Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Het is Marnix.. denk dat meerdere hem wel kennen hier
Naam zegt me zo gauw even niks, maar wellicht wel eens gezien. Aardig gek hoor, mag hopen dat ie er goed vanaf komt. Het is idd best een aparte plek om van de weg te geraken. Te hard gereden? Rotonde over het hoofd gezien? Zooi op de weg? Blijft iig ruk :/
 
Vandaag de zooi naar buiten gereden en de andere zijde van nieuwe decals voorzien. Zijn eigenlijk best content met de kleurencombi zo, dus laten we het zo. *D
DSC_0066.JPG

Was ff uitmeten, maar alles zit goed symmetrisch.
DSC_0061.JPG
 
Ik wilde om 14:30 weg, gaan we niet redden :').
Hier werk ik alleen nog maar met een leidraad.
Be happy before and during travel, not only on the destination.
Moest dat wel even duidelijk maken aan mijn vriendin toen ze ging stressen wat we allemaal nog moesten doen voor het weekendje weg naar een Bed&Breakfest. Druk maken moeten we alleen doen over echte problemen. Geen soort van vakantiestress meer. Nooit. _O-
 
Pas voor een tweede keer in een jaar gevallen met de fiets.
Ik reed gewoon rechtuit, en verloor ineens de balans, kon alleen naar rechts sturen en niet meer naar links of rechtuit. 8)7
Het stuur was drie keer om zijn as gedraaid zag ik aan de remkabels, terwijl de koplamp helemaal niet onder het frame door kan. :?
En zelf was ik op mijn buik in de bosjes beland na een paar koprollen. Behalve open knieën niets aan de hand gelukkig.

Maar iedere keer verbaast die Mifa fiets mij weer hoe sterk die is..
Nu was de kettingkast in stukken en de rechtertrapper is een heel stuk van afgebroken (foto).
Alleen zag ik weken later dat er toch wel iets meer van te zien is.
De bagagedrager is iets scheef. :+

DSC_2598.jpg


De kettingkast met tape gerepareerd.. Weer een paar ritjes gedaan. :Y
 
Hier werk ik alleen nog maar met een leidraad.
Be happy before and during travel, not only on the destination.
Moest dat wel even duidelijk maken aan mijn vriendin toen ze ging stressen wat we allemaal nog moesten doen voor het weekendje weg naar een Bed&Breakfest. Druk maken moeten we alleen doen over echte problemen. Geen soort van vakantiestress meer. Nooit. _O-
Ik maak me ook niet druk, had alleen de vergissing gemaakt dat anderhalve dag weg minder inpaktijd nodig zou hebben dan 4 dagen weg.. :)
 
Pas voor een tweede keer in een jaar gevallen met de fiets.
Ik reed gewoon rechtuit, en verloor ineens de balans, kon alleen naar rechts sturen en niet meer naar links of rechtuit. 8)7
Het stuur was drie keer om zijn as gedraaid zag ik aan de remkabels, terwijl de koplamp helemaal niet onder het frame door kan. :?
En zelf was ik op mijn buik in de bosjes beland na een paar koprollen. Behalve open knieën niets aan de hand gelukkig.

Maar iedere keer verbaast die Mifa fiets mij weer hoe sterk die is..
Nu was de kettingkast in stukken en de rechtertrapper is een heel stuk van afgebroken (foto).
Alleen zag ik weken later dat er toch wel iets meer van te zien is.
De bagagedrager is iets scheef. :+

Bekijk bijlage 1521895

De kettingkast met tape gerepareerd.. Weer een paar ritjes gedaan. :Y
Die bagagedrager scheef? Ik zie niks geks hoor... :?



:+
 
Maar je kan flinke lichamelijke schade oplopen door een val van de fiets, dan mag je blij zijn als je nog in de bosjes beland.

Laatste paar keren dat ik plat gegaan ben, was met de scooter. Dan kan dat ding 70km/u gaan op die kleine schijtbandjes, het gebeurt iedere keer met afslaan of in een bocht. Of was de voorrem alles of niets, of het was glad en glijden die bandjes ineens onder je vandaan en daar lig je. Maar door die suffe zithouding op zo'n ding, ga je toch altijd goed op je plaat en is het best "gevoelig".

Dit jaar nog een score van 0 en dat wilde ik toch maar zo houden... 😬
 
Maar je kan flinke lichamelijke schade oplopen door een val van de fiets, dan mag je blij zijn als je nog in de bosjes beland.

Laatste paar keren dat ik plat gegaan ben, was met de scooter. Dan kan dat ding 70km/u gaan op die kleine schijtbandjes, het gebeurt iedere keer met afslaan of in een bocht. Of was de voorrem alles of niets, of het was glad en glijden die bandjes ineens onder je vandaan en daar lig je. Maar door die suffe zithouding op zo'n ding, ga je toch altijd goed op je plaat en is het best "gevoelig".

Dit jaar nog een score van 0 en dat wilde ik toch maar zo houden... 😬
Ben je een keer onderuit gegaan met de scooter op rood asfalt?
Dat kan echt verraderlijk glad zijn in de regen. :)
 
Ben je een keer onderuit gegaan met de scooter op rood asfalt?
Dat kan echt verraderlijk glad zijn in de regen. :)
Yep, vlakbij mijn werk. Stoplicht groen, kon lekker doorrijden, maar daarna gelijk links afslaan. Tik net mijn rem aan en ik ging al, wegdek was idd nat. Had me op mijn werk gemeld met een bont en blauw bovenbeen en heup (was gelukkig de dag ervoor afgetoetst voor sporten en schieten, anders zat ik daar nog mee), bakkie gedaan en weer retour naar huis gegaan om lekker beurs te zitten wezen. Op de terugweg was het stuk wegdek een stuk droger, maar zag echt helemaal niks op of aan het wegdek :?
 
Suc7 Martijn!!! *O*

Prachtig weer in ieder geval. 8-)
De paddock is nu vast 'iets' voller.
 
Ik was vorige week mijn kneesliders vergeten merkte ik de derde sessie. _O-
Vroeger kon ik niet eens één sessie zonder rijden. 8)7
 
Laatst bewerkt:
Dat is geen leuk einde Martijn..
De vierde sessie is beter dan de eerste, maar zonde zeg.. :)

Zo te lezen bleef je wel overeind. O-)
 
Hoera *O* hoera *O* hoera *O*

Morgenochtend vroeg naar Zandvoort met de HP2..
Drie weken geleden starte hij niet na vijf weken stilstand.
Toen met de andere motor weg naar een afspraak in het ziekenhuis en s'avonds de accu opgeladen.
Nu zonder bijladen als test gestart.
Drukken en lopen.. houdt van warm weer, net als zijn baasje denk ik. :+ ;)
(De vorige keer net iets teveel doorgestart zonder wachten tussendoor...)

Weet ik in ieder geval dat de accu niet ineens leeg is bij het weer naar huis rijden morgenavond. :]

 
Ik heb alleen nog niet gekeken hoe de klok op de juiste tijd gezet moet worden. :P
 
Dat is geen leuk einde Martijn..
De vierde sessie is beter dan de eerste, maar zonde zeg.. :)

Zo te lezen bleef je wel overeind. O-)
Ook echt na de finishvlag..
De koppeling was weg en ik vond Ruskenhoek eigenlijk wel een mooie plek om stil te staan, veel ruimte daar.
Opgehaald met een karretje, ride of shame zeg maar.En nee, niet gevallen, een intacte motor vond de ophaler maar een vreemd gezicht *D.
Er waren sowieso weinig crashes gelukkig, ik denk maar 4 incl de race jongens.
Na een kwartiertje stilstaan werkte alles weer, misschien is 1 van de koppelingscilinders kapot. Ik had in ieder geval niet het vertrouwen om dan sessie 5 er toch maar aan vast te plakken.

Er waren nog wat dingetjes in sessie 2, de uitlaat aan de grond was niet handig net voor Strubben, de ronde erna schakelde ik daar terug van 3>2 dacht ik, maar was 2>1 met een blokkerend achterwiel als gevolg en de laatste ronde kwam ik niet meer boven 7000 toeren, bleek het handvat dol te draaien..
Sessie 3 ging lekker en 4 net als beide vorige dagen niet echt, maar had toen wel mijn snelste tijd :?.
Eind augustus pas weer, even de koppeling nakijken en een plan maken.

Strubben doorkomen gaat nu beter, maar ik heb nog wel even gevraagd of ze de naam van Strubben niet konden veranderen in kut-bocht :+.
Nog 2 races gekeken en toen op weg naar huis, jammer van het eind, maar toch een geslaagde dag.
 
Mooi verslagje. *O*
Hoe was het gevoel nu verder op de motor, heel anders dan de vorige keer?
En je vriendin vond het ook leuk zo?

Nu anders toch maar snel een Appie o.i.d. erbij. ;)
 
Met het normale zadel gaat verzitten een stuk makkelijker, dus dat is een plus. Ik wil toch een motor waarop ik meer naar voren zit, beter in de houding dan nu.
Ze heeft het naar haar zin gehad, elkaar niet heel veel gezien met dit schema, maar heeft zich niet verveeld. 20 september gaat ze meedoen! 8-)
Als ze sneller is dan ik, dan gaan we uit elkaar.
 
Met het normale zadel gaat verzitten een stuk makkelijker, dus dat is een plus. Ik wil toch een motor waarop ik meer naar voren zit, beter in de houding dan nu.
Ze heeft het naar haar zin gehad, elkaar niet heel veel gezien met dit schema, maar heeft zich niet verveeld. 20 september gaat ze meedoen! 8-)
Als ze sneller is dan ik, dan gaan we uit elkaar.
Aan de motor zal het niet liggen.

De sv zal het wel de gehele dag vol houden _O- _O- :+


Stukgatie heeft zijn eer wel weer hoog gehouden ;)
 
Hoera *O* hoera *O* hoera *O*

Morgenochtend vroeg naar Zandvoort met de HP2..
Drie weken geleden starte hij niet na vijf weken stilstand.
Toen met de andere motor weg naar een afspraak in het ziekenhuis en s'avonds de accu opgeladen.
Nu zonder bijladen als test gestart.
Drukken en lopen.. houdt van warm weer, net als zijn baasje denk ik. :+ ;)
(De vorige keer net iets teveel doorgestart zonder wachten tussendoor...)

Weet ik in ieder geval dat de accu niet ineens leeg is bij het weer naar huis rijden morgenavond. :]

Die boxers klinken altijd zo tam al ze stationeer staan te draaien.
Vind ik altijd heel appart en als je dan gas geeft weet je niet wat je meemaakt.
 
Die boxers klinken altijd zo tam al ze stationeer staan te draaien.
Vind ik altijd heel appart en als je dan gas geeft weet je niet wat je meemaakt.
Hier veel mechanisch geruis door de schuur en koude motor, maar buiten is het meer de roffel vanaf 100 toeren meer. :Y

Als de telefoon achter de motor komt, hoor je het wel even. O-)

Vanochtend weer even een halve seconde moeite..
Maar man..man..man.. wat een karakter en power onderin.
Ik weet niet hoe lang ik niet gereden heb, maar hij verbaast gewoon weer van hier tot de maan.

Rijden is eerst even lastig, de koppeling komt pas laat, koppel vroeg. Hoog in toeren lijkt het net een toerengrage viercilinder. :}

De verkoopadvertentie had het over de ultieme sex op twee wielen..
Maar dat is persoonlijk.
Ik zou het nuanceren als Jekkyl and Heyde.
Of als een cheesecake.
De perfecte balans tussen zoet en vet. :+

Wat een karakter om mee te rijden. :}
 
Laatst bewerkt:
Vannacht amper geslapen, maar met deze begeleider een dagje op post als vrijwilliger voor Track days 4 all.

De baanposten zien er niet meer uit. 8)7

IMG20200713091924.jpg


IMG20200713100129.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan