Het Super Tenere 1200 topic

Toer is wat tam , sport is feller en daar moet je even aan wennen is mijn ervaring tot nu toe, hij ziet er prachtig uit je vroeg je af waarom dat verschil ? je hebt een veel zwaardere motor (in cc) en hij is erg waarde vast zorg dat die beurt er bij in zit en je bent klaar ik zag ook een Hyperpro sticker nou dan hoef je aan de veering ook niks meer te prima zo.
 
Gefeliciteerd. De gemeente Doetinchem is weer een S10 rijker :]

En een uit eigen ervaring tip: ik zou 'm lekker in het onderhoud doen/houden waar je 'm gekocht hebt.
Ja voor specifieke zaken zal ik daar zeker heen gaan, verder doe ik eigenlijk altijd alles zelf, heb er de ruimte en spullen ook voor, heb een brug en de banden doe ik ook zelf.
Maar dank voor de tip, hij is daar ook altijd in onderhoud geweest.
 
Waarom wel?

Omdat zo'n S10 een pak leuker rijdt dan die lompe Tiger 800. Wij hebben ze hier ook beide samen in de garage gehad en ik vond mijn Tenere wendbaarder dan de Tiger.

Waarom niet?

10000€ voor een motor van bijna 10 jaar oud vind ik best veel.
En zoals hierboven al vermeld, de 40K beurt is tamelijk prijzig, als die nog niet gebeurde...

Het is er ook nog ene van de eerste generatie. Misschien vind je ook nog wel ergens een tweede generatie voor dat geld? En die vind ik toch weer net wat beter.



Zit je er niets mee in dat je dat bedrag moet ophoesten voor een motor van 9 jaar oud zou ik niet twijfelen... ik vind de Tenere zoveel leuker dan de Tiger...
 
Laatst bewerkt:
Toer is wat tam , sport is feller en daar moet je even aan wennen is mijn ervaring tot nu toe, hij ziet er prachtig uit je vroeg je af waarom dat verschil ? je hebt een veel zwaardere motor (in cc) en hij is erg waarde vast zorg dat die beurt er bij in zit en je bent klaar ik zag ook een Hyperpro sticker nou dan hoef je aan de veering ook niks meer te prima zo.
Ja, dat is ook wel zo. Het is wel een andere categorie motor. Van middenklasser naar topklasse. Die Hyperpro werkt trouwens geweldig!
 
Waarom wel?

Omdat zo'n S10 een pak leuker rijdt dan die lompe Tiger 800. Wij hebben ze hier ook beide samen in de garage gehad en ik vond mijn Tenere wendbaarder dan de Tiger.

Waarom niet?

10000€ voor een motor van bijna 10 jaar oud vind ik best veel.
En zoals hierboven al vermeld, de 40K beurt is tamelijk prijzig, als die nog niet gebeurde...

Het is er ook nog ene van de eerste generatie. Misschien vind je ook nog wel ergens een tweede generatie voor dat geld? En die vind ik toch weer net wat beter.



Zit je er niets mee in dat je dat bedrag moet ophoesten voor een motor van 9 jaar oud zou ik niet twijfelen... ik vind de Tenere zoveel leuker dan de Tiger...

Ik heb een goede rit gemaakt op de ST maar moet 'm wel weer even leren kennen, zeg maar. Dat komt wel goed! Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de Tiger 800 eigenlijk niet zo heel lomp vind. Maar ik vergelijk 'm met de Tiger 1200 en dan voelt een 800 een stuk agieler aan.
Ik heb online wel gekeken naar een jongere ST maar eerlijk gezegd niet veel gezien dat ik mooier vond dan de ST waar ik nu mee bezig ben.

Nieuwe generatie zal zeker weer beter zijn maar ik wil eigenlijk niet heel veel meer uitgeven. Het is voor mij echt een hobby-motor, ik rijd wel dagelijks om mijn hoofd leeg te maken maar ik gebruik 'm niet voor woon-werk ofzo.
 
Toer is wat tam , sport is feller en daar moet je even aan wennen is mijn ervaring tot nu toe, hij ziet er prachtig uit je vroeg je af waarom dat verschil ? je hebt een veel zwaardere motor (in cc) en hij is erg waarde vast zorg dat die beurt er bij in zit en je bent klaar ik zag ook een Hyperpro sticker nou dan hoef je aan de veering ook niks meer te prima zo.
Overweeg de ECU te laten flashen. Heb ik voor mijn DP01, na (veel te) lang dubben, ook laten doen (bij Carmo in Helmond). Een wereld van verschil/verbetering met hoe de motor voordien reed. Ook het 'hakkerige' is er dan vanaf. De S stand rij ik sindsdien eigenlijk nooit meer.

Misschien wel het beste 'accessoire' aan de motor waar ik geld aan uitgegeven heb.
 
Laatst bewerkt:
Wel tevreden hoor , onderschatte motor is het. Maar ik wil wat lichters rijden , rij alleen WW ermee . 2011 is het bj nu 32.000 km gereden . Pm anders even.
Mvg kenny
 
Overweeg de ECU te laten flashen. Heb ik voor mijn DP01, na (veel te) lang dubben, ook laten doen (bij Carmo in Helmond). Een wereld van verschil/verbetering met hoe de motor voordien reed. Ook het 'hakkerige' is er dan vanaf. De S stand rij ik sindsdien eigenlijk nooit meer.

Misschien wel het beste 'accessoire' aan de motor waar ik geld aan uitgegeven heb.

Interessant! Ik ga eens kijken op de website van Carmo. Wellicht ook iets voor mij (maar dan moet ik eerst een keuze maken O-)
 
Ik ga het morgen nog eens vergelijken want dan ga ik een 2e proefrit maken. Ik heb gevraagd over het onderhoud en hij heeft al een volledige 40.000 beurt gehad. Krijg nu alleen nog een afleveringsbeurt. Dus dat lijkt goed te zitten. Misschien meld ik me morgen met een nieuwe aankoop :)
 
IMG_1931.JPG
 
Vraagje, een zeer irritante fluittoon tussen de 80 en 110 veranderd tijdens bochten ligt dit aan de Michelin anakee banden?
En op hoeveel druk staan ze bij jullie?
 
2.5 achter , 2.3 voor , metzeler tourance.
De Anakee III banden fluiten inderdaad. Verder wel een heel fijne band.
Ik heb nu het 2e setje Michelin Anakee Adventure er onder liggen. De 1e set vervangen na 16.563 km (achter) en 22.526 km (voor). De bandenspanning hou ik op 2,6 achter en 2,5 voor.
Super tevreden over deze banden. Ze sturen goed, gaan lang mee, ze fluiten niet en hebben m.i. de goede looks.
 

Bijlagen

  • 220422 Michelin Anakee Adventure-nieuw en oud (na 22.526 km).jpg
    220422 Michelin Anakee Adventure-nieuw en oud (na 22.526 km).jpg
    126 KB · Weergaven: 11
@ErBo-bike: Nee, er zit momenteel een stock uitlaat onder.


Ik lees net dat de Acrapovic (en de mistlampen) niet standaard waren op de Worldcrosser.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan