Vandaag een rondje Oost-Flevoland gedaan op tulpenjacht, omdat er bijna geen wolken waren
IMG_0856.JPG
IMG_0869.JPGIMG_0870.JPG...... Echt heerlijk weer en weinig verkeer op de landweggetjes
 
T grote o show je tulpenveld topic :+ :t
Tja ... het heeft (onrechtstreeks) toch wel wat te maken met het weer. Toch?
Want waar denken mensen aan bij het aanbreken van het aangename lenteweer? Bloemen, bloesems, ... toch? ;)

-----------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Maar ... ik vond deze ochtend best weer erg mooi, dus ...

Beschrijving: op weg naar het werk, mooi overzicht op de weides dankzij een opening in de haag, en een lichte ochtendmist boven die weides ... misschien niet zo heel speciaal (want beetje hetzelfde scenario als kort geleden ...), maar ik kon het toch niet laten weer eens te stoppen :P

Datum: 12 04 2020
Tijdstip: 07:42u
Locatie: Ossenwegstraat Zoutleeuw
Coördinaten (bij benadering): 50.8375488, 5.1187270
20200412_074223.jpg
 
Naast de vergane glorie die route 66 heet (of wat er nog van over is) is de VS een prachtig toergebied rijk waaronder de Dragon's Tail, de US129. In de Great Smoky Mountains (Tennessee, North Carolina) keuze uit tientallen routes. Die Tail of the Dragon is beroemd om zijn bochten: 318 bochten over 11 mijl. Onderweg mooie uitkijkjes over stuwmeren zoals op de foto's. Een andere route is de Blue Ridge Parkway, van Shenandoah National Park tot aan Cherokee over 750 km, een van de meest pittoreske wegen waar we een gedeelte van gereden hebben. Mooie luchten, waar ook vette regenbuien uit kunnen ontstaan (regenpak mee)!
 

Bijlagen

  • DZNL3693.JPG
    DZNL3693.JPG
    276,1 KB · Weergaven: 5
  • IMG_0681.JPG
    IMG_0681.JPG
    107,6 KB · Weergaven: 7
  • Uitzicht op stuwmeer.JPG
    Uitzicht op stuwmeer.JPG
    727,3 KB · Weergaven: 8
  • Hoogste punt Blue Ridge Parkway.PNG
    Hoogste punt Blue Ridge Parkway.PNG
    397,7 KB · Weergaven: 7
  • Kaart van de Smoky Mountains.JPG
    Kaart van de Smoky Mountains.JPG
    1,4 MB · Weergaven: 8
Naast de vergane glorie die route 66 heet (of wat er nog van over is) is de VS een prachtig toergebied rijk waaronder de Dragon's Tail, de US129. In de Great Smoky Mountains (Tennessee, North Carolina) keuze uit tientallen routes. Die Tail of the Dragon is beroemd om zijn bochten: 318 bochten over 11 mijl. Onderweg mooie uitkijkjes over stuwmeren zoals op de foto's. Een andere route is de Blue Ridge Parkway, van Shenandoah National Park tot aan Cherokee over 750 km, een van de meest pittoreske wegen waar we een gedeelte van gereden hebben. Mooie luchten, waar ook vette regenbuien uit kunnen ontstaan (regenpak mee)!
I know Tennessee! *O*
(ik heb er familie wonen ;) )

Volgende keer dat ik daarnaartoe ga, wil ik daar toch wel een motor huren! 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan