Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Moet ook nog een nieuwe helm, maar kan in de winkels niets leuks vinden.
Maar eens naar een grotere kleding winkel gaan om te slagen denk ik.
RAD.eu heeft vandaag nog echt koopjes, dus als je jouw maat weet..

AGV past perfect op mijn kop.
Als we met z'n tweeën rijden gebruiken we een intercom, maar dat zit op een Arai die minder goed past.
Straks dus 2 AGV's, lekker.
 
RAD.eu heeft vandaag nog echt koopjes, dus als je jouw maat weet..

AGV past perfect op mijn kop.
Als we met z'n tweeën rijden gebruiken we een intercom, maar dat zit op een Arai die minder goed past.
Straks dus 2 AGV's, lekker.
Weet mijn maat wel maar elke helm valt anders.

Pas geen enkele shoei echt raar.
Shark en scorpion gaan prima, hjc ook wel maar ligt echt aan type helm.
Kan dus niets online bestellen en ga voor een helm ook graag naar een winkel.
 
Weet mijn maat wel maar elke helm valt anders.

Pas geen enkele shoei echt raar.
Shark en scorpion gaan prima, hjc ook wel maar ligt echt aan type helm.
Kan dus niets online bestellen en ga voor een helm ook graag naar een winkel.
Ik zit ndt zelfds probleem. Heb nu ICON en dat is US en dat zit goed. Heerlijk. Niks kunnen vinden wat hier nou lekker zit.. heb nu urban en will denk toch naar integraal
 
Weet mijn maat wel maar elke helm valt anders.

Pas geen enkele shoei echt raar.
Shark en scorpion gaan prima, hjc ook wel maar ligt echt aan type helm.
Kan dus niets online bestellen en ga voor een helm ook graag naar een winkel.
Ik heb de andere AGV ook gewoon in een winkel gekocht, toen zomaar opgedaan omdat ik toch moest wachten en zat echt perfect, stevig zonder knellen.
Dit is hetzelfde model, dus dat is makkelijk shoppen.
Arai, Schuberth en Shoei een tijdje geprobeerd, AGV is met voorsprong favoriet dus daar blijf ik bij.
 
Weet mijn maat wel maar elke helm valt anders.

Pas geen enkele shoei echt raar.
Shark en scorpion gaan prima, hjc ook wel maar ligt echt aan type helm.
Kan dus niets online bestellen en ga voor een helm ook graag naar een winkel.
Mijn vriendin kreeg direct pijn in een Scorpion helm.
Van alles gepast, maar alleen een Shark zat lekker bij haar.
Leuk model met ingebouwde verlichting. Opladen via USB.
Na de derde rijles vier jaar geleden nooit meer gedragen. :')

Ik kan zelf iedere Nolan of X-Lite op de kop. Een super aanbieding met een Airoh ST-701 ging ook goed twee jaar geleden.

Dit jaar gegokt met een LS2 helm, de goedkoopste glasvezel helm die er bestaat.
Bleek ineens dat mijn Airoh en voorgaande helmen altijd wat gingen bewegen op het rechte stuk van Zandvoort.
Wat een rust ineens. :}

FF327_CHALLENGER_FUSION_BLUE_RED_103273126.jpg


De binnenkant lijkt wel van die Sketchers padding.
Heb er ook nog een goedkopere LS2 bij gekocht toen deze totalled was.
Ook comfortabel, en de ene keer dat ik mijn oordoppen vergeten was bleek deze ook nog eens lekker stil. :9

FF800_STORM_RACER_BLUE_RED_108002132_ml.jpg


Carbon printje er op. :P

Omdat mijn eerdere glasfiber FF327 overal uitverkocht is, is nu de echte carbon versie onderweg.
Gaat nog wat worden. :}
 
Ja heb een nolan / x-lite x-802RR carbon voor het motor racen, ding zit goed en lekker ligt door carbon maar die draag ik maar een paar keer per jaar.

Wel nu meer een enduro helm achtig voor ww verkeer en rondje eiland ipv de integraalhelm standaard.
De hjc ben ik al 3x mee terug gegaan en 1x een nieuwe en 1x nieuwe binnenvoering maar kwaliteit is niet meer wat het geweest is.
Ben nu zo lucht inlaat happer kwijd en lak valt er vanaf, iedereenkeer dat ik hem schoonmaak heb ik nu een oranje doekje en minder lak op de helm.
 
Ja heb een nolan / x-lite x-802RR carbon voor het motor racen, ding zit goed en lekker ligt door carbon maar die draag ik maar een paar keer per jaar.

Wel nu meer een enduro helm achtig voor ww verkeer en rondje eiland ipv de integraalhelm standaard.
De hjc ben ik al 3x mee terug gegaan en 1x een nieuwe en 1x nieuwe binnenvoering maar kwaliteit is niet meer wat het geweest is.
Ben nu zo lucht inlaat happer kwijd en lak valt er vanaf, iedereenkeer dat ik hem schoonmaak heb ik nu een oranje doekje en minder lak op de helm.
Ik had de X-Lite 802RR in gewoon glasvezel.
Ligt nog wel op mijn zoldertje in de schuur, maar daar de klapper mee gemaakt op de openbare weg in 2018.
De binnenkant onder het bloed, maar kan er toch geen afstand van doen. 8)7

Van die HJC helmen lees ik heel vaak negatieve reviews op Motor-Forum. :Y :?
 
Ik had de X-Lite 802RR in gewoon glasvezel.
Ligt nog wel op mijn zoldertje in de schuur, maar daar de klapper mee gemaakt op de openbare weg in 2018.
De binnenkant onder het bloed, maar kan er toch geen afstand van doen. 8)7

Van die HJC helmen lees ik heel vaak negatieve reviews op Motor-Forum. :Y :?

Ik heb in Januari een nieuwe HJC gekocht, word er niet nat van zeg maar.
Beslaat bij gebruik van ingebouwd zonnevizier.
Pin lock al paar keer bij moeten stellen, allemaal kleine irritaties.
 
Voorpootjes nieuwe olie en seals. Kleppen gesteld. Uitlaatporten stonden te strak!
Wel zonde dat je thuis komt en er 1 boutje mist van je koplamp unit... lijkt mij toch dat je een bakje vult van 1 motor. En niks overhoud... maar goed ze sturem boutje na.
wat voor een onderhoud doen ze dan op je koplamp? Was ie stuk dan?
 
Het is altijd wat met beurtjes bij derden. :P
Bij de BMW dealer allemaal krassen rond de gleuf van het contactslot. 8)7
Het is dat ik er langs moet i.v.m. fabrieksgarantie.
Maar met alle tweedehands motorfietsen niet meer bij de dealers geweest in vijftien jaar.
Herinner nog wel een vergeten olievuldop en een verkeerdom gemonteerde achterband.

Een boutje van de koplamp is slordig, maar daar heb ik er zelf wel tientallen van. ;)
 
Gelukkig alleen 1x te strak gestelde kleppen gehad, de fiets liep na een beurt voor geen meter... later bleek er een klep te strak gesteld...
Snel en gratis verholpen gelukkig.
 
Ik ben nog niet zo snel als jij @martijn76 . ;) :t
Waar komt dit lijstje vandaan?

Meestal zo rond maart is de data voor de MAC Zandvoort bekend.
Die hebben dit jaar helemaal niet gereden. 8)7

Het schoot net wel door mijn hoofd om even bij MSL te kijken.
Maar het was er net zo snel weer uit. Thanks voor de reminder. ;)

Nog niet veel keus. 18 mei alleen Assen. O-)
 
Al de raarste dingen mee gemaakt.
Rij weg bij een zaak, valt de motor uit na enkele 100emeters. Zijn ze de tank vergeten open te draaien en alle bouten vergeten van de kuipen (die lagen netjes in een bakje daar op de werkbank.

Een keer nieuwe motor opgehaald met zo adventure pakket, hadden ze de gehele topkuip scheef gemonteerd, daarna weer terug omdat ze de extra lampen verkeerd hadden gemonteerd, knippen ze daar gewoon de draad goed leggen ze de draad anders en solderen het vast, toen zakte me broek echt af.
Band verkeerd gemonteerd div keren mee gemaakt.


Owww ben door naar de 2e ronde van innocent mag dus langs komen voor de assessment op het rdm terein.
 
Linkje gehad van een behandelaar die met een BMW auto regelmatig op Zandvoort rijdt.
Veel actie zo te zien (zie nu in overeenstemming met de beschrijving). _O-

 
Ik ben nog niet zo snel als jij @martijn76 . ;) :t
Waar komt dit lijstje vandaan?

Het schoot net wel door mijn hoofd om even bij MSL te kijken.
Maar het was er net zo snel weer uit. Thanks voor de reminder. ;)

Nog niet veel keus. 18 mei alleen Assen. O-)
En 19-4 Zandvoort bij MSL.
Ik pak alvast wat ik pakken kan en probeer weer 4x Assen en 4x Zandvoort te boeken, als er dan wat extra voorbij komt is dat meegenomen.
Ergens in mei weer een middagje Midland, want dat vind mijn vriendin wel fijn voordat ze een echt circuit op gaat.
De muren daar zijn niet eng, maar die op Zandvoort wel :? :).

Lijstje is van MCT.
 
Simpele crash, maar je auto totalled. 8)7


Doen ze na de crash nog even wat extra's mee. :+
 
En 19-4 Zandvoort bij MSL.
Ik pak alvast wat ik pakken kan en probeer weer 4x Assen en 4x Zandvoort te boeken, als er dan wat extra voorbij komt is dat meegenomen.
Ergens in mei weer een middagje Midland, want dat vind mijn vriendin wel fijn voordat ze een echt circuit op gaat.
De muren daar zijn niet eng, maar die op Zandvoort wel :? :).

Lijstje is van MCT.
Oh daar keek ik ff overheen.. 19 april.
De afgelopen jaren boekte ik steeds pas vanaf juni wegens de vele regen in een bepaald jaar dat ik er helemaal voor zou gaan. O-)
Eigenlijk moeten we gewoon in Spanje overwinteren, vooral in Murcia is nu hèt circuitseizoen open.

Groep vier zonder regenbanden past me dan ook niet.
Kan lekker mee in het droog op de gewone wegbandjes..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan