Het Yamaha MT-03 Topic Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lijkt me leuk :)

Welke regio is 't eigenlijk? Ah, a'dam :) Leve de googlemaps map :)

Ohja Jordy, je had het over een plaatje van die kaart in een volgende startpost, wat bedoelde je daar precies mee?
 
Laatst bewerkt:
Nou, Gents, hierbij dan EINDELIJK de uitdraai van mijn Dynojet avontuur.

full


full


Mijn valt vooral het koppel van 74Nm op.
Dit is dus behaald met:

Akrapovics (-/- Db killers en Kat)
K&N Luchtfilter
Snorkel laten zitten (hoewel op de uitdraai anders staat)
Powercommander
Tandje kleiner voor
(en natuurlijk die super snelle spiegels)
 
Nog even wat algemene onderhouds vragen:

Mijn MT-03 is uit 2006 en heeft ook in dat jaar zijn 1000km beurt gekregen, dus nieuwe olie en fliter.
Tot nu toe staat er nog geen 5000Km op de teller, maar het lijkt mij wel tijd worden voor een onderhoudsbeurtje.
Wat adviseren jullie?
Moet de remvloeistof al worden vervangen?
Moet de olie wel worden vervangen? Of kan ik gewoon een beetje bijvullen? (hij heeft wel een beetje verbruikt nl.)
Ketting staat ook nog redelijk, iig niet te slap.
Bandje kan er ook nog mee door, hoewel hij wel al behoorlijk puntig begint te worden.
Zijn er dingen die ik nog vergeet?

Dus: Beurt nodig? Of zelf wat kleine dingetjes doen?
Ik heb geen idee, maakte altijd zoveel kilometers waardoor ik "gewoon" het boekje kon aanhouden, dat is nu een beetje lastig.
 
En inmiddels heb ik contact met een persoon die zijn eigen zitje heeft gemaakt, binnen kort weet hij wat het moet kosten en zal ik zijn mail wel even posten;

[afbeelding]
[afbeelding]

Hey kees.
Ik vraag me af dit echt carbon is, omdat het zo spiegel glad is en dat is carbon van zichzelf niet (kijk maar naar de mivv's, carbon heeft altijd diepte werking).
Wat deze slimme figuur denk ik heeft gedaan is dat wat ik al eens eerder in het forum heb voorgesteld, n.l bewerken met de folies van FuturePaint en daarna aflakken.
Je pakt dus gewoon de orginele onderdelen van yamaha en behandeld deze met die folie. Aflakken moet ivm de dikte vh folie en om het weers- en slijtbestendig te maken.
 
@Blue-eyes:
Heb rit bij mij in de buurt uitbesteed...7 juni voorjaarsrit XT/SR 500 club.
@Adonis:
Olie,oliefilter,luchtfilter,dan kom je een eind.En als je met geld wilt smijten ook nog nieuwe bougie.
Bij elkaar ong 60 eu als je het zelf doet(15 min.werk)
Ketting is niet te beoordelen zo,als de tanden van je tandwielen nog plat zijn aan de bovenkant is ie goed.Bij 5000km alleen maar op je achterwiel rijden zijn de tanden een puntje,en wordt het tijd voor nieuw.
Banden zijn 3 jaar oud,dus ff checken op uit droging.Nieuwe banden voor en achter is prijzig,rond
de 350,400 eu.(Dunlop Road Smart)
Accu is ook moeilijk.zelf doe ik er ong.3 jaar mee,maar gebruik hem elke dag.
Verder nog iets??? :W :')
 
Nog even wat algemene onderhouds vragen:

Mijn MT-03 is uit 2006 en heeft ook in dat jaar zijn 1000km beurt gekregen, dus nieuwe olie en fliter.
Tot nu toe staat er nog geen 5000Km op de teller, maar het lijkt mij wel tijd worden voor een onderhoudsbeurtje.
Wat adviseren jullie?
Moet de remvloeistof al worden vervangen?
Moet de olie wel worden vervangen? Of kan ik gewoon een beetje bijvullen? (hij heeft wel een beetje verbruikt nl.)
Ketting staat ook nog redelijk, iig niet te slap.
Bandje kan er ook nog mee door, hoewel hij wel al behoorlijk puntig begint te worden.
Zijn er dingen die ik nog vergeet?

Dus: Beurt nodig? Of zelf wat kleine dingetjes doen?
Ik heb geen idee, maakte altijd zoveel kilometers waardoor ik "gewoon" het boekje kon aanhouden, dat is nu een beetje lastig.
Remolie gewoon bijvullen,wel een beetje raar dat je remolie verbruikt,ik zou even controleren of dat je ergens een lekkage hebt.
 
tenzij je als een wilde met slepende remmen rijdt, dan zakt het niveau omdat de blokken dichter naar de schijf liggen. maar dan staat eigenlijk permanent je remlicht aan. kan hoor, als je altijd met de voet op de pedaal leunt
 
Nou, Gents, hierbij dan EINDELIJK de uitdraai van mijn Dynojet avontuur.

[afbeelding]

[afbeelding]

Mijn valt vooral het koppel van 74Nm op.
Dit is dus behaald met:

Akrapovics (-/- Db killers en Kat)
K&N Luchtfilter
Snorkel laten zitten (hoewel op de uitdraai anders staat)
Powercommander
Tandje kleiner voor
(en natuurlijk die super snelle spiegels)


Dat koppel kan niet kloppen, dat wijkt veel te veel af van het standaard koppel van 56 Nm... Waarschijnlijk foutje van de bank of zo. Echt niet dat ik je dat niet gun of zo, maar dit is niet realistisch.

Zelfs voor een zwarte niet... ;) })
 
Dat koppel kan niet kloppen, dat wijkt veel te veel af van het standaard koppel van 56 Nm... Waarschijnlijk foutje van de bank of zo. Echt niet dat ik je dat niet gun of zo, maar dit is niet realistisch.

Zelfs voor een zwarte niet... ;) })

Hij heeft een tandje minder voor, dus kan wel kloppen.
 
Nog even wat algemene onderhouds vragen:

Mijn MT-03 is uit 2006 en heeft ook in dat jaar zijn 1000km beurt gekregen, dus nieuwe olie en fliter.
Tot nu toe staat er nog geen 5000Km op de teller, maar het lijkt mij wel tijd worden voor een onderhoudsbeurtje.
Wat adviseren jullie?
Moet de remvloeistof al worden vervangen?
Moet de olie wel worden vervangen? Of kan ik gewoon een beetje bijvullen? (hij heeft wel een beetje verbruikt nl.)
Ketting staat ook nog redelijk, iig niet te slap.
Bandje kan er ook nog mee door, hoewel hij wel al behoorlijk puntig begint te worden.
Zijn er dingen die ik nog vergeet?

Dus: Beurt nodig? Of zelf wat kleine dingetjes doen?
Ik heb geen idee, maakte altijd zoveel kilometers waardoor ik "gewoon" het boekje kon aanhouden, dat is nu een beetje lastig.

Gewoon zelf doen, valt reuze mee. Olie en filter zou ik zeker vervangen. Remolie gewoon boven er in gooien, en gelijktijdig onder aftappen. Wel zorgen dat het bakje gevuld blijft, zodat je geen lucht in je leiding krijgt. Werkt prima zo.
 
hallo allemaal
ik ben rob uit roermond en heb sinds vorige week ook een mt 03 (witte)
ik heb hem met schade uit italie gehaald via duitsland hij is nu gemaakt (waarschijnlijk was hij van de standaart gevallen want het viel reuze mee )ben gister naar de rdw geweest en hij is goedgekeurt dus zal volgende week wel de papieren krijgen .

het is ok trouwens mijn eerste motorfiets ,heb nu 2 jaar het rijbewijs
en ik moet zeggen hij bevalt goed vooral in de stad en het gooi en smijt werk .
als ik nog wat vragen heb of iets dan zal ik me wel melden en hou deze topic goed in de gaten

oohh ja ik ben te herkenen aan mijn rossi gothic black gp pro helm :]
 
Laatst bewerkt:
*O* Wilkommen! *O*

Vandaag werd ik toch wel benieuwd: ziet dat loskomen er nou net zo spannend uit als dat 't voelt...

check it!

Antwoord: nee... :Z

geluid loopt niet helemaal synchroon (telefoon had 't druk met tomtom mp3 en dus camera... denk ik)
 
*O* Wilkommen! *O*

Vandaag werd ik toch wel benieuwd: ziet dat loskomen er nou net zo spannend uit als dat 't voelt...

check it!

Antwoord: nee... :Z

geluid loopt niet helemaal synchroon (telefoon had 't druk met tomtom mp3 en dus camera... denk ik)

Nou het geluid loopt bij mij prima synchroon... ik heb nl. geen beeld, enkel geluid... :?
 
hallo allemaal
ik ben rob uit roermond en heb sinds vorige week ook een mt 03 (witte)
ik heb hem met schade uit italie gehaald via duitsland hij is nu gemaakt (waarschijnlijk was hij van de standaart gevallen want het viel reuze mee )ben gister naar de rdw geweest en hij is goedgekeurt dus zal volgende week wel de papieren krijgen .

het is ok trouwens mijn eerste motorfiets ,heb nu 2 jaar het rijbewijs
en ik moet zeggen hij bevalt goed vooral in de stad en het gooi en smijt werk .
als ik nog wat vragen heb of iets dan zal ik me wel melden en hou deze topic goed in de gaten

oohh ja ik ben te herkenen aan mijn rossi gothic black gp pro helm :]

Welkom rupke (meer haar op z'n ... dan op z'n köpke?)?

Is het toevallig een MT-03 met een witte tank en verder allemaal (imitatie) zwarte carbon onderdelen? Dan weet ik denk ik wel hoe die schade veroorzaakt is... :Y }) _O-

Laat je een keer wat plaatjes zien van je motor?

Veel plezier ermee! :W
 
Hey kees.
Ik vraag me af dit echt carbon is, omdat het zo spiegel glad is en dat is carbon van zichzelf niet (kijk maar naar de mivv's, carbon heeft altijd diepte werking).
Wat deze slimme figuur denk ik heeft gedaan is dat wat ik al eens eerder in het forum heb voorgesteld, n.l bewerken met de folies van FuturePaint en daarna aflakken.
Je pakt dus gewoon de orginele onderdelen van yamaha en behandeld deze met die folie. Aflakken moet ivm de dikte vh folie en om het weers- en slijtbestendig te maken.

Dit is siercarbon, echt carbon is mat.

Het verschil zit hem in de sterkte en de look's.

Nog even een mail wisseling gehad, en hij heeft het origineel als mal gebruikt en vervolgens carbon matten met hars gegoten.
Het probleem is dus dat het originele frame + enkele onderdelen van de originele mono heeft gebruikt... })

Dit betekend dat je de originele mono moet hebben, om dit er van te kunnen maken. Ik ben dus bang dat het voor de meeste iets te prijzig gaat worden. :o

De kosten voor het maken zit rond de 150,- O-)

Mono 250,- + carbon 150,- = B| B| B|

Maar het is wel: :9~
 
Remolie peil bij mij,na 12500km van achter rem is ook wat gezakt in afgelopen 7 maanden,
tot ong 80pct in reservoirtje.Wel merkwaardig idd,maar omdat mijn rechtervoet nogal lui is zal het daar wel door komen.
maja,gaat wel best verder.Ga koffie drinken met gevulde koek.
Heb ook koppelingskabel besteld,voor in me black box.Als ie dan breekt onderweg,kan ik zo weer verder. _O- :Z
 
@Blue-eyes:
Heb rit bij mij in de buurt uitbesteed...7 juni voorjaarsrit XT/SR 500 club.
@Adonis:
Olie,oliefilter,luchtfilter,dan kom je een eind.En als je met geld wilt smijten ook nog nieuwe bougie.
Bij elkaar ong 60 eu als je het zelf doet(15 min.werk)
Ketting is niet te beoordelen zo,als de tanden van je tandwielen nog plat zijn aan de bovenkant is ie goed.Bij 5000km alleen maar op je achterwiel rijden zijn de tanden een puntje,en wordt het tijd voor nieuw.
Banden zijn 3 jaar oud,dus ff checken op uit droging.Nieuwe banden voor en achter is prijzig,rond
de 350,400 eu.(Dunlop Road Smart)
Accu is ook moeilijk.zelf doe ik er ong.3 jaar mee,maar gebruik hem elke dag.
Verder nog iets??? :W :')


Accu is nog geen 3 maanden geleden al vervangen.
Remvloeistof is wel op peil overigens (iemand had dat verkeerd begrepen in z'n reply geloof ik), de motorolie is iets gezakt.
Die bandjes kunnen nog wel een zomertje mee, dan vervang ik ze begin van volgend seizoen.
Bij mij zitten er overigens Pirelli's standaard onder gemonteerd.
Tandwielen zijn nog niet scherp.
Ja de bougie zat ik ook aan te denken, hij start nl. wel eens erg slecht als ie warm is.
Zou dat aan de bougie liggen?
Luchtfilter is vervangen bij dynorun (is K&N geworden).

Is het vervangen van de bougie makkelijk dan?
De olie eruit laten lopen en er nieuwe indoen lijkt mij ook niet zo spannend, net zoals het oliefilter vervangen.
Maar die remvloeistof, is die nog goed na 3 jaar? Hoeveel jaar staat daarvoor?
Het peil is nog wel in orde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan