Het Super Tenere 1200 topic

Wegens verkoop van de supertenere heb ik nog een mooie Leovince Sbk demper liggen inc db killer.
€200
20230730_171746.jpg
 
Ik heb er deze in: Osram H7 LED Koplamp Set Gen2 PX26d
Tot op heden (2,5 jaar en 27k km) geen problemen mee gehad. Deze passen in de originele behuizing, geen andere doppen nodig.
Lang geleden postte Jaap dit bericht. Nu heb ik ze ook aangeschaft.

Nog steeds tevreden over de lampen? En mogen de doppen -die de lichtunit waterdicht maken- er gewoon terug op? Zorgt dat niet voor problemen met de warmte?
 
Inmiddels is de tijd doorgegaan en staat de Tenere op 35.5K km. De LEDs heb ik nooit meer naar omgekeken, werkt altijd en ik heb nog niets gemerkt met warmte. Ook afgelopen week tijdens een weekje variatie op de Route Du Grand Alp geen problemen, buitentemperatuur was 34 graden. Originele kappen heb ik gewoon erop zitten. Ik ben nog steeds erg tevreden! (ook met de Tenere)
 
De mijne startte slecht de laatste tijd, ook nadat hij van de druppelader afkwam.
Hij ging dan wat moeizaam rond, sloeg aan en gelijk weer uit, daarna sloeg hij dan pas aan met het gas goed open.
Ik heb niet eens de moeite genomen om te meten, gelijk een nieuwe accu besteld, een gel dit keer, geplaatst en gelijk weer starten zoals vroeger.
Kwam er wel achter met banden wissel dat de schijven op zijn, zowel voor als achter(voor 4,2/3 achter 4mm)
Dit is minder kost zo weer 600 euro, nou voor dit seizoen laat ik ze ff zitten.
 
Hoeveel km heb je met de schijven gereden dan Herbert?
Zag nu op internet een aanbieding van 2 schijven voor 460 van Ferodo.
 
Er staat nu bijna 80,000 op, dus ze hebben geen schuld.
Leuke aanbieding maar ik moet er 3 hebben en ook nog de blokken.
Heb net voor 300 nieuwe Road 6 gekocht, en haakse ventielen(want dat oppompen vind ik een drama met die originele) die leg ik er op binnenkort en dan rij ik het seizoen uit, volgend jaar zie ik wel verder
 
Tja het blijft een aardig bedrag allemaal bijelkaar schijven blokken etc etc .
Ik wacht nog op een cadeautje na mij inhaalactie van 2 auto,s , 42 km te hard op een 80 km weg ;(
 
Scheelde niet veel idd .
Lasergun vervelende apparaten zijn dat.
1e x dat ik met deze snelheid ben aangehouden in dik 20 jaar overigens.
Nu op de blaren zitten....
 
Tja,
Ooit in de buurt Düren ook eens door de beroemde RT aangehouden, kostte ons ook iets meer dan 500€ en een maand verbod in D.
 
Er staat nu bijna 80,000 op, dus ze hebben geen schuld.
Leuke aanbieding maar ik moet er 3 hebben en ook nog de blokken.
Heb net voor 300 nieuwe Road 6 gekocht, en haakse ventielen(want dat oppompen vind ik een drama met die originele) die leg ik er op binnenkort en dan rij ik het seizoen uit, volgend jaar zie ik wel verder
Dat is inderdaad keurig. Soms ben je gewoon aan de beurt, kan je niets aan doen.
Ik heb net nieuwe Bridgestones T31's eronder gestoken. Die vind ik lekker rijden en zijn prijstechnisch ook interessant (waren €237 euro). Ik verslijt toch wel een setje per jaar/seizoen. Die zijn na het tripje va vorige week ook al weer 30% versleten... Ik heb wel de normale ventielen en een verloopje. De laatste tijd merk ik dat ik het verloopje weer niet pak, maar de slang er gewoon opdruk. Ik moet regelmatig de banden oppompen, ze verliezen altijd wel iets en zeker de voorband merk je direct als je daar 0,2-0,3 bar mist, dan stuurt hij meteen veel zwaarder.
 
Hey Jongens,

Ik ben eventueel aan het kijken naar een Superten als volgende motor.
Huidige motor is een Xsr900 :D. Ook leuk maar wil terug weer wat anders om ook wat te kunnen proeven van licht offroad.

Nu is mijn vraag, is het prijsverschil het waard om voor een Gen 2 te gaan? Gaat toch soms om wel wat verschil in pleuro's.
Heb het volledige topic gelezen dus vind wel voor en tegenstanders maar toch :p
 
Ik heb ze beide gehad, gen 2 geniet mijn voorkeur..
Maar als het echt veel scheelt... zoveel minder leuk is de eerste generatie nu ook weer niet.
Ja de prijzen zijn tegenwoordig niet normaal.
Voordeel om iets te verkopen maar iets terugkopen niet 😅

2de generatie heeft altijd Cruisecontrol en electronische vering of is dit enkel op een ZE?
 
Ja de prijzen zijn tegenwoordig niet normaal.
Voordeel om iets te verkopen maar iets terugkopen niet 😅

2de generatie heeft altijd Cruisecontrol en electronische vering of is dit enkel op een ZE?

CC hebben ze allemaal, elektronische vering enkel op de ZE

Prijzen? Niet te doen...

Ik verkocht mijn 2020 ZE met <40K voor 12 000€ in 2022...
Mijn 2015 gen 1 verkocht in in 2020 met 80K op de teller voor 5500€

Ze vragen tegenwoordig maar raak..
 
Hey Jongens,

Ik ben eventueel aan het kijken naar een Superten als volgende motor.
Huidige motor is een Xsr900 :D. Ook leuk maar wil terug weer wat anders om ook wat te kunnen proeven van licht offroad.

Nu is mijn vraag, is het prijsverschil het waard om voor een Gen 2 te gaan? Gaat toch soms om wel wat verschil in pleuro's.
Heb het volledige topic gelezen dus vind wel voor en tegenstanders maar toch :p

@OHARA heeft een mooie zwarte Gen 1 te koop :Y
 
Jazeker te koop , tijd voor wat anders voor mij. GEN 1 idd , Gen 2 is zonde van je geld mits je zo graag de Cc wilt of de elektronische vering /demping op de ZE .
Pm maar even anders.
 
Wel die CC vind ik wel een grote meerwaarde eigenlijk, maar ik houd het zeker in mijn achterhoofd! Moet eerst mijn eigen motor verkopen 😅
 
Heb destijds ook getwijfeld dus g 1 en 2 maar vond het motorisch niet een wereld van verschil dus daarom voor 1 gekozen. De Cc is dan wel een pluspunt op de g2 idd . Kan ook opgelost worden met een Atlas al is dat natuurlijk geen echte Cc .
 
Gen 2 heeft ook mijn voorkeur. Betere driveability door minder knijpen van de eerste versnellingen. Handvatverwarming via het dashboard te schakelen, standaard cruise control en een mooier dash (vind ik). Maar aan een gen 1 kan je ook geen buil vallen. Staar je niet blind op een ZE, ik heb de gewone Z gekozen (nieuw gekocht) en heb het E gedeelte nooit gemist. De standaard vering van de Tenere is goed in te stellen (met de beperking dat de achterveer standaard snel te slap is, afhankelijk van de eigen gewicht en of je veel met duo of bepakking rijdt is dat een probleem of niet, geldt overigens ook voor de ZE).
 
Terug
Bovenaan Onderaan