WillemVonGrumble
MF veteraan
- 22 aug 2010
- 38.968
- 10
@Willem: vriend van me wil een circuitracer bouwen. Eerst nog even legaal op de weg om 'm te leren rijden, dan na een maandje of 2 definitief ombouwen.
Hij kijkt oa naar een SRAD 600, 1999 uit mijn hoofd.
Waar moet hij op letten? Zijn er betere alternatieven of jaartallen?
blue eyes,
Het enige issue bij de SRAD is de NAKS en de Nokkenasketting.Die NAKS moet je op tijd vervangen maar da's bij elke GSXR wel zo het geval.
Alleen bij de SRAD's gaat de NAKS sneller kaduuk ken verhalen erover van soms al na 6000km.Ik heb op de mijne al de geüpdatet versie zitten die zou langer mee moeten gaan.
Gaat je vriend ermee circuit rijden dan is het echt aan te bevelen om er een mechanische APE spanner in te monteren en dan ook die nokkenasketting te vervangen.Als je met een SRAD telkens vol RMP rijdt en je draait het gas snel dicht dan kan je NAKS kapot gaan en zullen er een aantal nokkenastanden overslaan met alle gevolgen vandien.
De SRAD 600 tot 2000 is een carburateur motor vergt meer onderhoud door meer vervuiling etc .Ik zou zelf dan eerder de 750 1998/1999 nemen met injectie.Maar goed dat hoeft geen belememring te zijn natuurlijk .De 750 hebben ook een USD voorvork en de 600 niet.
De 600 en de 750 achterbrug verschillen beide ook van elkaar.De 750 heeft ook betere remmen Alhoewel daar de meningen erg over verdeelt kunnen zijn.Is 6 zuigers echt zoveel beter als 4 zuigers ?
Als je erg lang bent dan zit je op een K1-K3 beter als op een SRAD.
Waarom wil hij een SRAD-je ? Btw je hebt ook race kuipen voor een SRAD dan zit je stukken beter Dus kan je meer naar achten zitten om te gaan liggen op je tankje
Laatst bewerkt: