Het Yamaha MT-03 Topic Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn MT-03 is in oktober 2008 nieuw vanuit Yamaha geleverd (dus geen bestaande voorraad, dat heb ik destijds nog rechtstreeks bij Yamaha op Schiphol-Rijk geverifieerd)en de Akra's zijn pas eind november geleverd want die moesten nog uit de fabriek in Tsjechie komen, en mijn Akra heeft de kats ingesloten zitten, die kan je er volgens mij niet zomaar even uithalen.

[afbeelding]

Kijk maar op de foto. In die verdikkingen zit de kat (elke demper heeft haar eigen kat)opgesloten, en die verdikking heeft weliswaar een lasnaad maar die maak je dus niet zomaar even open om de kat eruit te halen. De aansluiting van (elke) demper naar de centrale uitlaatpijp zit iets verder en zit met een veer vastgetrokken.

Voor alle zekerheid zou ik dus ook maar eens bij een echte Yamaha dealer informeren wat de mogelijkheden zijn.

Ik hoop dat deze info je een goed beeld geeft van hoe het op een nieuw Akra model 2008/2009 zit.

Sorry, je hebt inderdaad gelijk!
 
Daar hoef je helemaal geen sorrie voor te zeggen. Iedereen geeft gewoon de informatie die hem bekend is. En misschien kon het eerder wel zoals jij aangaf en is het recentelijk veranderd.

Daarvoor zitten we toch op zo'n forum, om elkaar te informeren en af en toe te vermaken.

Grtz,

Kees
 
Daar hoef je helemaal geen sorrie voor te zeggen. Iedereen geeft gewoon de informatie die hem bekend is. En misschien kon het eerder wel zoals jij aangaf en is het recentelijk veranderd.

Daarvoor zitten we toch op zo'n forum, om elkaar te informeren en af en toe te vermaken.

Grtz,

Kees

Deze hebben de eerdere modellen Akra's (en dus ik ook)

(foto's van Yammie03)
full

full


Deze moeten dan geplaatst worden in het Y-stuk
 
Kijk, zo zie je maar weer! Yamaha / Akra heeft dit in de 2008/2009 modellen dus veranderd, want bij mij kunnen ze er niet uitgehaald worden, dat zal wel met de milieu-eisen te maken hebben.

Ik lees wel eens dat men ze er gewoon uit rost door ze met een metalen staaf aan gruzelementen te bikken. Waarschijnlijk zijn de kat's van keramiek en dus broos waardoor je ze vrij eenvoudig eruit zou kunnen bikken. Maar of dat nou zo verstandig is?

Waarom zou je ze eruit willen halen? Meer vermogen? Dan moet je geen MT-03 nemen maar een KTM of Hayabusa naar mijn mening.
 
Nou, mijn mt is waarschijnlijk total loss, auto voor me sloeg plotseling linksaf terwijl ik aan het inhalen was ( ze zag een parkeerplekkie), met ambulance afgevoerd, maar gelukkig alleen bont en blauw,ribben gekneusd etc. mn pakkie, helm, handschoenen ook allemaal kapot maar hebben hun werk wel goed gedaan, nu maar kijken wat ze van de mt zeggen!
 
Jezus Marc!Sterkte!
Suffe koekblikkers.
En geloof me of niet,dit is te gek voor woorden...zucht,moet toch niet gekker worden.
Lidl Nederland
 
Laatst bewerkt:
Het blijft oppassen ook s'morgens tussen de file door. Altijd wel weer iemand die van baan wil wisselen om twee auto's op te schieten. Ik heb bij de MT zo'n gifgroene jas gekocht die zeer doet aan je ogen. Zien ze je toch wat eerder, zeker als het nog schemerig is.
 
Nou, mijn mt is waarschijnlijk total loss, auto voor me sloeg plotseling linksaf terwijl ik aan het inhalen was ( ze zag een parkeerplekkie), met ambulance afgevoerd, maar gelukkig alleen bont en blauw,ribben gekneusd etc. mn pakkie, helm, handschoenen ook allemaal kapot maar hebben hun werk wel goed gedaan, nu maar kijken wat ze van de mt zeggen!

Damn! Nou gelukkig dat je goede bescherming aan had...!

Beterschap *O*

"( ze zag een parkeerplekkie)"

Ik ben juist dit boek aan het lezen... :

31NnEVvze6L._SL500_AA240_.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou, mijn mt is waarschijnlijk total loss, auto voor me sloeg plotseling linksaf terwijl ik aan het inhalen was ( ze zag een parkeerplekkie), met ambulance afgevoerd, maar gelukkig alleen bont en blauw,ribben gekneusd etc. mn pakkie, helm, handschoenen ook allemaal kapot maar hebben hun werk wel goed gedaan, nu maar kijken wat ze van de mt zeggen!

argh! sterkte marc!
 
Laatst bewerkt:
@mtmarc
Dit zijn van die berichten die je niet horen wil ;(
Sterkte man!

@eboo,
Zonder aan je uitlaat te gaan sleutelen kun je ook het tussenschot uit je luchtfilterhuis weghalen, het is een klein uurtje werk maar met een super resultaat!
Als je het gas opentrekt hoor je echt een mooi diep en zwaar inlaat geluid.

Het geeft echt veel meer geluid dan alleen de snorkel eruit, en je houd de mooie looks van de originele demper.

Kijk maar ff op blz. 26 van deel 1
 
Laatst bewerkt:
Nou, mijn mt is waarschijnlijk total loss, auto voor me sloeg plotseling linksaf terwijl ik aan het inhalen was ( ze zag een parkeerplekkie), met ambulance afgevoerd, maar gelukkig alleen bont en blauw,ribben gekneusd etc. mn pakkie, helm, handschoenen ook allemaal kapot maar hebben hun werk wel goed gedaan, nu maar kijken wat ze van de mt zeggen!

Brrr, da's erg naar om te horen Marc!

Een ongeluk zit in een klein hoekje, dus zit geluk in alle overige ruimtes.

Gelukkig kom je er met enkel wat blauwe plekken en kleerscheuren vanaf. Morgen zul je wel barsten van de pijn, beterschap gewenst en hopenlijk wordt het snel en netjes door de verzekering afgehandeld.

p.s. On the positive side: nu heb je alle opties open om een nieuwe fiets uit te kiezen mocht je daar behoefte aan hebben! En die witte MT-03 die op de beurs stond die was wel heel erg mooi!
 
Mijn MT-03 is in oktober 2008 nieuw vanuit Yamaha geleverd (dus geen bestaande voorraad, dat heb ik destijds nog rechtstreeks bij Yamaha op Schiphol-Rijk geverifieerd)en de Akra's zijn pas eind november geleverd want die moesten nog uit de fabriek in Tsjechie komen, en mijn Akra heeft de kats ingesloten zitten, die kan je er volgens mij niet zomaar even uithalen.

[afbeelding]

Kijk maar op de foto. In die verdikkingen zit de kat (elke demper heeft haar eigen kat)opgesloten, en die verdikking heeft weliswaar een lasnaad maar die maak je dus niet zomaar even open om de kat eruit te halen. De aansluiting van (elke) demper naar de centrale uitlaatpijp zit iets verder en zit met een veer vastgetrokken.

Voor alle zekerheid zou ik dus ook maar eens bij een echte Yamaha dealer informeren wat de mogelijkheden zijn.

Ik hoop dat deze info je een goed beeld geeft van hoe het op een nieuw Akra model 2008/2009 zit.

Had juist bij de dealer gevraagd wat het verschil tussen beiden was, en kreeg toen te horen dat het de katalysator betrof. Had die ballen ook nog nooit zo gezien op die uitlaat. Heb zelf me catalysator er uit gehaald, maar voor het vermogen hoef je dat niet te doen, maar het idee van een prop in mijn uitlaat stond me niet zo aan. Met een ijzeren staaf kun je ze inderdaad er uit slopen.
 
Voor alle posers die op dit forum posten (blader maar eens door het historie van dit topic, je komt zaken tegen van witte handvaten tot weet ik niet allemaal wat) de ultimate site om jullie p-fetish uit te leven: WLAN-Kabel, Getriebesand und mehr! - Etel-Tuning


_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Ik heb helemaal dubbel gelegen van het lachen, wist niet dat Duitsers überhaupt enig gevoel voor humor hebben.

Ik heb hem gebookmarked, hier ga ik nog heel wat mensen naar verwijzen als ze hints en tips zoeken voor diverse technische problemen / accessoires...
 
Ja inderdaad, blij dat ik relatief nog ''heel'' ben.
Beetje kneuzingen hier en daar!
Bloeddruk bleef 190 om 110 dus ambulance personeel besloot om me naar ziekenhuis te brengen.
Ga zo snel mogelijk weer op zoek naar een motor, als alles afgehandeld is.
Ik ben goed verzekerd en hopelijk die vrouw ook.
Was trouwens ook nog een Volvo dus die gaf niet echt mee!
Zag ergens terug dat er nieuwe mt's (2008) nu 5995eurie's kosten misschien is dat wat.
Dan de akrapovich dempers er maar weer op, wat ik zo snel zag liggen de huidigen in puin.
 
@ MTMarc, die MT-03's voor EU 5.999,- staan hier Home - DiscoverDesign.nl

Ik was daar vrijdag, toen stonden er nog 2 zwarte, het nieuwste model ook nog voor zover ik dat kon zien (witte veer, zwarte achterbrug net zoals in hun advertentie).

Mijn eerste auto ongeluk werd ook veroorzaakt door een Volvo, waarschijnlijk staat veiligheid daarom zo hoog in het vaandel bij Volvo, ze zijn bij de meeste ongevallen betrokken... ;-)

Sorrie FZSsemans ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja inderdaad, blij dat ik relatief nog ''heel'' ben.
Beetje kneuzingen hier en daar!
Bloeddruk bleef 190 om 110 dus ambulance personeel besloot om me naar ziekenhuis te brengen.
Ga zo snel mogelijk weer op zoek naar een motor, als alles afgehandeld is.


Zwaar *#&(R$@#_ !!! Goed dat je je niet uit het veld laat slaan! Ik zeg altijd maar zo: "Keukentrapjes!! Die zijn pas gevaarlijk!"

HJ
 
Okay thanks blue eyes bij van der heyden dus, heb al ff gekeken.
Nu nog Akra's erop en een flyscreen!
Als je motor total loss is mag je er niks meer vanaf halen toch?
M'n mono seat cover leek nog heel.
De rest allemaal naar de klote, zal proberen een fotootje te maken als bergingsbedrijf
hem morgen naar Mototport in Hippolytushoef brengt!
 
Mijn eerste auto ongeluk werd ook veroorzaakt door een Volvo, waarschijnlijk staat veiligheid daarom zo hoog in het vaandel bij Volvo, ze zijn bij de meeste ongevallen betrokken... ;-)

Sorrie FZSsemans ;)

<balluh modus>
vandaar dat ik mijn meisje in de S60 laat sturen terwijl ik de Tricker neem
<balluh modus/>

echwel dat jij niet kan rijje
})
 
Laatst bewerkt:
@MT Mark,
zwaar kloten man,sterkte.

maar je komt er gelukkig beter vanaf als ik 3jaar terug(been uit de heup + 3mnd op krukken) na een zweefvlucht van een meter of 10 en 6 naar beneden -O-
koste me toen 4500 pleuries.
En het ergste van alles :( ,als ik over een motor met kuipdelen begin word mijn vrouwtje
MEGA giftig.
Misschien is ze het volgend jaar vergeten O-)
nogmaals sterkte...
 
@MTmarc: sterkte man, hoop dat je er niet te veel last van zal hebben!
Ik heb die van mij afgelopen zaterdag bij vd heyden motors opgehaald,
toen stonden er nog 2, waarvan op eentje al een bordje "verkocht".....

heb op die van mij inmiddels alweer een kleine 300km opzitten, super!! :]
full
 
Okay thanks blue eyes bij van der heyden dus, heb al ff gekeken.
Nu nog Akra's erop en een flyscreen!
Als je motor total loss is mag je er niks meer vanaf halen toch?
M'n mono seat cover leek nog heel.
De rest allemaal naar de klote, zal proberen een fotootje te maken als bergingsbedrijf
hem morgen naar Mototport in Hippolytushoef brengt!

Ik denk dat jij morgen het knopje van de ontspanner van je fototoestel nog niet ingedrukt krijgt van de pijn die je dan hebt in lichaamsdelen waarvan je het bestaan nooit vermoedde.... '(

Als je zeker weet dat je weer een MT-03 neemt, dan zou ik kijken of je er bij vd Heyden eentje (na een geringe aanbetaling of zo) alvast kunt reserveren. De verzekering zal niet zo snel uitbetalen als de MT-03's daar verkocht worden vermoed ik. Anders vis je achter het net en da's niks voor een kapitein ;)
 
@ MTmarc: Als je mono seat cover licht beschadigd is en je hem kwijt wilt... Jordy zoekt er al een hele poos eentje voor een zacht prijsje.
 
nou, al mocht ik hem eraf halen dan zet ik hem zelf maar weer op een eventuele nieuwe mt
heb van der heyden al een mailtje gestuurd over die zwarte.
dan wel met akra's, flyscreen en handguards.
 
@ MTmarc: Als je mono seat cover licht beschadigd is en je hem kwijt wilt... Jordy zoekt er al een hele poos eentje voor een zacht prijsje.

ik drufde het niet te vragen...maar je haalt de woorden uit mijn mond... :X

Marc, mocht je nog wat parts van je bike kunnen schroeven...ik heb zeer interesse in je mono seat cover als je er vanaf wilt...

ennuh, marc...flyscreen? wanneer kom je nou eens bij de echte mannen _O-
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan