Die wolkenjacht zit wel meer in m'n bloed nu.
Ik kijk ook veel vaker omhoog en thuis en op het werk kijk ik ook vaker omhoog.
Helaas is mijn ritje naar werk saai, rechtdoor en niet echt een mogelijkheid om goed te stoppen.
Amsterdam, doorgaande wegen en een provinciale weg helpen daar niet bij.
Ik kan dus vaak genieten, maar helaas niet altijd een foto maken
 
20210414_094233.jpg
 
als het in de toekomst nog es tot een meeting komt, is de ontmoetingsplek vrijwel zeker een groot open veld met vrij wolken zicht!
je hoort de andere motorclubs al denken: ´normaal spreken motorrijders op meetings over motoren, maar die MC wolkenjagers zien hun motoren bijna niet staan en lopen alleen maar met hun helm in de wolken!´ :+:+
cloud-shaped-as-motorcycle-dream-concept-picture-id462031759.jpg
bikecloud_1.jpg
 
dat je tijdens het rijden alleen nog maar wolken spot en een geschikte (foto)parkeerplek zoekt
:^

ik al rekening houd met de richting, de tijd en de stand van de zon tov de weg op het moment van passeren, zodat àls er een mooie wolk hangt.... etc.
Ook hier :^

En je rijd zo met de blik omhoog :+
Niet constant ... maar toch dikwijls omhoog kijken ja :+

Nog net niet ... maar al een geluk dat "onze wolken" een pak interessanter zijn dan een idioot saai effen wit plafond :P

echt he' , ik zie verder ook niets of niemand meer 🤣
Bij mij is het zover gekomen dat ik ben gaan beseffen dat dat "rondkijken" ook handig als taktiek is om bumperklevers van je weg te krijgen. Rijdt er weer eentje te kort achter mij, zet ik mij wat rechter en begin opvallend rond te kijken. En weet je wat? Dat hélpt écht. Ze nemen wat meer afstand, en rijden je voorbij wanneer ze kunnen :t
Waar wolkenjachtverslaving al niet goed voor is :*

Help, we hebben een wolkenjacht-verslaving -O- 😳
Yep ... eigenlijk wel ...
Maar, dat hoeft niet negatief te zijn. Toch? ;)


de molenverslaving kunnen weerstaan
Gelukkig hebben wij er niet te veel van in België!
Ben ik daar toch al van gespaard.
Was al moeilijk genoeg om van de TRG verslaving af te kicken :X

Helaas is mijn ritje naar werk saai, rechtdoor en niet echt een mogelijkheid om goed te stoppen.
Met dat probleem heb ik ook te kampen momenteel.
Door tijdelijk in de Antwerpse haven te werken rijd ik ruim 200km per dag, maar 90% snelweg. Ben 1:20u onderweg, en 's avonds pas laat thuis in tegenstelling met mijn shiften op Brussels Airport. Dus daardoor ook niet gauw de neiging te stoppen, want moet de snelweg verlaten, goede positie zoeken, foto's maken, en weer weg, lijkt snel te kunnen gaan, maar heb het eens berekend, kan gemakkelijk 20 minuten extra tijdsverlies opgeven. Nochtans zowel 's morgens en 's avonds dikwijls mooie taferelen. Zeker tussen Brussel en Antwerpen op de E19. Moet daar veel rivieren oversteken, een kanaal, en een aantal meren. Met de koude en de opkomende zon geeft dat dikwijls een lage laag mist boven het water, bevroren gras op de voorgrond, lichte bewolking roodachtig verlicht door de opkomende zon ...
'S avonds ondergaande zon en veel wolken, met weerspiegelingen op het water.
Dikwijls denk ik dan, "ach, tegen dat ik de snelweg verlaten heb en een goede positie vind, is dat mooie effect alweer weg ..."
Een eind verder, "maar kijk nu eens, nóg mooier, maar ik nader de Brusselse ring, dus kan niet meer ..."
En dan voel ik mij daarna weer zo schuldig geen foto's te hebben gemaakt ...

Geef mij maar de schuld. :+
Tja, dat DOEN we dan ook he :+
Jij moest er natuurlijk in slagen om het mooiste topic op MF te creëren ...
Maar, ik vind dat ook echt he, dat dit (in mijn ogen) een super mooi topic is :t

Ik weet niet beter joh. Poetsen? Wat is dat? :+
Ik doe dat normaal ook niet, maar kortgeleden met een natte doek over de motor heen om het meeste vuil weg te hebben, voor moest ik tóch eens de kans zien om een goede foto(reeks) te maken 8)7


MC wolkenjagers
Hmmm ... ipv een MF sticker, een MC Wolkenjagers sticker? 🤣





Ohw ... @BornToReign , sorry voor dit lange verhaal, maar ook dát is de schuld van dit mooie topic :+
 
Ik heb wel is het idee gehad om een 360° camera te monteren zodat je naderhand printscreens kan maken voor het topic.

Bijkomend voordeel is dat je dan overal weer gewoon op tijd aankomt 🙃

Zo schijnen de Chinese toeristen ook in Europa te lopen. Schieten blind complete SD-kaartjes vol en kijken terug in China de foto's om te zien waar ze eigenlijk zijn geweest😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan