Het Suzuki-GSX-R750 topic! #25

Welke dag rit met BBQ?

  • Zaterdag 20 juni

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zondag 21 juni

    Stemmen: 1 11,1%
  • Zaterdag 4 juli

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zaterdag 11 juli

    Stemmen: 8 88,9%
  • Zondag 12 juli

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    9
Status
Niet open voor verdere reacties.
@Willem: vriend van me wil een circuitracer bouwen. Eerst nog even legaal op de weg om 'm te leren rijden, dan na een maandje of 2 definitief ombouwen.

Hij kijkt oa naar een SRAD 600, 1999 uit mijn hoofd.

Waar moet hij op letten? Zijn er betere alternatieven of jaartallen?

:W blue eyes,


Het enige issue bij de SRAD is de NAKS en de Nokkenasketting.Die NAKS moet je op tijd vervangen maar da's bij elke GSXR wel zo het geval.

Alleen bij de SRAD's gaat de NAKS sneller kaduuk ken verhalen erover van soms al na 6000km.Ik heb op de mijne al de geüpdatet versie zitten die zou langer mee moeten gaan.

Gaat je vriend ermee circuit rijden dan is het echt aan te bevelen om er een mechanische APE spanner in te monteren en dan ook die nokkenasketting te vervangen.Als je met een SRAD telkens vol RMP rijdt en je draait het gas snel dicht dan kan je NAKS kapot gaan en zullen er een aantal nokkenastanden overslaan met alle gevolgen vandien.

De SRAD 600 tot 2000 is een carburateur motor vergt meer onderhoud door meer vervuiling etc .Ik zou zelf dan eerder de 750 1998/1999 nemen met injectie.Maar goed dat hoeft geen belememring te zijn natuurlijk ;) .De 750 hebben ook een USD voorvork en de 600 niet.

De 600 en de 750 achterbrug verschillen beide ook van elkaar.De 750 heeft ook betere remmen ;) Alhoewel daar de meningen erg over verdeelt kunnen zijn.Is 6 zuigers echt zoveel beter als 4 zuigers ?

Als je erg lang bent dan zit je op een K1-K3 beter als op een SRAD.

Waarom wil hij een SRAD-je ? Btw je hebt ook race kuipen voor een SRAD dan zit je stukken beter :Y Dus kan je meer naar achten zitten om te gaan liggen op je tankje :+
 
Laatst bewerkt:
Thnx Willem! Reden? Zijn budget en de wens zelf een en ander op te bouwen, op te knappen ipv kant en klare bike te halen.


Ikzelf zou ook liever zelf m'n circuit motor opbouwen dan weet ik 1 ding voor 50% zeker.Dat er minder mee afgeragd is ;) Plus het klussen is leuk om zelf te doen :Y zoals jij nu inmiddels ook ervaren hebt ;)

Ben toevallig zelf ook al weken aan het kijken voor een extra SRAD erbij _O- Maar ik wacht braaf tot na het seizoen O-)

Misschien ook wel een 600 cc wie weet ;) Die hebben geen last van die injectie dip wat een 750 wel heeft.
 
Laatst bewerkt:
Het is voor mijn kameraad. Is er nog wat van te maken Royalclub?

met een honderdje of 6/7 wel denk ik.
Als gare kappen niet boeien voor veel minder. topkuipsteun, twee luchttunnels en wat montagewerk.

Maak wel ff foto eerdaags van hoe het er bij staat
 
Mannen en dame,


Ik wil andere clipons hebben wie oh wie heeft er leuke tips?Wel graag met een goede onderbouwing waarom juist die dan .

Marten heeft die met extra breedte waarom weet ik al niet meer :W
 
Lang verhaal kort: Bak ligt goed in de puin, teveel speling van lager in de carterhelften. Wel te maken maar bijna 1000 euro :(


Non de ju -O- :( Had zelf dik 500-600 verwacht maar geen 1000 euro.

Laat je het maken ?

En ander blok kopen kost ook zoveel en wat koop je dan ?
 
Mannen en dame,


Ik wil andere clipons hebben wie oh wie heeft er leuke tips?Wel graag met een goede onderbouwing waarom juist die dan .

Marten heeft die met extra breedte waarom weet ik al niet meer :W

Wat wil je bereiken met andere clipons is dan de wedervraag.

50 dan })



Ik koop er liever eentje die ooit nog de weg op kan ;)

Ken die ook, kenteken allus
 
Wat wil je bereiken met andere clipons is dan de wedervraag.
Niet zo van die moeilijke vragen stellen ja :P Weet ik veel :+

Ik dacht stel die vraag gewoon misschien heeft iemand wel een goede reden? Hanteerbaarheid of de zit positie is net ietsje anders beter ?
Ken die ook, kenteken allus

Ja maar de jouwe is plat gegaan zit veel werk aan en onkosten dan koop ik liever een kant en klare voor 2000 peso ;)
 
Niet zo van die moeilijke vragen stellen ja :P Weet ik veel :+

Ik dacht stel die vraag gewoon misschien heeft iemand wel een goede reden? Hanteerbaarheid of de zit positie is net ietsje anders beter ?

Beter/relaxtere zitpostie is altijd mooi meegenomen :) Een Heb je ook een superbike stuur overwogen? Ik geef toe dat het er niet uit ziet maar het zit wel lekker.

De bmw van gister zat eerlijk gezegd ook een stuk beter dan mn eigen gixxer. Het stuur is sowieso wat breder en het zit allemaal wat ruimer.

oh nee, ik ben verliefd aan het worden op deS1000rr -O- Heiligschennis in dit topic :$

Maar wees gerust, wanneer ik aan aan een 1000 toe ben wordt het een gixxer 1000 K9 :P
 
Laatst bewerkt:
Niet zo van die moeilijke vragen stellen ja :P Weet ik veel :+

Ik dacht stel die vraag gewoon misschien heeft iemand wel een goede reden? Hanteerbaarheid of de zit positie is net ietsje anders beter ?Ja maar de jouwe is plat gegaan zit veel werk aan en onkosten dan koop ik liever een kant en klare voor 2000 peso ;)

Ja, maar ik had wel t meeste onderhoud gedaan net, verse vorkolie, kleppen gesteld, iridium bougies, kn filter, verse olie en oliefilter.. :)

Ik heb die clipons vna mn 600 toen de borging van losgedraaid, en iets breder gezet. reed wel lekkerder en handelbaarder.

Breder staande clipons geven wat meer controle, alleen wel minder stuuruitslag :+
centimeter of 2 hoger zou ook wel prettig zijn denk.

Woodcraft in amerika maakt mooie deelbare clipons.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan