Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Kan je evt meenemen in je hypotheek.
Taxatie met geschatte waarde voor en na verbouwing , kan de bank wel wat mee.
ja heb ik het al over gehad hoorde alleen dat het vaak toch 10% zelf gefinancierd moet worden omdat de woning vaak niet de volledige investering stijgt in waarde

ik ben vooral benieuwd wat dit huis nu waard is en wat ik met de bank zou kunne ''bieden''
 
jaa dat is inderdaad een optie op de lijst , toch even snel geld maar liever doe ik dit niet gezien de kans ik er weer een koop dan kleiner wordt
( puur financieel )
Je kan nooit in de toekomst kijken, maar het kan zo maar snel gaan met de financiële armslag.
En dan heb je net een motor.. komt er gezinsuitbreiding. :+

Heeft mij nooit tegengehouden, zij een kleine, ik dezelfde week een andere motorfiets. _O-
Maar jij hebt hem ook niet nodig voor woon~werk, dat is wel anders.
(En gescheiden budgetten maakt het verschil zodra het kan..)
 
Je kan nooit in de toekomst kijken, maar het kan zo maar snel gaan met de financiële armslag.
En dan heb je net een motor.. komt er gezinsuitbreiding. :+

Heeft mij nooit tegengehouden, zij een kleine, ik dezelfde week een andere motorfiets. _O-
Maar jij hebt hem ook niet nodig voor woon~werk, dat is wel anders.
(En gescheiden budgetten maakt het verschil zodra het kan..)

jaa precies , wij denken ook aan een kleine in de nabije toekomst vandaar deze huizen ook . de motor is voor mij wel heel belangrijk voor ontspanning en stressvermindering dus hij zal niet zomaar weggaan het is immers ook ''maar 3000'' euro die het zo 123 zou opleveren
 
ja heb ik het al over gehad hoorde alleen dat het vaak toch 10% zelf gefinancierd moet worden omdat de woning vaak niet de volledige investering stijgt in waarde

ik ben vooral benieuwd wat dit huis nu waard is en wat ik met de bank zou kunne ''bieden''

Sowieso moet je eigen geld hebben om de kosten te financieren.
Vroeger kon je dat meenemen in je hypotheek, nu ( gelukkig ) niet meer.
 
Sowieso moet je eigen geld hebben om de kosten te financieren.
Vroeger kon je dat meenemen in je hypotheek, nu ( gelukkig ) niet meer.
wij hebben geld voor de KK en wat overige kosten maar geen 10K om te overbieden of verbouwen direct.. wij kunnen heel veel zelf en willen graag stap voor stap beginnen . volgende week plaatsen wij een bod
 
wij hebben geld voor de KK en wat overige kosten maar geen 10K om te overbieden of verbouwen direct.. wij kunnen heel veel zelf en willen graag stap voor stap beginnen . volgende week plaatsen wij een bod

Laat je maar niet gek maken door te denken dat je MOET overbieden.
Zal de verkoopmakelaar je graag doen geloven.
 
Bedankt iedereen, we hadden even heir in huis wat tegenslag dus kon niet meer echt reageren.
We kijken nu gewoon rond, maar eigenlijk zit ik goed. Huizen met zelfde oppervlakte zijn gewoon 150d euries duurder dan in 2017.. dat is echt fucking bizar..
 
ja dat vind ik te idioot duur... ben ik snel weg gegaan met kijken...
Het Land is leuk, maar die tuintjes zijn idioot klein, flikker je over de achterdeur drempel, lig je gelijk bij de achterburen binnen. :X Hetzelfde met de parkeerplaatsen, die worden steeds kleiner terwijl de auto’s alleen maar groter worden, lang leve de nieuwbouw... :t
 
Het Land is leuk, maar die tuintjes zijn idioot klein, flikker je over de achterdeur drempel, lig je gelijk bij de achterburen binnen. :X Hetzelfde met de parkeerplaatsen, die worden steeds kleiner terwijl de auto’s alleen maar groter worden, lang leve de nieuwbouw... :t

Bizar is dat daar je, straten staan bol met auto's .
En tuintjes, tja, elke bebouwde vierkante meter levert 💰 op.
 
Heb gehorod dat het 42 miljoen gekost heeft om die grond te kopen. en volgensij wil spijkenisse dat via de OZB terug krijgen ...
 
Net via een oproepje op MF een Motolug gescoord in Gouda.
Een magisch ontwerp van een compacte motorfietsaanhager.
Tien minuten max voor montage. Die gaat niet in de weg staan. :P

Bodempje van de kofferbak gevuld. O-)

IMG20210120132948.jpg

Misschien had ik net zo goed een nieuwe kunnen kopen.
Maar als ik hem de eerste keer gebruik dan ben ik vast wel tevreden. :P

 
Net via een oproepje op MF een Motolug gescoord in Gouda.
Een magisch ontwerp van een compacte motorfietsaanhager.
Die gaat niet in de weg staan. :P

Bodempje van de kofferbak gevuld. :P


Misschien had ik net zo goed een nieuwe kunnen kopen.
Maar als ik hem de eerste keer gebruik dan ben ik vast wel tevreden. :P

Wel leuk ding ! wat kost het normaal dan ?
 
Net via een oproepje op MF een Motolug gescoord in Gouda.
Een magisch ontwerp van een compacte motorfietsaanhager.
Tien minuten max voor montage. Die gaat niet in de weg staan. :P

Bodempje van de kofferbak gevuld. O-)

Bekijk bijlage 1586640
Misschien had ik net zo goed een nieuwe kunnen kopen.
Maar als ik hem de eerste keer gebruik dan ben ik vast wel tevreden. :P

Mooi trailertje :t
 
Mooi trailertje :t
Ik heb er misschien wel vijftien jaar tegenaan lopen hikken.
Maar dit jaar MOET een knaller worden op Assen.

En hij kan lekker anoniem bij de kerstspullen op zolder.
Alleen het middendeel staat in de schuur, die is mij even te log voor op zolder. :P
Mijn vriendin zal het voorlopig niet opvallen op deze plek. _O- :+

DSC_3777.jpg


De HP2 duurde ook iets van acht weken voordat ik het toch maar ging vertellen.
(Na Whatsappies van de motor in de voor en in de achtertuin, en ze dacht bij het pakken van een schepje en bezem dat er een motor onder de hoes in de schuur stond.. verder geen aandacht voor.. ze dacht aan een fata morgana.. )

Maar dat vind ik gewoon grappig. Niets ten nadele van haar. :')
 
En de eerste keer een beetje benzine getankt met het nieuwe koekblik.
HvH ~ Gouda ~ HvH = een gemiddeld verbruik van 1:22.5. :t

Bizar hoeveel zuiniger nieuwe auto's zijn.
De vorige deed 1:11, maar dan wel op gas (dus vergeleken met de benzineprijs soort van 1:33 :+ ).

[insert vergeten foto]
 
En de eerste keer een beetje benzine getankt met het nieuwe koekblik.
HvH ~ Gouda ~ HvH = een gemiddeld verbruik van 1:22.5. :t

Bizar hoeveel zuiniger nieuwe auto's zijn.
De vorige deed 1:11, maar dan wel op gas (dus vergeleken met de benzineprijs soort van 1:33 :+ ).

[insert vergeten foto]

Onze legacy doet 1 op 8/9 op lpg. Op benzine 1 op 10. Met de sleurhut er achter 1 op 6. Die boxerblokken zuipen als tempeliers.

Over 2 jaar staat er 400.000km op en dan gaan we kijken voor iets anders (flinke suv of pick-up, vrouwlief wil graag weer een hoge en grote bak).

Ik rij hoop ik nog heeeeeeeel lang met m'n civic (met goed onderhoud moet dat wel lukken). En aangezien dit een redelijk zeldzame uitvoering is, zal ik er niets aan verkloten. Waarde van de auto is nu al 2 jaar hetzelfde en zal over een paar jaar steeds wat hoger worden. Liefhebbers willen graag een niet verprutste auto met volledige onderhoudshistorie.
 
Ik heb er misschien wel vijftien jaar tegenaan lopen hikken.
Maar dit jaar MOET een knaller worden op Assen.

En hij kan lekker anoniem bij de kerstspullen op zolder.
Alleen het middendeel staat in de schuur, die is mij even te log voor op zolder. :P
Mijn vriendin zal het voorlopig niet opvallen op deze plek. _O- :+

Bekijk bijlage 1586657

De HP2 duurde ook iets van acht weken voordat ik het toch maar ging vertellen.
(Na Whatsappies van de motor in de voor en in de achtertuin, en ze dacht bij het pakken van een schepje en bezem dat er een motor onder de hoes in de schuur stond.. verder geen aandacht voor.. ze dacht aan een fata morgana.. )

Maar dat vind ik gewoon grappig. Niets ten nadele van haar. :')
zuinig op zijn.
 
Afgelopen weekend nog wat spullen uit mijn oude huis meegenomen.
Een computer, beeldscherm, mooie meerkoppen videorecorder en videobanden.
Twee, drie jaar geleden een videograbber gekocht, moest nu maar eens mijn musical uit 1983 van de basisschool digitaliseren.
Uiteraard speelde ik de hoofdrol. :Y

Bij het installeren van de gratis software van de grabber afgelopen maandag wil CyberLink PowerDirector 12 perse DirectX9 of hoger hebben.
Installatie automatisch afgebroken na een tijdje. 8)7
Even lopen zoeken hoe e.a. nou zit, lang geleden dat ik iets met computers en software heb gedaan op enig niveau.
Een up to date Windows 10 heeft dus DirectX12 in huis.

Via handmatig zoeken op updates nog wel veel software gevonden voor de chipset van de laptop.
Zelfs uit 2017 8)7 terwijl updates hier altijd automatisch gaan. Wat een lijst was er zeg.

Na enige tegenstrijd met de meegeleverde software uiteindelijk de veel nieuwere versie CyberLink PowerDirector 19 kunnen krijgen dinsdag.
Jawel, deze installeerde gelijk zonder enige melding. :t

Gelijk de hele kerstboom aan kabels aan de computer gehangen, videorecorder opgesteld met een minder vitale testband er in... GEEN BEELD.
Even een dag laten rusten en op zolder naar andere aansluitkabels gezocht.

Daarna een driver en/of firmware update op internet niet gevonden.
Ondanks dat het een Silvercrest videograbber is. Kwaliteit dus. :+

De hele computer geschoond om wat sneller te maken, tientallen gigabytes verwijderd.

Na handenvol herstarts, resets en aansluiten gisteren de boel maar opgegeven.
Vanochtend vol goede moed verder.
Bedacht me dat er nog een werkeloze en niet eens aangesloten DVD recorder in de kast bij de TV staat.
Dus de boel gereorganiseerd dat de videorecorder er bij kan, meubels aan de kant, extra stroomkabels..

De ingang voor de DVD recorder goed gezet, band in de videorecorder.
Eindelijk is de TV studio geopend voor opnames. *O*

En nu weet ik al dat de uitgang van de videorecorder dus stuk is. 8)7
Tien jaar voor Jan met de korte achternaam bewaard. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan