Ai buitje....
20231003_132333.jpg

20231003_132110.jpg

Wel geen motor binnen handberijk...
 
Vannacht rond 01:00 uur zag ik landinwaarts een behoorlijk fel rood licht onder een flink wolkendek doorkomen. Terwijl de maan nu minder dan half is denk ik. Vanuit het bovenraam deze foto gemaakt.
Bekijk bijlage 1933829
Dat rode licht zie je vaker in Nederland waar kassen complexen zijn. Er wordt tegenwoordig van Led gebruik gemaakt en de kleur van het licht aangepast aan de juiste groei omstandigheden.
Zojuist dit hier gezien, straks in het donkere jaargetijde wordt het effect nog veel groter.
IMG20231012080615.jpg
 
Dat rode licht zie je vaker in Nederland waar kassen complexen zijn. Er wordt tegenwoordig van Led gebruik gemaakt en de kleur van het licht aangepast aan de juiste groei omstandigheden.
Zojuist dit hier gezien, straks in het donkere jaargetijde wordt het effect nog veel groter.
Bekijk bijlage 1934464
Klopt, vanmorgen hier ook bij laaghangende wolken. Dan is het effect groter.
 
Het kan ook gewoon een natuurlijk lichteffect zijn. Daar komen de uitspraken over morgenrood en avondrood vandaan. Morgenrood water in de sloot, avondrood, mooi weer aan boord. Heeft allemaal te maken met luchtvochtigheid en dat van morgenrood lijkt meestal niet op te gaan.
 
Het kan ook gewoon een natuurlijk lichteffect zijn. Daar komen de uitspraken over morgenrood en avondrood vandaan. Morgenrood water in de sloot, avondrood, mooi weer aan boord. Heeft allemaal te maken met luchtvochtigheid en dat van morgenrood lijkt meestal niet op te gaan.
Vanmorgen was dat duidelijk licht uit kassen.
 
afgelopen middag lekker op pad geweest, alleen toen nog niet gerealiseerd dat het kouder worden de actieradius beïnvloed...
toen ik daar achter kwam was ik al halverwege de dijk. |(
met op de terugweg nog ong. 22km te gaan, en de accu indicatie ver in het rood, begon het eerlijk gezegd toch wel spannend te worden.
zou ik thuis komen, of het laatste stuk moeten duwen?
uiteindelijk met de hakken over de sloot alsnog gehaald tot thuis (indicator op minder dan 10% en knipperend, normaliter vermijd ik dit als de pest i.v.m. schadelijk voor de cellen).
motor staat nu aan het infuus, en straks maar alle vliegenlijkjes eraf halen.
het eerste (nog levende)vliegje waar ik mee aan de slag ging zat (hoe vreemd het ook klinkt) tussen de pinlock en vizier van mn helm.
bij controle (voor ik het vliegje eruit liet) bleek de pinlock goed op mn vizier te zitten, dus hoe dat beest daar tijdens de rit terecht gekomen is??

wat de wolkenjacht betreft: de opbrengst :)
full

full

full
 
Rond de middag begon het hier best vriendelijk te kijken buiten en qua temperatuur was het super!! Dus de brommert de garage uit en vanuit de Betuwe een stukje de Achterhoek in gereden en genoten van de wolkenluchten en de beginnende herfstkleuren.
Het display gaf aan dat het 18°C was vanmiddag, en heb eventjes zelfs 19° gezien!

Aan het einde van de rit begon het een klein beetje te regenen. De wegen waren nat en met de oogstende boeren her en der dus ook modderig en glibberig dus... rustig aan! Ik heb in ieder geval genoten van de rit ondanks de paar druppels en modder... *D


Ergens op de Waaldijk in de Betuwe


Idem


Omgeving Didam






Kerk in Baak onder een mooi getekende wolkenlucht


In Baak de inwendige mens ff verwend ;)


Kerk in Vierakker bij Wichmond.

En weer terug op ongeveer dezelfde plek op de Waaldijk in de Betuwe met een beetje regen...
 
De herfst ... regen, koude, wind, gevallen bladeren op een natte baan, nee, niet ideaal voor een fietser.
Maar, herfst betekent ook weer meer kans op mooie zonsopgangen en zonsonderggangen! 😁

Datum: 21 oktober 2023
Tijdstip: 08:33u
Locatie: Potaardestraat, Kortenaken.
Coördinaten (bij benadering): 50,8978206, 4,9819266

Een gewone foto:
20231021_083310.jpg


En een breedbeeldfoto, om er nog wat meer wolken op te krijgen:
20231021_083303.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan