Het VF 1100 SPB Project

sabremaniac

Die hard MF'er
25 sep 2004
403
0
schiedam
Zoals ik al eerder in de afgelopen weken heb gemeld zou ook ik een project gaan starten. Aan gezien de meeste van jullie wel weten dat ik gek ben op de VF 1100 Sabre :Y , is het niet verwonderlijk dat ik ook met deze motor het project ga doen. Om sommige gerust te stellen het is niet met mijn Sabre die ik al ruim een jaar heb _O- :+ .

Het project gaat om deze motor draaien:
full


Deze motor heb ik 7 weken geleden gekocht voor het bedrag van 300 euri. De motor werd verkocht met het bijschrift dat hij zwaar schakelde. De eigenaar had tegen me verteld dat hij met te weinig koppelingsvloeistof had gereden. Wat ik verwachtte bleek ook zo te zijn :Y , dat hij wel had bijgevult maar slecht had ontlucht. Op de motor zat een nieuw GIVI wingrack en een nieuwe achterband. Als extra kreeg ik een extra motorblok, een extra set carburateurs en een uitlaat collector. Na de motor opgehaald te hebben, de accu te hebben opgeladen, en de koppeling te hebben ontlucht was het tijd voor de proefrit. Tijdens de proefrit merkte ik al snel dat er helemaal niets met de bak aan de hand was en dat hij zowat als nieuw schakelde. Kortom een goede motor voor 300 euri _O- _O-

Mijn bedoeling met het ombouwen is het opshowen van de motor door het veranderen van het uiterlijk. De voornaamste onderdelen die veranderd worden zijn: koplamp, stuur, kleur van de motor en de uitlaten en misschien de knipperlichten ivm de runninglights die erop zitten.

Ik probeer zo vaak mogelijk te updaten, zodat jullie elke stap kunnen volgen.

veel plezier en groeten,

William :+ :W
 
zo, en nu de flex erin }) })

streetfighter stuur
dubbele koplampies
kortere voorvork, kleinere voorvelg
langere achter veer, dus kontje omhoog
kontje verbouwen (VFkFje erop?? offeh... CBR derriere 8-) 8-) )



O-)

*D
 
Zo eerste update:

Na drie weken begon de motor gebreken te vertonen door slecht te starten, zelfs wanneer hij warm was en ook tijdens het rijden pruttelde hij wel eens tegen. Aan gezien ik al een afspraak had staan met mijn goede vriend Ton (VF1000f-rider) :} :} om in zijn schitterende werkplaats :Y de motor effe technisch te controleren. Al gauw bleek, na de eerste meeting dat hij niet bijladen, na de spanningsregelaar te hebben gecontroleerd, bleek al dat deze defect was. Gelukkig had Ton nog er een liggen die uit de motor van Nemo afkomstig was. Na deze te hebben gemonteerd en de accu te hebben opgeladen, kon de motor proefdraaien en gelijk bleek dat hij heel netjes liep.

Hierna gingen we verder met de gewone controlle van luchtfilter ed. Zogauw we de brandstoftank demonteerde om bij het luchtfilter te komen, kwam er een lekkage van de brandstofmeterafdichtring aan het licht :( . Maarja we hadden nu twee problemen: 1 de brandstoftank zat nog voor 90% vol en 2 waar haal je om 16.00 uur s'middags een rubberen ring met de afmeting 50x40x5 vandaan. Het eerste probleem was al gauw opgelost met een 10 liter jerrycan en een slangetje op de ontluchting met een boutje erin. Door de tank overeind te zetten konden we de brandstofmeter demonteren. op de foto hieronder is de ring afgebeeld hoe die eruit zag.
full


Nu moesten we nog een andere ring, maarja dat ging niet meer lukken. Er was nog een mogelijkheid en dat was de speciale silliconenkit. Deze kit gebruiken ze in de havens om containers te repareren, het lijmt echt alles. Dus zo'n afdichting moest peace of cake wezen. Nadat Ton eerst de meter te hebben gedaan was de tank aan de beurt.(hieronder staan de foto's ervan) Na alles effe te hebben laten drogen was het zover om het geheel weer te monteren. Sinds dien heb ik geen last gehad van de lekkage.
 
Alweer een update (gaat snel hé)

Afgelopen week gebeurde er iets dat ik niet leuk vond :( . Afgelopen dinsdag ben ik met mijn oude Sabre op een brommer geklapt :X :X . Zelf heb ik gelukkig niks maar mijn motor werdt door de verzekering total los verklaard (schade 1300 euri) Het was de schuld van de brommer. Doordat ik mijn motor wilde houden kreeg ik 750 euri, opzich genoeg om hem weer op te knappen.

Gelukkig heb ik de ander nog om ook onderdelen van over te zetten. een onderdeel dat er toch af zou gaan is het stuur. Afgelopen zaterdag heb ik het gedemonteerd gelijk samen met de kuip. De kuip heb ik ook al weten te verkopen aan mijn grote vriend VF750S :Y . Het stuur was nodig voor mijn oude Sabre aangezien daar het stuur krom van was. Hieronder staat een foto van hoe hij nu is:

full


Voor het project heb ik van me grote vriend UFO2000 een stuur gekregen dat er erg gaaf op staat :Y . Zo voorzover de updates zogauw er weer wat gebeurd horen jullie het.

groeten, William :+ :W
 
Gaaf William, je bent begonnen *O*

Ga dit dus ook volgen, inderdaad jammer van de andere VF S
maar dat komt goed zo te lezen.
ff een vraagje: waar stond ook al weer die SPB voor?

Ben d'r helemaal klaar voor ....
en ja fotootjes iets groter graag :(


Veel succes,

Groet WimV65 8-) Powerrrrrrrrrrrrrrrproject
 
Ow, klein foutje van de redactie :X , ben helemaal vergeten waar de SPB voor staat. Dus voor diegene SPB staat voor Sabre Porno Bike :+ . Tja het is een amerikaanse bike dus het krijgt ook een amerikaanse benaming erbij. Het komt zo beetje overeen met de hollandse Caferacer.

oa En Jos (fastfriend) de slijptol gaat er niet in _O-

groeten, William :+ :W
 
Alweer een update (gaat snel hé)

Afgelopen week gebeurde er iets dat ik niet leuk vond :( . Afgelopen dinsdag ben ik met mijn oude Sabre op een brommer geklapt :X :X . Zelf heb ik gelukkig niks maar mijn motor werdt door de verzekering total los verklaard (schade 1300 euri) Het was de schuld van de brommer. Doordat ik mijn motor wilde houden kreeg ik 750 euri, opzich genoeg om hem weer op te knappen.

Gelukkig heb ik de ander nog om ook onderdelen van over te zetten. een onderdeel dat er toch af zou gaan is het stuur. Afgelopen zaterdag heb ik het gedemonteerd gelijk samen met de kuip. De kuip heb ik ook al weten te verkopen aan mijn grote vriend VF750S :Y . Het stuur was nodig voor mijn oude Sabre aangezien daar het stuur krom van was. Hieronder staat een foto van hoe hij nu is:

(Afbeelding)

Voor het project heb ik van me grote vriend UFO2000 een stuur gekregen dat er erg gaaf op staat :Y . Zo voorzover de updates zogauw er weer wat gebeurd horen jullie het.

groeten, William :+ :W

Wat ik niet helemaal snap is waarom je niet je oude sabre gaat verbouwen dan, als deze nu toch schade heeft?
Overigens vind ik de originele hondaline kuip een stuk beter staan alt een los scherm zoals op de oude sabre.
Verder veel fun en succes met verbouwen
(opletten met de remblokjes hè)
 
Laatst bewerkt:
Wat ik niet helemaal snap is waarom je niet je oude magna gaat verbouwen dan, als deze nu toch schade heeft?
Overigens vind ik de originele hondaline kuip een stuk beter staan alt een los scherm zoals op de oude sabre.
Verder veel fun en succes met verbouwen
(opletten met de remblokjes hè)

Hoi Magnamaniac,

zijn oude magna is ook een Sabre? Toch?
William heeft er nu 2 waarvan 1 met schade.

Doegie,

Wim V65 8-) MAGNA Powerrrrrrrrrrrrrrrrrrklus.

(opletten met de types he!)
 
Terug
Bovenaan Onderaan