Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Kleur zegt niets,is maar net wat de fabrikant er van maakt,verder geen water bij koelvloeistof doen,dat doe je alleen bij antivries vloeistof.
Het beste wat te koop is voor een 2 takt is Engine ice,de motor loopt daar een stuk koeler door.Alleen moet daar voor het koelsysteem goed gespoeld worden voordat je het gebruikt,want het mag niet gemengd worden met gewone koelvloeistof.
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...gineice.com/&usg=AOvVaw2VFCNleIAM9d_VTSDJCYGp
 
Laatst bewerkt:
Een motor met Egine Ice loopt waarschijnlijk koeler omdat er gebruikt wordt gemaakt van een organische additieven technologie als corrosie bescherming (dus geen gebruik silicaten en nitraten die een film aanleggen als corrosie bescherming, maar ook het warmte transport nadelig beïnvloeden, zoals in conventionele koelvloeistof) en een geringer aandeel monopropyleen glycol, meer water dus, waardoor het warmtetransport beter is.

Overigens heeft monoethyleenglycol een beter warmtetransport dan monoprpyleenglycol, maar het is veel gevaarlijker voor de gezondheid bij inname.

Gangbaar hebben conventionele koelvloeistoffen een blauwe of groene kleur, de organische additieven producten hebben vaak een oranje, gele, rode of lilla kleur. Maar zoals RG Gamma al schreef, kleur zegt niet alles. In ieder geval nooit een conventionele en een organische koelvloeistof mengen, dit zal zorgen dat de conventionele silicaten en nitraten worden opgelost en gaan circuleren met waterpomp- of motorschade tot gevolg. Vandaar dat er bij voor gebruik van Egine Ice gespoeld moeten worden.

Tot slot, is het verstandig om gedemineraliseerd water te gebruiken.
 

Hier liep ik ook tegen aan toen ik de radiateur van mijn cbr verving; wat mag bij elkaar en wat niet.
Kwam toen tegen dat rode niet met blauw of groen mag omdat het zou gaan klonteren.
Om zeker te zijn maar gespoeld en Honda coolant erin gedaan.
 

Bedankt voor de tip
 
Interessant voor een verzamelaar,zodra je er mee gaat rijden is die waarde weg.
Dus kan je er naar gaan zitten staren,niet mijn idee van een RG bezitten,rijden met een RG
is 1000x leuker.
 
Laatst bewerkt:
Klopt maar man man wat een geld!
Tja dat denk ik ook iedere keer dat ik naar een veiling op de tv zit te kijken,auto,s en
motoren waarvan ik vroeger nog dacht zo,n hok of fiets hoef ik echt niet vanwege de belabberde wegligging of kwaliteit.Zelfs zo,n vreselijk hok als een AMC Gremlin durven
ze hoge prijzen voor te vragen.Of oude motoren zoals de Kawa 2 takten die een wegligging
van een natte dweil hebben en onbetrouwbaar zijn.En zo zijn er nog veel meer op te noemen
uit die tijd waarvan men nu verheerlijkt is.
Mensen hebben alleen maar nostalgische gevoelens bij die voertuigen en denken blijkbaar niet na over hoe slecht die vroeger waren.
Zelfs een RG500 is het nodige op aan te merken wat wegligging en betrouwbaarheid betreft.
Een RD500 is wat wegligging betreft een betere motor
 
Laatst bewerkt:

Mooi man!
Laat die waarde maar stijgen. Zolang de waarde van de "nieuwen" stijgt, stijgt de waarde van de gebruikten ook mee. Het staat me niet in de weg en kost me ook geen brood. Ik heb wel spijt: Spijt dat ik er niet meer kon kopen
 

In dit geval gaat het er om dat het de beste viercilinder 500cc replica voor op de straat is die er ooit gemaakt is! De RG500 komt het dichtst bij het echte racespul, daar komt de RD500 niet eens in de buurt.
Daar willen mensen flink voor betalen 500cc 2takten spreken nog steeds tot de verbeelding.
 
Laatst bewerkt:
Ja het zijn er inmiddels aardig wat, Capirossi, Byrne, Schwantz, Haga had een RG400 en nu dus Chris Vermeulen.
 
Dat men er voor wil betalen komt omdat ze zeldzamer zijn dan een RD500.En je vergeet de Japanse RZV500 die is al bijna net zo duur als een RG500 en nog een stuk zeldzamer.
 
Laatst bewerkt: