Kleur zegt niets,is maar net wat de fabrikant er van maakt,verder geen water bij koelvloeistof doen,dat doe je alleen bij antivries vloeistof.En als vervolg op bovenstaande: Weten jullie welke koelvloeistof gebruikt dient te worden voor een RG(V)? Heb hier blauwe en paarse. Er zit nu nog rode in. En het boekje zegt dat je 50/50 moet mixen met gedestilleerd water.
Zit er nu zo veel verschil in die koelvloeistoffen of maakt het niet veel uit tegenwoordig? Wil het gewoon goed doen, vandaar mijn vragen.
leuk filmpje!!!filmpke in elkaar geflanst, dan hoor je ze ook nog
Een motor met Egine Ice loopt waarschijnlijk koeler omdat er gebruikt wordt gemaakt van een organische additieven technologie als corrosie bescherming (dus geen gebruik silicaten en nitraten die een film aanleggen als corrosie bescherming, maar ook het warmte transport nadelig beïnvloeden, zoals in conventionele koelvloeistof) en een geringer aandeel monopropyleen glycol, meer water dus, waardoor het warmtetransport beter is.Kleur zegt niets,is maar net wat de fabrikant er van maakt,verder geen water bij koelvloeistof doen,dat doe je alleen bij antivries vloeistof.
Het beste wat te koop is voor een 2 takt is Engine ice,de motor loopt daar een stuk koeler door.Alleen moet daar voor het koelsysteem goed gespoeld worden voordat je het gebruikt,want het mag niet gemengd worden met gewone koelvloeistof.
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...gineice.com/&usg=AOvVaw2VFCNleIAM9d_VTSDJCYGp
Een motor met Egine Ice loopt waarschijnlijk koeler omdat er gebruikt wordt gemaakt van een organische additieven technologie als corrosie bescherming (dus geen gebruik silicaten en nitraten die een film aanleggen als corrosie bescherming, maar ook het warmte transport nadelig beïnvloeden, zoals in conventionele koelvloeistof) en een geringer aandeel monopropyleen glycol, meer water dus, waardoor het warmtetransport beter is.
Overigens heeft monoethyleenglycol een beter warmtetransport dan monoprpyleenglycol, maar het is veel gevaarlijker voor de gezondheid bij inname.
Gangbaar hebben conventionele koelvloeistoffen een blauwe of groene kleur, de organische additieven producten hebben vaak een oranje, gele, rode of lilla kleur. Maar zoals RG Gamma al schreef, kleur zegt niet alles. In ieder geval nooit een conventionele en een organische koelvloeistof mengen, dit zal zorgen dat de conventionele silicaten en nitraten worden opgelost en gaan circuleren met waterpomp- of motorschade tot gevolg. Vandaar dat er bij voor gebruik van Egine Ice gespoeld moeten worden.
Tot slot, is het verstandig om gedemineraliseerd water te gebruiken.
filmpke in elkaar geflanst, dan hoor je ze ook nog
Kleur zegt niets,is maar net wat de fabrikant er van maakt,verder geen water bij koelvloeistof doen,dat doe je alleen bij antivries vloeistof.
Het beste wat te koop is voor een 2 takt is Engine ice,de motor loopt daar een stuk koeler door.Alleen moet daar voor het koelsysteem goed gespoeld worden voordat je het gebruikt,want het mag niet gemengd worden met gewone koelvloeistof.
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...gineice.com/&usg=AOvVaw2VFCNleIAM9d_VTSDJCYGp
Twee net gerestaureerde Sheene RG's op Stafford
GoudhaantjeHeb net een bod gedaan
Klopt maar man man wat een geld!
Tja dat denk ik ook iedere keer dat ik naar een veiling op de tv zit te kijken,auto,s enKlopt maar man man wat een geld!
"Nieuwe" RG500 verkocht voor meer dan 35500 Euro!!!
Lot 290
c.2 push miles from new,1989 Suzuki RG500 Gamma
Registration no. not registered Frame no. HM31A-106906 Engine no. M301-00107841
Sold for £31,050 (€35,532) inc. premium
Bonhams : c.2 push miles from new,1989 Suzuki RG500 Gamma Frame no. HM31A-106906 Engine no. M301-00107841
Kijk maar eens op deze site. Zijn weliswaar geen tweetakten maar wel flinke prijzen. Worden ook nog verkocht.
Used Bikes in Sheffield:
Tja dat denk ik ook iedere keer dat ik naar een veiling op de tv zit te kijken,auto,s en
motoren waarvan ik vroeger nog dacht zo,n hok of fiets hoef ik echt niet vanwege de belabberde wegligging of kwaliteit.Zelfs zo,n vreselijk hok als een AMC Gremlin durven
ze hoge prijzen voor te vragen.Of oude motoren zoals de Kawa 2 takten die een wegligging
van een natte dweil hebben en onbetrouwbaar zijn.En zo zijn er nog veel meer op te noemen
uit die tijd waarvan men nu verheerlijkt is.
Mensen hebben alleen maar nostalgische gevoelens bij die voertuigen en denken blijkbaar niet na over hoe slecht die vroeger waren.
Zelfs een RG500 is het nodige op aan te merken wat wegligging en betrouwbaarheid betreft.
Een RD500 is wat wegligging betreft een betere motor
Dat men er voor wil betalen komt omdat ze zeldzamer zijn dan een RD500.En je vergeet de Japanse RZV500 die is al bijna net zo duur als een RG500 en nog een stuk zeldzamer.In dit geval gaat het er om dat het de beste viercilinder 500cc replica voor op de straat is die er ooit gemaakt is! De RG500 komt het dichtst bij het echte racespul, daar komt de RD500 niet eens in de buurt.
Daar willen mensen flink voor betalen 500cc 2takten spreken nog steeds tot de verbeelding.