Haha,blijft leuk op een 250 2 taktje rijden,maar een 500 is nog veeeeel leuker.
Maar de ultieme 2takt is een echte race motor,in een ver verleden heb ik op
een echte RG500 wedstijdmotor van een maat van mij gereden,dan schrik je pas echt als het vermogen er in komt.Daarbij vergeleken is een weg 2takt een futloos grappig brommertje
Een RG500 wedstrijdfiets is beyond eng,eenmaal in de powerband krijg je
ineens 100pk+ geserveerd,je armen worden uitgerekt,je hoofd schiet naar achteren,
en je moet je met al je kracht zien vast te houden terwijl ook nog het voorwiel de lucht in schiet.Ik had toen nog zo,n ouderwetse integraal helm,die werd bijna van mijn hoofd gerukt,
Ik kon hem niet vasthouden,gelukkig bleef het kin stuk nog onder mijn neus steken
ander was de helm weggeschoten
Een CR500 heb ik ook gehad ,leuk maar niet te vergelijken met een 4 cilinder 2takt wedstrijdmotor.
Tja een race RG is de combinatie van weinig gewicht (ongeveer 135kg) veel vermogen (100+pk afhankelijk van welke type en hoe ver getuned) en een vrij korte wielbasis. En dan die powerband die pas begint boven de 8500tpm tot 12.500tpm. Dus is het eerst niks niks niks dan alles in 1 keer en danweer niksAirborne!
Misschien handig om er bij te vermelden om welke Castrol olie het gaat er zijn namelijk verschillende varianten.Zijn er hier meer mensen die regelmatig of misschien nu olie nodig hebben? Ik heb net 2 takt olie binnen van Castrol. Scheelde me via internet ruim E 9,- per liter! En wil nu Motul Transoil 10W30 bestellen voor E 8,75 per liter. Mochten er meer geïnteresseerden zijn, laat het dan even weten aub. Misschien dat we samen kunnen bestellen?
Misschien handig om er bij te vermelden om welke Castrol olie het gaat er zijn namelijk verschillende varianten.
Overigens had ik zelf geen Castrol genomen maar Putoline RS959 of Motul 800.
Die 2 zijn een klasse beter dan Castrol.
Morgen en overmorgen rijden, op 1 van de RG's en de GT750, kijken of de GT nu oliedicht is, er zit o.a. een nieuwe versnellingsbakindicator op.
Morgen nog even lekker brommerenover die andere dag mag ik het niet hebben hier want dat is 4T
[afbeelding]
Ik ben net terug van mijn vakantie in Italië, ik ben naar de GP van Misano geweest, helaas zonder Rossi en naar de Mostra Scambio in Imola, ik heb er een fotoset van gemaakt.
RG's, RGV's en GT's gezien en ook een aantal RSW250 Arpilia's, mijn favoriete 250 GP machine.
Teamheronsuzuki: Mostra Scambio Imola 2017
Mooi Bas,je vervuild het milieu al genoeg met die treehuggers schrik.De GT750 is oliedichtdankzij een nieuwe versnellingsbakindicator, gisteren en eergisteren nog even lekker gereden
Zonde Ron,maar het kan de beste overkomen,heb je weer wat te doen in de winter.