Het Yamaha MT-03 Topic Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag regende het in leiden e.o.Nog droog gered,heen en weer Blue_eyes???

Ik heb de hele dag zitten wachten tot jij je brommert zou komen brengen.... :+

Toen ik niet anders kon dan concluderen dat je niet zou komen was het te laat om nog weg te gaan, dus heb ik vandaag lekker thuis gewerkt.

Morgen ga ik de Veluwe route alvast verkennen, zodat ik hem de 19e blindelings kan voorrijden.

Take care!

Cheers,

Kees
 
Morgen afstand doen van de Mt, hij is dus total loss verklaard en gaat naar een opkoper.
Mag alleen nog, in tegenstelling tot eerdere berichten, m'n schijfremslotsleuteltje meenemen.
Kreeg ook nog 50% van beschadigde kleding terug van de verzekering + aankoopbedrag van de motor toendestijds. Ben er dus financieel goed vanaf gekomen. Nu alleen een nieuwe helm nodig en binnenkort die 883r halen. Zal een fotootje posten als ik hem heb.
 
Sorry Kees,dat hadden wij dus een communicatie stoornis... :X
Dacht dat je hem ff kwam halen!Maar toch wel goed excuus,was ook niet echt maxim
weer.van morgen 11gr,vanmiddag 15 gr,tussen 100 en 125km/h.ja,ja ik meet graag zaken |(
en MTMarc:we wachten af.en dan wel naar HD forum he *O* :W
En ga op jacht naar skid plate... :Y Morgen nieuwe voorband er om heen.
Standaard zit er nu nog op,met 3mm,na 10.000km.Komt zelfde op als achter,Dunlop Road
Smart.Heb ik weer setje.... _O-
 
Laatst bewerkt:
wie weet komen de akra's, de skidplate en de monoseatcover wel ergens op marktplaats tevoorschijn. die waren nog heel.
heb nu wel over: die zilverkleurige afdekplaatjes (radiatorcover) , een originele demper, een passagiersbuddysit en twee handgrepen zal het binnenkort ook maar op marktplaats gooien
 
wie weet komen de akra's, de skidplate en de monoseatcover wel ergens op marktplaats tevoorschijn. die waren nog heel.
heb nu wel over: die zilverkleurige afdekplaatjes (radiatorcover) , een originele demper, een passagiersbuddysit en twee handgrepen zal het binnenkort ook maar op marktplaats gooien

Wat wil je voor de radiatorkapjes hebben? (texalium of origineel?)




Gezien: Witte MT, 19:30 - A12 afrit Zoetermeer Centrum, rugzak + standaard dempers + bagage rek??? Wie oh Wie???
 
Laatst bewerkt:
he hippo wat spreken we af zaterdag?
wie gaan er eigenlijk naar de megameeting?
 
Laatst bewerkt:
@MTeun-03:
10.30 Mc.Donalds t.o.Ikea afspreken??
@maroko:
half uurtje eerder bij mij thuis? :W
 
el hippo word net gebelt of ik kan werken ik moet afzeggen(ben fitnesscoach)wat ik heel jammer vind.
en omdat ik geen echte spelbreker wil zijn stort ik wat voor de stichting dat beloof ik.
mijn vriendin doet dat al jaren trouwens vertelde ze me net.
echt sorry
 
Egg run was leuk.Mooi weer,en goede opkomst.
full

full
Rode Kruis zkhs Beverwijk
 
Laatst bewerkt:
Zag trouwens vandaag ook bijzondere MUDFLAP...
Onder KLPD motorblok van Yamaha 1300...Op zich goed id,vraag me alleen af waarom die daar zit....soort wegvegertje leek het me,veegt de troep weg voor je achterband :? :')
 
Technisch vraagje: Mijn MT start niet meer... Hij zwengelt niet aan bij het indrukken van de knop en geeft een rare zoem en een schaafgeluid. Display valt dan ook meteen uit. Stroom is er voldoende, lampen doen het zoals het hoort... Iemand ideeën of tips? Alvast bedankt!
 
Klinkt als startmotor die overleden is.Stroom genoeg??lampjes die branden zonder draaiende motor gebruiken haast niets aan stroom.eerst maar eens goed je accu testen.Zie dat je MT van 2006 is,en hoe oud is je accu??
 
Technisch vraagje: Mijn MT start niet meer... Hij zwengelt niet aan bij het indrukken van de knop en geeft een rare zoem en een schaafgeluid. Display valt dan ook meteen uit. Stroom is er voldoende, lampen doen het zoals het hoort... Iemand ideeën of tips? Alvast bedankt!

probeer het eens met startkabels aan een auto-accu. Je startmotor trekt heel wat meer stroom dan een lamp, wat betekend dat weliswaar je displaytje en lampie werkt, maar er toch niet genoeg puf in de accu zit om de startmotor rond te slingeren.
Vooral omdat je al aangeeft dat het display uit gaat wanneer je start: dwz dat je accuspanning in elkaar klapt door de stroom die je startmotor (wil) trekken (maar die door de accu niet geleverd kan worden).

Als ie wel start met startkabels, dan toch je accu na laten kijken (of meteen vervangen): kan zijn dat ie niet meer op te laden is.

Alternatief: zoek een sterke vent en laat je aandrukken:

1) motor in z'n 2e versnelling, contact aan, startonderbreker aan,
2) koppeling in
3) vaart maken en zover mogelijk achterop gaan zitten (druk op het achterwiel)
4) koppelling op laten komen
5) hopen dat ie aan springt.

Kan ook in je eentje (na enig oefenen en bij voorkeur van een flauwe helling af):
1) motor in z'n 2e versnelling, contact aan, startonderbreker aan,
2) koppeling in
3) motor duwen tot rentempo, erop springen en ...
4) op het moment dat je in het zadel valt koppelling op laten komen
5) hopen dat ie aan springt

Lukt het niet, dan de 1e versnelling proberen (meer klappen, maar ook meer kans op blokkerend achterwiel)

Lukt het nog niet, dan heb je iig je beweging weer gehad (wel even douchen).

HJ
 
Aanduwen zou ik niet aan beginnen met een injectie 1 cylinder. Vergeet niet dat je die heuvel ook weer op moet. En wat doe je als die daarna ergens uitvalt.

Gewoon eerst naar de accu kijken, opladen en kijken of die dan start. Tijdens het starten spanning meten om te zien of de accu nog goed is voor de zekerheid. Kabels controleren, eventueel startmotor demonteren en stroom opzetten om te kijken of die nog draait. Wel in zijn vrij zetten om te starten, zodat een defecte standaard sensor of aanlopende koppeling uitgesloten kan worden.

Als hier je probleem niet zit dan kun je nog kijken naar start relais, dodemans knop, defecte sleutel, etc.
 
Ik denk ook accu,heb toevallig deze week ook een nieuwe erin gedaan,om dezelfde reden.Wel het hele jaar rond gebruikt,en regelmatig aan de optimate,en toch overleden,na 3 jaar(jan 2006 nieuw).Vind het wel snel,maar geluk (of pech) met accu's lijkt totale willekeur.
 
Fijne paasdagen allemaal!

full


Nog 1 week en dan is de 1e MT-03 2009 meeting!

Check: Blue_eyes in "Het Yamaha MT-03 Topic Deel 2"

Dus, poets je fiets, verwijder de mudflaps ('t is tenslotte prachtig weer), check de olie, smeer de ketting, gooi vol die tank, en meld je aan!

Oh ja, en nog ff controleren of je haar goed zit! :+ ;) :Y _O-
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan