Allen,
Is een tijdje geleden maar mijn restauratie van de T500-R 1971 vordert rustig aan.
Al gedaan:
1 Alles powdercoaten, frame - swingarm e.d.
2 Krukasrevisie
3 Diverse kleine dingen besteld, nieuwe 2dehands tellers/koppeling.
4 Eerste deel verchromen
Mooi resultaat alleen is het schroefdraad van de bouten (dat in een trimpkous gedaan was) nu helemaal verroest
Is hier nog iets aan te doen, kan het mee het verzinkbad in of gaat het chroom er dan af?
5 Onderdelen laten (glasparel)stralen
Mooi resultaat alleen heb ik hier mijn lesjes wel geleerd. Alles netjes afgeplakt maar die grid zooi is echt overal doorheen gekomen. Het opschuren en polijsten is ook echt een berg werk. Agja het houd je van de straat
Momenteel ben ik bezig met:
1 De velgen zijn momenteel weg om opnieuw gespaakt te worden.
2 Onderdelen opschuren en polijsten.
3 Onderdelen inventarisatie om de missende onderdelen aan te kopen.
Blijkbaar zijn er erg veel onderdelen missend of kapot. Wist ik wel van een deel maar toch een boel. Zijn er mensen die toevallig nog veel hebben liggen? Buiten bouten/washer etc mis ik het volgende.....:
- Originele bout blokophanging in frame (12x230mm)
- Bijbehorende spacers (12.2x17x104 & 12.2x17x30)
- Snelheidskabel (speedometer) L
40mm
- Koppelingshendel (originele afgebroken)
- Zijkap + embleem
- Veer van achterrempendaal
- Rubber van om de accu
- Van de koplamp brackets; cushion bracket lower en seat headlamp bracket
- Koppelingskabel (originele kapot)
- Contactslot + stuurslot met sleutels...
- 1x Achterknipperlicht + rod
- Glas achterligt (1 lamp/ronde versie)
- Chrome achterbeugel
- Handlebar switch
4 Verzamelen onderdelen om opnieuw te verzinken tijdens het inventariseren
5 Spuiten van houder/plaatje tellers wat blijkbaar passen die ik heb gekocht niet op de originele, gelukkig zat die erbij.
Nog te doen:
1 Veel te veel; onderdelen bestellen, verzinken, in elkaar zetten en hopen dat de electronica nog leeft.., etc.
We komen er wel