Het Suzuki VanVan topic

Ja, de VanVan 200 heeft net dat beetje meer dat de 125 tekort komt.
Maar de 125 naar 150cc brengen kan blijkbaar ook, dat scheelt ook al.
 
Opzich een leuk verschil vergeleken met het vermogen van de 125

Vooral leuk in het terrein lijkt me
 
Zeker leuk in het terrein.
Baashaas gaf al het goede voorbeeld met zijn filmpje.
 
Vanaf zaterdag ben ik de trotse eigenaar van een nieuwe wit/blauwe VanVan! *O*

Toch maar voor deze gekozen, want bij de VanVan kan mijn vriendin het best achterop zitten en ik zit er zelf ook heel goed op.
En zeker weten dat daar een 150cc kit op komt. :)
 
Gefeliciteerd! Zelfde type dus waar ik een testverslag van heb gemaakt!
Ben wel benieuwd hoe het loopt met 25cc meer. Vond 'm echt heel relaxt en rustig rijden. Als je haast hebt, heb je aan de VanVan een verkeerde. Wil je lekker relaxen, lekker op dat ding stappen en sturen maar!
 
Tja... 25cc meer

Wat mag dat kosten?? En heb je dan nog wel suzuki kwaliteit??

Er was hier nog zo'n gozer met een of andere derbi naked bike 125cc die hem ook aardig ging tunen
Zijn project ligt nu stil volgens volgens mij (druk met school dacht ik)
 
Dankjewel Monomuis! :)

Die 150cc kit kost inclusief de benodigde toebehoren ongeveer 100 euro. Is geen Suzuki kwaliteit, maar schijnt wel goede kwaliteit te zijn.
De motor krijgt aanzienlijk meer kracht in het hele gebied en met een +1 voortandwiel is de top 10km hoger. Echt wel de moeite waard dus.

Ik heb toen mijn CBR125R ook opgevoerd met een 166cc Malossi kit en een Gianelli uitlaat. Dat was toen een duur grapje, koste iets van 700 euro totaal. Maar toen reed ie wel 20km harder.
 
Laatst bewerkt:
Aliexpress.com : Buy BIG BORE Barrel Cylinder Piston Kit 150cc 62mm for GS125 GN125 EN125 GZ125 DR125 TU125 157FMI K157FMI engines from Reliable piston kit suppliers on SANBORNS TECH PARTS Store

Deze link had ik al eerder gepost. Je krijgt een 150cc cilinder, een zuiger (piston) en afdichtingen.
De afdichtingen schijnen bagger te zijn, dus daar moet je iets op verzinnen.
Schijnt 1 op 1 te passen op de VanVan. Je moet dan wel de platte zuiger bestellen, want je kunt kiezen uit 2 verschillende.
 
Laatst bewerkt:
Het is dus gewoon een wat hogere cilinder? Kleppen en alles zijn dus gewoon over te zetten?

100 euro voor een cilinder en zuiger is ook niet duur zeg

Ben benieuwd naar het vermogensverschil
 
Ik ben ook benieuwd.
De cilinder is niet hoger, alleen de zuiger is breder.
Vraag me wel ineens af of het wat uitmaakt of je die cilinder op een carb of een injectie model zet? Zo technisch ben ik nou ook weer niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn nieuwe motor vandaag opgehaald. :)

full
 
gefeliciteerd met je nieuwe motor gerdien! ziet er leuk uit in het wit met blauw.
ik zit er ook aan te denken om die 150cc kit aan te schaffen, Heeft er al iemand ervaring met bestellingen op aliexpress.com ??
 
Ik heb zojuist een bestelling geplaatst voor een nieuwe accu voor een Samsung tablet, die enorm onbetrouwbaar is (de accu die er nu in zit :+ ). Geloof dat mijn vrouw ook wel eens wat heeft besteld en daar heb ik haar niet over horen klagen. Ik zou het wel wagen om er wat te bestellen, maar qua motoronderdelen eerlijk gezegd niet. Dan zou ik echt gaan voor bekendere merken. Maar aan de andere kant kan je wel weer een mooi oordeel geven over Chinees spul op je motor en de kwaliteit daarvan.
 
Hee bedankt Monomuis en Baashaaas. :)
Ik ben er heel blij mee. :Y

De kwaliteit van die chinese cilinder schijnt best nog wel goed te zijn.
Er zijn ook Ebayers die het verkopen en de reviews zijn goed.
En het is maar een deel van de motor, dus ik durf het wel aan.
Ik ga binnenkort na de dealer hier om te vragen wat hij ervan vindt. Als hij denkt dat het erop kan en het aandurft, dan ga ik het gewoon bestellen.

Edit: de 150cc kit past ook op de nieuwere modellen met injectie. *O*
Maar er moet dan wel een klein gaatje ergens worden geboord voor de temperatuurmeter. Dat kan het beste ergens tussen de koelribben aan de achterkant.

Vandaag 70km gereden. Eerst wilde ie niet harder dan 80 en pas na een kilometer of 50 trok ie door naar de 100km/uur. Op de teller staat nu 90 km in totaal.
Ook de snelweg gepakt en ik voel me daar veilig genoeg. Nog meer dan op de K-Pipe. :+
 
Laatst bewerkt:
Wel rustig aan inrijden he! :) Ik vond het eng op de snelweg met de VanVan.
Benieuwd wat de dealer gaat zeggen over de cilinder. Denk wel aan je garantie he, die is meteen foetsie.
 
Ik verlies alleen de garantie ten aanzien van de cilinder. Andere dingen blijven gewoon onder de garantie vallen.

Ik probeer haar rustig in te rijden, maar ik moest gewoon een stukje vol gas. O-)
 
Baashaaas, ik heb twee vragen:
1. Op het begagerekje staat dat het maximaal 3 kg kan dragen. Wat is jouw ervaring, pak jij er meer op dan 3 kg? Ik wil er namelijk een koffer op doen.
2. Hoeveel km kun jij nog rijden als het oranje benzinelampje gaat branden? Bij mij ging er toen 4,4 liter in en ik vraag me af hoever je die tank kunt leegrijden.

De motor rijdt 1 op 40, daar word ik heel blij van. :)

Vandaag bij de motorzaak hier in het dorp geweest. Die 150cc cilinder erop zetten is ongeveer 4 uur werk en kost tegen de 275 euro inclusief materiaal. Hij denkt dat het wel gaat lukken allemaal.
De cilinder zelf is incl. douanerechten en een goede pakking ongeveer 150 euro, dus het zou op ongeveer 425 euro totaal uitkomen.
En dat allemaal voor 10 km sneller en meer trekkracht. })

Hoe zou ik dat goedkoper kunnen laten doen?
 
Pff hoop knaken. 3kg is niet veel, ik doe er meestal wel ietsje meer in. Kilootje of 5 moet vast ook nog wel lukken (ik weet nooit) en anders kan je wheelies maken, kan je je videos uploaden naar Wheelietime.nl ;)
 
Gerdien, je bent een held! Wat een gaaf ding, veel plezier ermee! :) . Zal dit topic blijven volgen, ik hoop je ervaringen in geuren en kleuren te mogen opsnuiven. Haha, geweldige bikes die kleine dikke banden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan