Het TDM 850/900-topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
He Harrrumpie !!!

Yup, hij doet het weer helemaal ! Met de klets ben ik er weer bij !

Hij verbruikt wel wat mee olie dus daar moet ik op letten. Iemand trouwens een idee waarom hij bij een dezelfde snelheid rond de 3000 toeren een beetje een hakkelend rijdende brommer geeft ? Is dat afstellen ?
 
Wisten jullie trouwens dat wij een van de zuinigste fietsen rijden die er is:

Verbruikscijfers motoren

Alleen de Ducati Monster S2R en de BMW F 800 ST zijn in dit lijstje bij 130 km/u zuiniger.

Al heb ik wel een beetje mijn twijfels bij de cijfers, want de TDM zou bij 130 km/u (1 op 23,8
) zuiniger zijn als bij 100 km/u (1 op 23,3).

Mijn ervaring is dat ik bij normaal snelweggebruik ongeveer 1 op 20 rijdt.
Secundair haal ik die 1 op 23 wel.
 
Laatst bewerkt:
Wisten jullie trouwens dat wij een van de zuinigste fietsen rijden die er is:

Verbruikscijfers motoren

Alleen de Ducati Monster S2R en de BMW F 800 ST zijn in dit lijstje bij 130 km/u zuiniger.

Al heb ik wel een beetje mijn twijfels bij de cijfers, want de TDM zou bij 130 km/u (1 op 23,8
) zuiniger zijn als bij 100 km/u (1 op 23,3).

Mijn ervaring is dat ik bij normaal snelweggebruik ongeveer 1 op 20 rijdt.
Secundair haal ik die 1 op 23 wel.
hmm ik vraag me af hoeveel mensen die waarden daad werkelijk halen, en of dit fabrieks af gemeten is...

En nog maar ff een vraagje: Ik ga van het weekend ff olie+filter vervangen, maar wat voor een olie is volgens jullie het beste? Bij de club krijg ik een beetje het idee dat ze een Putoline fetish hebben daar, maar ik ben bang dat dat alleen komt omdat ze het goedkoop kunnen leveren...
 
hmm ik vraag me af hoeveel mensen die waarden daad werkelijk halen, en of dit fabrieks af gemeten is...

En nog maar ff een vraagje: Ik ga van het weekend ff olie+filter vervangen, maar wat voor een olie is volgens jullie het beste? Bij de club krijg ik een beetje het idee dat ze een Putoline fetish hebben daar, maar ik ben bang dat dat alleen komt omdat ze het goedkoop kunnen leveren...
Dat het goedkoop is, is mooi meegenomen... Maar ook de eigenschappen van Putoline zijn een oorzaak van de populariteit. Minder koppelingslip (vooral bij oudere TDM's van voor 1999 van belang), lager olieverbruik etc. zijn toch echt wel dingen die voor een motorrijder belangrijk zijn.
 
hmm ik vraag me af hoeveel mensen die waarden daad werkelijk halen, en of dit fabrieks af gemeten is...

En nog maar ff een vraagje: Ik ga van het weekend ff olie+filter vervangen, maar wat voor een olie is volgens jullie het beste? Bij de club krijg ik een beetje het idee dat ze een Putoline fetish hebben daar, maar ik ben bang dat dat alleen komt omdat ze het goedkoop kunnen leveren...

Overigens is Castrol Power RS 4T 10W-40 ook een goede voor de TDM
 
Hee hoi,

Ik heb maar heel even de tijd, dus zonder al te lang zoeken moet ik het vragen,

Mijn broer gaat een motor kopen vanavond, ik ga hem daarbij helpen.

Hoeveel liter olie moet er in een Yamaha TDM850 van 2001 als alle olie eruit is en ook het oliefilter?

Hoe ga ik dat aftappen (dry sump namelijk) en hoe ga ik dat juist vullen.
Kan er gewone motorfietsolie in (HarleyDavidson met zijn dry sump moet aparte olie hebben)?
 
Snelle vraag, snel antwoord:
Volgens het wphb gaat er met een oliefilter wissel 3.6 in, zonder wisselen van filter 3.5.
Er kan idd gewoon motorfiets olie in, maar welk soort het beste is, is net de vraag ;)

Succes vanavond!
 
Laatst bewerkt:
3,6 Liter volgens het WPH
Aftappen aan 2 kanten. 1 bij het oliefilter en 1 aan de andere kant. Oliefilter zit vast met 5 bouten uit mijn hoofd. Vullen aan de bovenkant rechts achter de zijkap.

Olie zie boven
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,
Ik volg al een tijdje jullie forum.Vorige week heb ik me zelf een tdm 900 aangeschaft.Tis eentje van 2007 met abs , laser uitlaten ,topkoffer ,verwarmde handvaten ,wielstrips ,ledachterlicht ,witte pinkers en valblokken.Ik had het nooit gedacht dat die tdm zo goed reed.Jaren steeds met sportmotoren gereden en last gehad met mijn rug en polsen enz.Op deze motor zit ik eindelijk comfortable en ja je kan er nog eens goed met doorrijden.....
full

full
 
Hallo iedereen,
Ik volg al een tijdje jullie forum.Vorige week heb ik me zelf een tdm 900 aangeschaft.Tis eentje van 2007 met abs , laser uitlaten ,topkoffer ,verwarmde handvaten ,wielstrips ,ledachterlicht ,witte pinkers en valblokken.Ik had het nooit gedacht dat die tdm zo goed reed.Jaren steeds met sportmotoren gereden en last gehad met mijn rug en polsen enz.Op deze motor zit ik eindelijk comfortable en ja je kan er nog eens goed met doorrijden.....[afbeelding]
[afbeelding]
*O* *O* !!GEFELICITEERD!! *O* *O*

Mooie fiets hoor. :} :Y

En natuurlijk mijn vraag, zoals aan elke nieuwkomer...
18-7 Gaan we een ritje rondom Utrecht rijden met veel van de TDM's van hier!! Ter afsluiting doen we met z'n allen een hapje. Heb je zin om mee te rijden en kun je ook de 18de?
 
En over dat ritje gesproken, of liever gezegd het eten dan:
De restaurant eigenaar belde me gisteravond. Hij meldde dat het lopend-buffet eruit is gegaan, wegens amper succes. We zullen het dus met de kaart moeten doen. Maar had al gezien dat dat ook helemaal prima zal zijn!!

Even weer het lijstje ophalen!
18-7 Rondje Utrecht en eten!

1. Bugus (kan)
2. Varavriend (kan)
3. Willie Alfredo (kan)
4. Vonketrekker (kan ovb)
5. Ollie (kan)
6. Joris85 (ovb)
7. Snarfy (kan!)
8. Kala (kan)
9. TDMprutser (kan) (ovb)
10. JAMF (kan)
11. Motorduiveltje (kan)
12. TDMuts (kan)
13. 8teropzitster/buddywarmhoudster (kan)
14. Vul maar aan...

En wat betreft het restaurant:
Restaurant d'Arthuizen.

Bij deze gereserveerd voor 13 personen op 18-7.
Staat op mijn naam gereserveerd. En we kunnen gebruik maken van de kaart of het lopend buffet. Waar je zin in hebt. Iedereen rekent apart af!
 
Laatst bewerkt:
He Harrrumpie !!!

Yup, hij doet het weer helemaal ! Met de klets ben ik er weer bij !

Hij verbruikt wel wat mee olie dus daar moet ik op letten. Iemand trouwens een idee waarom hij bij een dezelfde snelheid rond de 3000 toeren een beetje een hakkelend rijdende brommer geeft ? Is dat afstellen ?

Hey wat fijn zeg!! Echt super!!

Ik ben gister achter gekomen dat dat er bij mij hélemaal uit is. Bij 14km/p/u zonder koppeling erbij, looptie helemaal strak!
Dus euhm... Kan een boel zijn :P :X

Maar gok ergens met het overgeven van de vonk of ergens 'in je gashendel'. Ik had voorheen altijd speling op de gashendel zitten, mss waardoor hij juist iets bokte. Nu heb ik dus van begin af aan reactie van de gashendel. Heerlijk! Wie weet heeft dat er ook wel mee te maken dattie niet meer bokt, maar wat ze daar precies voor gedaan hebben... :?
 
Hier in Arnhem hebben we 2 bruggen. Eentje is saai recht-toe-recht-aan. De andere heeft een schitterende lange bocht erin!
36_roermondsplein_arnhem_naar_nelso.jpg
(Niet op de voorgrond, daar net achter zeg maar. Dit is em ook echt btw...).
Gister na het werk daarover maar eens terug gereden... Heb em een partijtje strak door de bocht kunnen leggen!! HIHI. Had echt schik! Ding rijdt toch super nu!!
 
Laatst bewerkt:
Wisten jullie trouwens dat wij een van de zuinigste fietsen rijden die er is:

Verbruikscijfers motoren

Alleen de Ducati Monster S2R en de BMW F 800 ST zijn in dit lijstje bij 130 km/u zuiniger.

Al heb ik wel een beetje mijn twijfels bij de cijfers, want de TDM zou bij 130 km/u (1 op 23,8
) zuiniger zijn als bij 100 km/u (1 op 23,3).

Mijn ervaring is dat ik bij normaal snelweggebruik ongeveer 1 op 20 rijdt.
Secundair haal ik die 1 op 23 wel.
Red jij dat standaard?
1:20 red ik standaard, maar voor minder benzineverbuik moeten alle variabelen wel optimaal zijn...

Met hoeveel toeren rijdt de TDM bij 130km in z'n laatste versnelling?
Mss hebben ze bij de 100km hoger in toeren gereden waardoor het verbruik ietwat hoger is...
 
Nee spijtme mijn vrouw moet dan werken,als je kindjes hebt..........
Toch bedankt voor het aanbod :)

*O* *O* !!GEFELICITEERD!! *O* *O*

Mooie fiets hoor. :} :Y

En natuurlijk mijn vraag, zoals aan elke nieuwkomer...
18-7 Gaan we een ritje rondom Utrecht rijden met veel van de TDM's van hier!! Ter afsluiting doen we met z'n allen een hapje. Heb je zin om mee te rijden en kun je ook de 18de?
 
Hier in Arnhem hebben we 2 bruggen. Eentje is saai recht-toe-recht-aan. De andere heeft een schitterende lange bocht erin!
[afbeelding] (Niet op de voorgrond, daar net achter zeg maar. Dit is em ook echt btw...).
Gister na het werk daarover maar eens terug gereden... Heb em een partijtje strak door de bocht kunnen leggen!! HIHI. Had echt schik! Ding rijdt toch super nu!!
Die bocht ken ik inderdaad, alleen nog nooit met de motor gereden. Leuk bochtje! Er liggen hier in de buurt ook een paar van die bochten, waarvan één vlak bij mn werk. Daar staat alleen halverwege een stoplicht, da's niet handig.
 
Die bocht ken ik inderdaad, alleen nog nooit met de motor gereden. Leuk bochtje! Er liggen hier in de buurt ook een paar van die bochten, waarvan één vlak bij mn werk. Daar staat alleen halverwege een stoplicht, da's niet handig.
Je zou bijna zeggen dat ze het erom gedaan hebben hè... :P ;)
Als je dat stukje vaker pakt, kun je dat stoplicht toch wel inschatten? Of isie niet te vertrouwen?

De brug af lijkt trouwens makkelijker te gaan dan op.
Ik rij em alleen veel vaker op dan af. :X
 
Laatst bewerkt:
Red jij dat standaard?
1:20 red ik standaard, maar voor minder benzineverbuik moeten alle variabelen wel optimaal zijn...

Met hoeveel toeren rijdt de TDM bij 130km in z'n laatste versnelling?
Mss hebben ze bij de 100km hoger in toeren gereden waardoor het verbruik ietwat hoger is...


Die 1:20 rijd ik inderdaad ook standaard.
Zelfs met een snelheid van 125 / 130 continue op de snelweg zit ik er nog iets boven.
SECUNDAIR is 1:23 ook makkelijk haalbaar, en als ik echt op mijn dooie gemakkie aan het rondtuffen ben zijn zelfs uitschieters naar 1:25 mogelijk
Ik rijd op m'n 900 met standaard ketting / tandwielset bij 130 rond de 4500 toeren
 
Vandaag de "Motortoertocht Vught voor Gehandicapten" gereden. Dat was super. Wat een heerlijk gezicht om die mensen een super dag te bezorgen. Zoveel blije gezichten. Langs de route zoveel mensen die zwaaien en klappen. Echt geweldig. Harstikke lieve dame achterop die het helemaal naar haar zin had. Volgend jaar weer !!
 
VRAAGJE RVS REMLEIDING OP BLAUWE KLAUWE

Hallo, vandaag setje blauwe spots (oa van R1 / R6) gescoord voor op mn TDM 4tx, 1996. :9

Nu wil ik er ook RVS leidingen op zetten. Wat moet ik aanschaffen??, rekening houdend dat de aansluiting van remleiding op de bluespots een slag gedraaid is ten opzichte van de aansluiting op de originele remklauw van de TDM

Op veel site's kun je op motor/type/bouwjaar zoeken, maar als ik dus de TDM 1996 kies, gaat de leiding niet op de R6 klauw passen.
Moet ik bijv. de remleiding van de R6 bestellen? of past dat niet op de het remvloeistofresevoir van de TDM ??
tips/advies..
TNX !!
 
Vandaag de "Motortoertocht Vught voor Gehandicapten" gereden. Dat was super. Wat een heerlijk gezicht om die mensen een super dag te bezorgen. Zoveel blije gezichten. Langs de route zoveel mensen die zwaaien en klappen. Echt geweldig. Harstikke lieve dame achterop die het helemaal naar haar zin had. Volgend jaar weer !!
Klinkt idd erg leuk en als een zeer gewaardeerd ritje! Super hoor!!
Piccies?
 
Beste mensen!!
Terug komend op het ritje van 18-7!
Vanwege de grootte van de groep is het wijsheid om een paar koprijders te hebben. Op deze manier zorgen we voor wat rust en veiligheid in de groep. Eentje hebben we al! Nu nog twee erbij. :Y

Heb jij:
- Een Garmin of TomTom op je fiets?
- Voldoende rijervaring om op de weg, je navigatie en je groepje te letten?
Dan ben jij zeer geschikt ;)

PB mij even ajb je (echte ;) ) naam en je mobiele nummer!
Dan kan ik met alle info even een mooi papiertje voor iedereen maken! :Y :Y :Y

Mijn dank alvast!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan