Het topic met luchtkoeling

Ben toch wel benieuwd, kun je niet paar foto's schieten?

Het probleem is dat het in onderdelen ligt. Maar heb nog wel oude foto's.

Oude foto van de cr250 (was mijn maiscrosser destijds, ik was 15 jaar en had hem toen zo opgeknapt. kwaliteit van de foto is niet al te best):
im0012361fe.jpg


Echt een geweldig ding, vooral op die leeftijd.
Deze ligt nu in onderdelen om nu echt te restaureren als origineel. Heb door de jaren heen al van alles bij elkaar gesprokkeld. Zo heb ik bijvoorbeeld ook alle missende of niet originele boutjes en beugeltjes nieuw gekocht.
Moet nog een keer goed zoeken naar originele achterveren en achterbrug.

Een van de RM's (schrik niet!):
rm456oz7.jpg

Is erg toegetakeld (vind het soms bewonderingswaardig hoe mensen het voor elkaar krijgen), maar liep nog wel. Wel erg beroerd.
Hier heb ik er dus nog één (in nog slechtere staat... :o ) van en nog een extra motorblok, dus genoeg goede onderdelen om één in originele staat te brengen en misschen nog een 2e naar eigen smaak. Had deze gevonden op internet, leek me wel leuk om hem zo ongeveer te maken:
rm465.jpg

Op de 2e die ik heb zit toevallig ook zo'n klein tankje.
 
Gaaf! Is die kleine tank voor trail ofzo?

Dat weet ik eigenlijk niet. Het tankje is volgensmij van een 81 of 82'er rm125. De eerste watergekoelden. Ik heb de 465 en 500's wel eens vaker gezien met zo'n tankje, dus er zal vast een reden voor zijn. Als je het expansie vatje van de achterveer wat hoger plaatst dan staat het nog mooi ook.

Als iemand het weet... ben wel beniewd :)
 
Mooi topic!
Hierbij mijn bike en die van mijn oom. We hebben 2 swm's van eind jaren '70, beiden nog ongerestaureerd, een 250 en 370 2takt. Hebben mijn pa en mijn oom begin jaren 80 gekocht en staan al zo'n 20 jaar stil. Plan is nu om ze op te knappen in originele staat en er weer een kenteken bij te verkrijgen (is destijds ingeleverd jammergenoeg...):

Pic van de 250:
full

full

full


De 370 heb ik geen foto van, ligt helemaal uit elkaar en die willen we als eerst gaan oppakken. Hierbij een pic van hoe die weer moet gaan worden:

full


Aankomend winter hiermee beginnen, voor de koude zaterdagen zeg maar. Zal wel een projectje zijn die de nodige tijd gaat duren.
 
Ik heb nog een bijna complete SPLINTER NIEUW IN ORGINELE ZAKJES versnellingsbak hier liggen van een cr 250 uit 1984.
Mischien dat ik iemand hier blij me kan maken??
 
Gister na een lange zoektocht eindelijk de restaurateur van m'n CR500 gesproken.

Ding is motorisch ook helemaal onderhanden genomen. Max 5 uur gelopen na revisie:
Nieuwe baktandwielen
Niewe blok lagers en keerringen ed.
Nieuwe zuiger
nieuwe koppeling/ platen
Vering is onderhanden genomen door HK alleen de achterveer is dus lek. Ding heeft 5 jaar stil gestaan maar dat moet eigenlijk niet kunnen zou je zeggen.

Naja, nog een hele zooi vernieuwd en verbeterd. Goede koop dus. :)

Kerel had hem weg gedaan omdat hij hem op de baan niet aan kreeg, alleen als ie de motor tegen een aanhanger zette. :')
 
Gister na een lange zoektocht eindelijk de restaurateur van m'n CR500 gesproken.

Ding is motorisch ook helemaal onderhanden genomen. Max 5 uur gelopen na revisie:
Nieuwe baktandwielen
Niewe blok lagers en keerringen ed.
Nieuwe zuiger
nieuwe koppeling/ platen
Vering is onderhanden genomen door HK alleen de achterveer is dus lek. Ding heeft 5 jaar stil gestaan maar dat moet eigenlijk niet kunnen zou je zeggen.

Naja, nog een hele zooi vernieuwd en verbeterd. Goede koop dus. :)

Kerel had hem weg gedaan omdat hij hem op de baan niet aan kreeg, alleen als ie de motor tegen een aanhanger zette. :')

Goed nieuws dus!
Jammer dat we geen project foto's gaan krijgen van dat ding helaasch
 
Gister na een lange zoektocht eindelijk de restaurateur van m'n CR500 gesproken.

Ding is motorisch ook helemaal onderhanden genomen. Max 5 uur gelopen na revisie:
Nieuwe baktandwielen
Niewe blok lagers en keerringen ed.
Nieuwe zuiger
nieuwe koppeling/ platen
Vering is onderhanden genomen door HK alleen de achterveer is dus lek. Ding heeft 5 jaar stil gestaan maar dat moet eigenlijk niet kunnen zou je zeggen.

Naja, nog een hele zooi vernieuwd en verbeterd. Goede koop dus. :)

Kerel had hem weg gedaan omdat hij hem op de baan niet aan kreeg, alleen als ie de motor tegen een aanhanger zette. :')


zal de keerring wel verdroogd zijn ofzo.

klinkt als een hele goeie koop.
 
Weet iemand wat te vertellen over de Honda Cr500 1984 van Henk Harms? en de prijs 1250?
 
Weet iemand wat te vertellen over de Honda Cr500 1984 van Henk Harms? en de prijs 1250?

Motor is zo goed als compleet behalve de ketting... dat roept vraagtekens op. Prijs is goed als alles in orde is. Ik zal voorstellen:

spreek een prijs af incl een nieuw kettingsetje zodat je de motor/koppeling en versnellingen kunt testen.
 
Motor is zo goed als compleet behalve de ketting... dat roept vraagtekens op. Prijs is goed als alles in orde is. Ik zal voorstellen:

spreek een prijs af incl een nieuw kettingsetje zodat je de motor/koppeling en versnellingen kunt testen.

[offtopic]kom je de 18e niet meespelen op Emmen? Kan je de KTM nog een keer uitlaten? [/offtopic]
 
ketting is geen probleem, heeft henk genoeg liggen dus hij legt er zo eentje om toe. maar 1250 is dat een nette prijs. wil er gewoon mee rijden, dus niet in nieuwstaat brengen
 
ketting is geen probleem, heeft henk genoeg liggen dus hij legt er zo eentje om toe. maar 1250 is dat een nette prijs. wil er gewoon mee rijden, dus niet in nieuwstaat brengen
Voor deze staat is het opzich een normale prijs. Je komt ze in slechtere staat tegen voor een hogere vraagprijs.
Misschien dat je er nog wat van af kunt krijgen, 1250 is de vraagprijs he.
 
Is hier niemand die een suzuki pe heeft? Mijn vader heeft een pe250 enduro van 1981.
 
Terug
Bovenaan Onderaan