hun huiswerk voor de ST goed gemaakt heeft en weinig tot geen narigheid kon het wel eens druk worden bij de dealer...

De DL1000 uit productie ( staat wel lager op de ladder ) de nieuwe varadero is er nog steeds niet, de KTM 990 zuipt, bruut ,onderhoud gevoelig,, ducati multistrada duur. onderhoud gevoelig, kwetsbaar geld ook voor die motor morini , de aprillia caponord uit productie en die zoop,, De huidige Tiger rijd goed maar is naar mijn inzien te weinig all road
dan word het makkelijk voor de ST

Ding ziet er goed uit, schijnt goed te rijden, relatief zuinig te zijn.
Wil heel graag proefrijden.
 
Laatst bewerkt:
ik zo'n super tenere mogen aanschouwen in duitsland
wat een ding zeg
vind em ........eehhhhh niet mooi
en groot

Maar hij rijdt waanzinnig lekker en als je er op zit, voelt ie zo groot en zwaar niet meer...
En dan komt de vraag, wil je een motor hebben omdat je van de looks houdt... of wil je een motor hebben vanwege z'n rij-eigenschappen... :?
 
ik denk dat je een punt heb, maar er zijn zat GS rijders die knap ontevreden zijn........
Door dat de GS (te) veel problemen heeft ( gehad) , de importeur/dealer wat te laks reageert.

of men wil eens wat anders. en als men hun huiswerk voor de ST goed gemaakt heeft en weinig tot geen narigheid kon het wel eens druk worden bij de dealer...

De DL1000 uit productie ( staat wel lager op de ladder ) de nieuwe varadero is er nog steeds niet, de KTM 990 zuipt, bruut ,onderhoud gevoelig,, ducati multistrada duur. onderhoud gevoelig, kwetsbaar geld ook voor die motor morini , de aprillia caponord uit productie en die zoop,, De huidige Tiger rijd goed maar is naar mijn inzien te weinig all road
dan word het makkelijk voor de ST

Ding ziet er goed uit, schijnt goed te rijden, relatief zuinig te zijn.
Wil heel graag proefrijden.



mag ik weten welke GS types jij in je bezit gehad hebt ?
en wat daar allemaal aan kapot gegaan is in detail?
O-)

en ja het is druk bij de grote dealers , maar de big allroadkopers/kijkers komen 99 van de 100 keer voor een GS hoor . :W
aldus een motorverkoper bij de grootste dealer van het land.
dealerschap van alle merken behalve italiaans.
 
Terug
Bovenaan Onderaan