Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Vannacht goed geslapen en de Alfa is nog steeds mooi, het lijkt een weloverwogen besluit te worden :+.
Helpt ook niet dat mijn vriendin meteen roept dat het een gave bak is en kijk; het console is (zoals het hoort) naar de bestuurder gericht, net als de BMW's van vroeger...
Collega heeft ook zo iets, staat nu ruim 420.000km op en hij gaat door naar de 5ton.
Wel appart ding, weer eens wat anders
 
En ik maar denken dat je pa een Suzuki man is. ;)

Leuk dat je het van huis uit hebt meegekregen.
Ik heb ene foto en aandacht van mijn vader op mijn motor.
Ging in een onbewaakt ogenblik op mijn GSX600F zitten in 1994.
Viel zowat op de grond toen ik om het muurtje kwam lopen.
Wel dus even snel vastgelegd. _O-
Foto maar eens even opzoeken voor mijzelf.

Ik kan er altijd van genieten als er hele families op Zandvoort zijn. :}
Nop honda man, maar nu meer soes gehad.
Gsxf als motor tijdens rijbewijs halen gehad, die van me pa dan reed wel leuk maar loei zwaar.
 
Dit doet pijn. Maar moest het kwijt.

Citaat lukt niet ...
 
Laatst bewerkt:
Zo dan 😅

EDIT: dit zielige verhaal wat al dagen in ons hoofd zit, krijgt een wending... me vrouw pakt dr op en ze zeikt compleet over dr heen. Die is nu met spoed naar DA! Zouden ze wat gemist hebben??? (Complete echos gemaakt etc) Maar waarom dan alleen op me dochter dr spullen plassen al 10 maandenn?

Ik lees altijd mee en ook onze katten laten zien.
Ik moet even wat kwijt en alsjeblieft veroordeel me niet. We hebben twee vriendjes. Er kwam ooit een collega lamgs met een kind van 3 die ze toen wij het huis waren laten zien ze gegrepen heeft.
Het vrouwtje was altijd al shuwer maar dit heeft dr getekend denken wij.

Maar met pijn in ons hart gaat ze waarschijnlijk weg. Sinds we onze dochter hebben is het overal op piesen en blazen + grommen als ik het weer opruim.
Alle spullen worden van me dochter ondergepiest al ligt het op het aanrecht of op de bank of in de box. We hebben alles al gedaan en in overleg met dierenarts ook al het medische nagekeken.
Het was altijd mijn kleine vrouwtje, die nu me openhaald en blaast. Al verschoon ik de bakken... waarschijnlijk hebben jullie hier weinig aan maar het doet wel beetje pijn, al zal zij een betere omgeving krijgen zonder stress en kinderen. Ik moet het gewoon even kwijt. 😒😔
 
Ik zit met de kleine oo schoot die slaapt.... Hoorde van me vrouw dat er iets goed mis is met dr! Dua wie weet. Maar verklaard nig niet het piesen enkel op me dochter dr spullen. Zal dalikk wel horen.

Kleine meisje doet na de opvang alrijd dutje bij pappa, gezien in 6 uur opvamg ze dr wel 14 min kunnen te slapen krijgen ...

Even losstaand hiervan, ik merk dat hier beetje rondhangen en dingen delen helpt met me hoofd leeg /normaal te krijgen bedankt dat jullie er allemaal zijn! :)
 
Weet je, een kat kan best wel jaloers zijn omdat ze niet de aandacht meer krijgt die ze gewend is.
Die aandacht krijgt ze natuurlijk wel van jou, maar ze ziet dan je dochter als een soort indringer, die haar aandacht afneemt.
Het klinkt vrij psygologisch, en dat is het ook eigenlijk. En dan kunnen ze rare dingen gaan doen, bankstel slopen, of de boel onder pissen.
Ze ziet jou dochter waarschijnlijk als een indringer in haar wereldje, en probeert dat op die manier duidelijk te maken. Haar dingen onder pissen.

Dat is natuurlijk niet gewenst, maar eigenlijk is het vrij normaal gedrag. Klinkt raar, ik weet het. Ze kunnen niet praten, en dit is dan de enige weg..
Ik had het met Opa, m'n oude kater. Ik kwam ineens thuis met een kitten die ik gevonden had in België. Een poesje van maar 5 weken oud kwam ik achter toen ik bij de dierenarts kwam voor een checkup en om advies over sterilisatie te vragen. Opa vond het maar niks.
Een indringer in mijn wereld, hoe durf je! En dat liet ie blijken ook. Niet door te pissen, maar door zich volledig afzijdig te houden van me.
Opa was een echte oude chagerijn.

Maar dat veranderde toen ie eenmaal gewend was aan de aanwezigheid van Belle. Toen ging ie weer spelen, en fleurde helemaal op.
Dat chagrijnige was er toen vanaf. Hij werd eigenlijk de opvoeder van haar. Toen Belle naar buiten ging om de buurt te verkennen, was ie erbij.
En toen er hommeles was met andere katten in de buurt met Belle had je hem moeten zien, lag eerst lekker naast me toen ik aan het bier zat in de tuin, en hij stoof ineens op, en ging even flink tekeer tegen de andere buurtkatten.

En weet je, toen Opa overleed, heb het het verdriet van Belle mee gemaakt. Die miste haar oudere maatje. Ze was in rouw, en dat heeft een hele tijd geduurd eer ze er mee klaar was. Ik moest iedere avond mee naar buiten, om Opa te zoeken. Dus die katten hebben echt gevoel, wat vergelijkbaar is met dat van ons. Jou poes heeft denk ik hetzelfde gevoel, maar uit het op een andere wijze dan de katten die ik heb, of heb gehad.
 
Zijn er hier mensen die zich met smarthomes bezig houden? Ik heb sinds kort een google nest hub en heb gisteren een lading smart lampen en stekkers binnen gekregen. In theorie werkt het allemaal heel leuk, ware het niet dat mijn wifi verbinding blijkbaar compleet schijt is in de woonkamer waardoor de helft van die lampen het niet doet _O- _O- Vwb je telefoon merk je daar niet zoveel van, maar die lampen dus wel...

Refererend naar het korte lontje van mijn vorige post, heb ik dus maar een fles wijn open getrokken, mijn glas getopt en ben boos op de bank gaan zitten met 2 van de 4 lampen werkend na 2,5u :+ (wat ik dus best al een prestatie vond dat ik het zo lang heb volgehouden met proberen)

"Hey Google, fuck you"
Wil die zooi ook gaan fixen, met deurbel en al. Vind het wel een relaxt idee om bij afwezigheid gewoon je licht aan te kunnen doen. Internet hier in Spijkenisse is ook gruwelijk ruk, maar in het nieuwe huis is het 10x zo snel en dan moeten de boosters nog geleverd worden.
Maar ik ga daar pas mee aan de slag als we volledig gesetteld zijn, nu nog teveel dingen aan mijn hoofd qua klussen.
Hebben nu zo'n setje van de ikea geloof ik, achtergelaten door de vorige eigenaren. Dat werkt ook best aardig, maar of dat met de telefoon geregeld kan worden, geen idee...
 
Zijn er hier mensen die zich met smarthomes bezig houden? Ik heb sinds kort een google nest hub en heb gisteren een lading smart lampen en stekkers binnen gekregen. In theorie werkt het allemaal heel leuk, ware het niet dat mijn wifi verbinding blijkbaar compleet schijt is in de woonkamer waardoor de helft van die lampen het niet doet _O- _O- Vwb je telefoon merk je daar niet zoveel van, maar die lampen dus wel...

Refererend naar het korte lontje van mijn vorige post, heb ik dus maar een fles wijn open getrokken, mijn glas getopt en ben boos op de bank gaan zitten met 2 van de 4 lampen werkend na 2,5u :+ (wat ik dus best al een prestatie vond dat ik het zo lang heb volgehouden met proberen)

"Hey Google, fuck you"

Ik heb een combinatie van Siri en Philips Hue, werkt best goed. Aangevuld met bewegingssensoren, altijd leuk als ik de straat in rijd en mn verlichting in huis gaat automatisch aan, of als ik de tuin in rijd met de motor dat m'n verlichting in tuin aangaat, zie je tenminste waar je rijd haha.

Heb de boel ook in een domotica systeem hangen om beetje mee te spelen, maar daar gaat verschrikkelijk veel tijd en moeite in zitten, en laat ik nu geen geduld hebben.
 
Ik heb zo'n ding, moet je op duwen.

JUNG_AS590-5.png
 
Ik weet niet wat voor motor je hebt, maar ik gebruik er remmenreiniger voor van de Action.
Als alle meuk eraf is netjes wassen en op poetsen. Ik heb 2 zrx' en met deels gespoten wielen, en deels gepolijst.
Die bewerkt ik met remmenreiniger zodat alle zooi eraf is, erna was ik de boel. En daarna poets ik de gepolijste randen op met belgom alu.
De chromen wielen op de z650's doe ik gewoon ook zo.
 
Gebruik korrel 80 gaat prima :).
Meestal beetje pertoleum op een doekje en daarna sop ala dreft of wat ik in huis heb die 1e keer dat ik de motor wel eens poets.
 
Dit is ook een beetje vreemd.. niet mijn kat op de bank. Die is net rustig weggegaan om een half uurtje buiten te spelen. :P

PSX_20210122_202800.jpg

PSX_20210122_202706.jpg

Mijn vriendin doet gelijk even alle klitten eruit halen.
Vind hij heerlijk. Wordt compleet verwaarloosd zo lijkt het.
Nachtenlang staat hij naar binnen te kijken. O-)
 
Ik weet niet wat voor motor je hebt, maar ik gebruik er remmenreiniger voor van de Action.
Als alle meuk eraf is netjes wassen en op poetsen. Ik heb 2 zrx' en met deels gespoten wielen, en deels gepolijst.
Die bewerkt ik met remmenreiniger zodat alle zooi eraf is, erna was ik de boel. En daarna poets ik de gepolijste randen op met belgom alu.
De chromen wielen op de z650's doe ik gewoon ook zo.
VFR1200F, och, heb nu alleen ff spons er langs gehaald, vond et te fris om dr veel moeite in te steken, en na 100 meter rijden zijn ze weer vies, dusja. Maar wel goeie tip, zal dr is wat remmenreiniger op loslaten.

Niet wassen in de winter, troep geeft gelijk bescherming tegen de pekel. ;)

True, maar et oog wil ook wat :P
 
Laatst bewerkt:
Ik fiets regelmatig langs dit huis en verbaas mij iedere keer weer.
Hoe kan je deze schatjes zo aan hun lot overlaten? :P

IMG20210122135822 1.jpg
IMG20210122135822 2.jpg
IMG20210122135803 1.jpg
IMG20210122135803 2.jpg


Op de foto zie ik nu ook ineens meer motorfietsen dan in het echt. _O-

En de datum tenaamstelling is pas juli 2020. :?

De plaat hangt dan wel aan één lelijke schroef. :P

IMG20210122135803 3.jpg


Een project van goede voornemens???? :)
 
Laatst bewerkt:
Je zou bijna aanbellen en vragen voor wat een leuk prijsje hij ze weg doet (als je een project zoekt)
 
Je zou bijna aanbellen en vragen voor wat een leuk prijsje hij ze weg doet (als je een project zoekt)
Voor mij geen projecten meer.
Rij alleen nog moderne injectiefietsen.
Blijft het wat opgeruimder in de kop.
Kan er niet zoveel bij hebben. ;)

Als ik alleen zou wonen kon er nog wel een hobbymotor gezelschap houden in de woonkamer. Net als vroeger.

Er is verder eigenlijk ruimte voor -1 motorfiets.
En toch in november bijna gestruikeld over een Buell CR1125R.
Het is dat er iets mis ging met overschrijven.
Maar was een stok achter de deur om achteraf toch even rationeel te beslissen. O-)
 
Vandaag toch maar even een klein rondje gereden, was frisjes maar wel effe lekker!
Even bij de landtong wezen kijken, en kwam warempel nog een paar andere zielen op de motor tegen :)
 

Bijlagen

  • gsx s1000 2312021.jpg
    gsx s1000 2312021.jpg
    180 KB · Weergaven: 3
Wil die zooi ook gaan fixen, met deurbel en al. Vind het wel een relaxt idee om bij afwezigheid gewoon je licht aan te kunnen doen. Internet hier in Spijkenisse is ook gruwelijk ruk, maar in het nieuwe huis is het 10x zo snel en dan moeten de boosters nog geleverd worden.
Maar ik ga daar pas mee aan de slag als we volledig gesetteld zijn, nu nog teveel dingen aan mijn hoofd qua klussen.
Hebben nu zo'n setje van de ikea geloof ik, achtergelaten door de vorige eigenaren. Dat werkt ook best aardig, maar of dat met de telefoon geregeld kan worden, geen idee...

Ik wil dus inderdaad ook wat scenarios er in plempen. Heb de google nest hub als hub in de woonkamer. M'n telefoon is een android dus daar kan ik google home op draaien. Heb een aantal lampen van Woox aangeschaft en een stekkerblokje voor het koffiezetapparaat zodat die ook op voice command ingeschakeld kan worden. Om eens mee te beginnen. Ikea ook geen idee over. Als dat ook met google werkt enzo dan is het best fijn. Dat vind ik wel een nadeel dat je goed moet opletten wat met wat werkt. Voor je het weet schaf je dingen aan die niet met elkaar compatible zijn :')

Ik heb een combinatie van Siri en Philips Hue, werkt best goed. Aangevuld met bewegingssensoren, altijd leuk als ik de straat in rijd en mn verlichting in huis gaat automatisch aan, of als ik de tuin in rijd met de motor dat m'n verlichting in tuin aangaat, zie je tenminste waar je rijd haha.

Heb de boel ook in een domotica systeem hangen om beetje mee te spelen, maar daar gaat verschrikkelijk veel tijd en moeite in zitten, en laat ik nu geen geduld hebben.

Cool. Domotica is mooi. Zag op YT een filmpje van een gast die zelfs zn gordijnen e.d. via een main screen in de kamer bediende. Maar inderdaad wat je zegt. Tijd en moeite. En ik ben ook niet zo'n ster met geduld _O-

Niet wassen in de winter, troep geeft gelijk bescherming tegen de pekel. ;)

Whehe dat was mijn motto ook altijd. In september voor het laatst wassen, dan kon ik de winter alle pekel doorstaan en dan ergens in april weer wassen _O-_O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan