Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

20200713_205851.jpg

Wij hebben gisteravond ook nog snel een ritje gedaan. Rondje westland en bij hoek van holland even bij het water gestopt. Was heerlijk weer. Zeker in vergelijking met als je nu naar buiten kijkt _O-
 
Dat is alleen vrij rijden toch?
Zolang ik boven de 2:10 zit wil ik feedback van een instructeur, het gaat nog niet echt naar m'n zin.
Ik had zelf niet gekeken, ben in een ander werelddeel als het goed is. Nu nog code oranje.. O-)

Anders had ik -een deel van de dag- best voor willen rijden voor €169,- :+
Ze hebben die dag wel een beginnersgroep, maar inderdaad geen instructeur voor de neus. :N
 
Ik had zelf niet gekeken, ben in een ander werelddeel als het goed is. Nu nog code oranje.. O-)

Anders had ik -een deel van de dag- best voor willen rijden voor €169,- :+
Ze hebben die dag wel een beginnersgroep, maar inderdaad geen instructeur voor de neus. :N
Omdat ik een probleempje met de fiets had was ik mijn groepje kwijt, reed ik dus ineens 2 rondjes alleen en dat boeide eigenlijk niet, ook niet toen een paar snellere voorbij kwamen. Dus op zich kan vrij rijden gewoon, alleen vind ik dat ik eerst sneller moet worden.
Een voorbeeld wat er beter moet; je rijdt zo'n 20-30 meter van elkaar (gok ik) en als ik voor me vaart zie minderen laat ik het gas ook los, veels te vroeg en dan sta ik al 1-0 achter.
Ik heb ook nog niet de rust gevonden om even te kijken bij welk bord, grasspriet of welk referentiepunt dan ook ik moet remmen. Als er dan van alles me voorbij vliegt dan wil ik me niet laten kennen en ga ik teveel pushen.

Moest wel lachen om de instructeur na sessie 3, we moesten alle drie, maar vooral ik.., meer hangen!
Ik dacht dat ik dat nu wel aardig deed, 'veel' meer dan de vorige dagen, maar de foto's geven een ander beeld. Kan dat niet uitstaan :+.

Niet exact dezelfde plek in de GT, maar de houding is iets beter dan vorige keer (foto toch gekocht dus pik hem alvast).
12-7
1594726061591.png

19-6
1594726184320.png
 
Omdat ik een probleempje met de fiets had was ik mijn groepje kwijt, reed ik dus ineens 2 rondjes alleen en dat boeide eigenlijk niet, ook niet toen een paar snellere voorbij kwamen. Dus op zich kan vrij rijden gewoon, alleen vind ik dat ik eerst sneller moet worden.
Een voorbeeld wat er beter moet; je rijdt zo'n 20-30 meter van elkaar (gok ik) en als ik voor me vaart zie minderen laat ik het gas ook los, veels te vroeg en dan sta ik al 1-0 achter.
Ik heb ook nog niet de rust gevonden om even te kijken bij welk bord, grasspriet of welk referentiepunt dan ook ik moet remmen. Als er dan van alles me voorbij vliegt dan wil ik me niet laten kennen en ga ik teveel pushen.

Moest wel lachen om de instructeur na sessie 3, we moesten alle drie, maar vooral ik.., meer hangen!
Ik dacht dat ik dat nu wel aardig deed, 'veel' meer dan de vorige dagen, maar de foto's geven een ander beeld. Kan dat niet uitstaan :+.

Niet exact dezelfde plek in de GT, maar de houding is iets beter dan vorige keer (foto toch gekocht dus pik hem alvast).
12-7
Bekijk bijlage 1522860
19-6
Bekijk bijlage 1522862
En standaard het knietje naar buiten kan ook helpen voor de houding. Is er al iets naar buiten, de rest volgt. :+

je rijdt zo'n 20-30 meter van elkaar (gok ik) en als ik voor me vaart zie minderen laat ik het gas ook los, veels te vroeg en dan sta ik al 1-0 achter.
Dat is een mooi punt om in te halen dan, maar als je een voorrijder hebt dan mag je toch niet inhalen. :?

Gisteren waren er veel rode vlaggen, maar bedenk mij net dat er ook geen rijderspauze was.
Ze willen even de omzet inhalen met zes groepen rijden denk ik. 8)7
Ik dacht wel even een bakkie te kunnen tussen de middag.. maar nee.. doorposten. _O-
 
Gisteren een dagje als baancommisaris op Zandvoort geweest van 08.30 tot en met 17.00.
Maar ik had het wel goed voorbereid, iedereen stond alleen op post, maar ik had gevraagd om het samen met iemand te doen.
Via de MAC Zandvoort kende ik ook nog wel iemand met 20 jaar ervaring, een gepensioneerde majoor van de Koninklijke landmacht.
Het eerste uur kon ik mij nog niet concentreren, en vanaf 14.00 werd het ook lastig.
Dus hij heeft mij er goed doorheen getrokken. :t

De majoor maakte nog wel een kapitale fout, rijder onderuit en gelijk met rood vlaggen. 8)7
Ik rende naar hem toe dat het geel is.. en nog de nodige uitleg en voorbeelden erbij.. maar hij hield vol.
Dan is de sessie voor iedereen over, weg rijtijd. :P
Daarna kregen we over de portofoon (en einde van de dag nog eens) een reprimande van de raceleiding wat we aan het doen waren.

Eerst geel geven, dan melden en pas na bevestiging met rood zwaaien.
Racecontrol wil altijd zelf de touwtjes in handen houden. :')
 
Het TT circuit van Assen in 1980 is ook wel even slikken om terug te kijken. ;)

 
Dat is een mooi punt om in te halen dan, maar als je een voorrijder hebt dan mag je toch niet inhalen. :?
Je begrijpt me verkeerd, de rijder voor mij remt af, ik rij daar 20 meter achter en laat dan ook al het gas los omdat ik het gat kleiner zie worden.
Inhalen mag inderdaad niet, al haalde ik zowat de instructeur in toen hij plots zijn gas losliet en zijn vuist omhoog deed.
Ik zat er kort achter, dus er maar naast gezet. Daar schrok hij een beetje van, we konden elkaars fiets aanraken als we onze armen uitstaken..

De twee prio's voor de volgende keer zijn wederom houding en later vertragen.
Oh ja, en die kut bocht goed nemen. Oh ja, en sneller rijden :P.
 
Je begrijpt me verkeerd, de rijder voor mij remt af, ik rij daar 20 meter achter en laat dan ook al het gas los omdat ik het gat kleiner zie worden.
Inhalen mag inderdaad niet, al haalde ik zowat de instructeur in toen hij plots zijn gas losliet en zijn vuist omhoog deed.
Ik zat er kort achter, dus er maar naast gezet. Daar schrok hij een beetje van, we konden elkaars fiets aanraken als we onze armen uitstaken..

De twee prio's voor de volgende keer zijn wederom houding en later vertragen.
Oh ja, en die kut bocht goed nemen. Oh ja, en sneller rijden :P.
Ik snap het inderdaad niet. :+
Je moet toch netjes in de groep blijven rijden, dus reageren op diegene die voor je rijdt. Inhalen mag niet..
Maar blijkbaar wil je het reageren wat later.
De tracktraining is er ook om de lijnen te leren en langzaam je houding aan te passen en hier ook tijd voor te hebben.
Maar volgend jaar gewoon vrij rijden zal ook wel lekker zijn.
Dat laatste had Michael ook al pas geadviseerd.
Rond de 2.10 is dan wel mooi.
Dan kan je in drie - of bij andere organisaties - in minder snel (snel is racer/ONK niveau :} ). :]
 
Vanmiddag twee uur gemaft, dus vanavond nog even het achterwiel er uit gehaald met de laatste zonnestralen om half tien. Sfeervol was het wel. :9
Morgen vers bandje er in. Deze is ook al bijna duizend kilometer oud.. :+
 
Ja, dat begreep ik, maar je hebt dus diverse types.
Hij mag die van mij, de meest eenvoudige, best lenen, maar ik zit waarschijnlijk niet echt handig in de buurt. ;)
In je eentje is het trouwens lastig werken met zo'n ding en je moet er enige handigheid in krijgen.
Dus een paar dagen achter elkaar proberen.
Zal zo'n klein modelletje van vidaxl zijn denk ik. Hij moet eerst nog even het brandpad ietsje ophogen zodat ie makkelijker de tuin in kan.
 
In wat voor opzicht was het een onding?

Ik had er niets mee en een hoop ellende mee gehad. Frame scheurde en niet een klein scheurtje, je schroeverdraaier kon er tussen.
Staan ze om bekend kwam ik later achter, stond er bij mp een die had het ook.

Veel mensen zijden dat het een beest was maar kon er gewoon goed mee rijden, hij was best mak eigenlijk.
 
Aardig gek, zijn dan wat maandagochtend modelletjes ofzo, een frame dat scheurt toch niet zomaar... :o
Blok hangt te veel aan het frame en frame is te dun, zelfs een motor met weinig km's kan het hebben.

Tik maar eens zx10r cracked frame in op google ofzo en tik op fotos.
Dan ben je gelijk genezen.

Mijn tweede frame was ook gescheurd.
Heb ze bijde laten maken en richten bij die gast bij bleiswijk, super gedaan toen met versteviging enz.
 
Bizar, hebben ze daar dan geen terugroepactie van gehad van Kawasaki uit? Zoiets moet je als merk toch niet willen...
 
Bizar, hebben ze daar dan geen terugroepactie van gehad van Kawasaki uit? Zoiets moet je als merk toch niet willen...
De Suzuki TL1000 eerste serie had dit ook. Daar wel mensen op MF gezien die zelfs na tien jaar nog een nieuw frame kregen.
Inmiddels is het wel over. Bij de ZX-10R nooit gezien.. garantie..

Van Michael indertijd op de voet gevolgd, toen had ik mijn derde ZX-10.
Wat een pechding had hij. :Y
Speciaal voor het circuit gekocht, een heel stuk moderner en krachtiger op papier dan de Honda.
Was na de Blade pas weer thuis op de SV. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al wat jaartjes zwarte en rode haakse ventielen op voorraad.. pas nog gespot.
Waar'o waar is die assortiment doos ineens gebleven.. de speurtocht gaat beginnen.
Wil nù naar de bandenboer. _O-
 
Laatst bewerkt:
Heb kawa nl nog gebericht en via dealer rond gevraagd.

Maar kawa doet of hun neus hevig bloed en wisten van niets of reageren gewoon niet.

Van de week de documentaire van dovi moto gp gekeken, damn had gelijk weer zin om motor te racen.

Van het weekend maar even snel met me pa praten of die cb van hem niet snel hierheen kan komen _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan