Het Yamaha MT-03 topic - Deel 8: Knallend de winter in!

Mn vriendin heeft dr motor te koop gezet. Iemand interesse? Spatzuiver fietsje en net ingereden. :P
Prijs is niet verkeerd dacht ik zo in vergelijking met andere op Marktplaats. Lage kilometerstand en bj 2010.

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...03-mt.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618

$_85.JPG
 
Afgelopen weekend ben ik bij Gebben, Rogat langs geweest. Die hadden een MT demodag. Leuk om alle modellen, van MT125 tot MT10, eens in het echt te bekijken. Geen proefritje gemaakt, ik ben niet van plan één te kopen en er waren voldoende mensen die wel op de wachtlijst wilden.

Het viel me trouwens op dat ze allemaal op Duits kenteken stonden en in een mooie fluogele kleurstelling.

De MT03 is niet lelijk, alleen het idee van de 2 cilinder past me niet. Dan liever een 07.
 
Iemand belang bij een originele seat cover voor de MT03? De mijne staat in de verkoop.

*edit*
MP linkje
 
Laatst bewerkt:
Ik ben sinds kort aan het kijken naar een 35kw motor. Ik twijfel tussen de xt660x en een mt03. Is een kmstand van ongeveer 40.000 veel voor een motor als deze? Ik ben namelijk van plan om ongeveer 10.000 per jaar te gaan rijden en hem na twee jaar toch weer weg te doen, misschien wel eerder. Nou kan ik gaan voor eentje met een lagere kmstand die wat duurder is of eentje met een wat hogere die wat goedkoper is. Ik ben dus totaal niet van plan om hem op te gaan rijden ofzo maar met een kmstand van 40.000 waarbij het onderhoud altijd gewoon is bijgehouden kijk je niet naar veel meer bijkomende kosten lijkt mij toch in die twee jaartjes naast regulier onderhoud.
 
Laatst bewerkt:
Die blokken zijn best degelijk en kunnen wel richting de ton lopen met goed onderhoud. Dus een motor met 40k km zou geen probleem moeten zijn. Kleine beurt is om de 10k en groot om de 20. Verder zijn de xt660x en de mt03 beide leuke keuzes, dus daarmee kan je in ieder geval niet fout.
 
Iemand belang bij een originele seat cover voor de MT03? De mijne staat in de verkoop.

*edit*
MP linkje

Vindt hem erg mooi en heb er ook lang over zitten te twijfelen of ik er 1 zou aanschaffen.
Ik rijdt niet graag met een rugtas en kan met een seat cover dan nergens meer bagage kwijt dus helaas.

Succes met de verkoop.
 
Afgelopen weekend ben ik bij Gebben, Rogat langs geweest. Die hadden een MT demodag. Leuk om alle modellen, van MT125 tot MT10, eens in het echt te bekijken. Geen proefritje gemaakt, ik ben niet van plan één te kopen en er waren voldoende mensen die wel op de wachtlijst wilden.

Het viel me trouwens op dat ze allemaal op Duits kenteken stonden en in een mooie fluogele kleurstelling.

De MT03 is niet lelijk, alleen het idee van de 2 cilinder past me niet. Dan liever een 07.

Uuuuhhhh.... een MT-07 is een tweecilinder.... :Y _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat Siedo bedoelt dat een 321cc tweecilinder hem niet aanspreekt, maar bijvoorbeeld een 689cc tweecilinder weer wel. Correct me if I'm wrong :W
Dat dus inderdaad. Maar ik begrijp waar de opmerking van BE vandaan komt.

Trouwens, BE ben jij ook op een premium Duits 4 wielig forum actief? ?
 
Vindt hem erg mooi en heb er ook lang over zitten te twijfelen of ik er 1 zou aanschaffen.
Ik rijdt niet graag met een rugtas en kan met een seat cover dan nergens meer bagage kwijt dus helaas.

Succes met de verkoop.
Euh... daar heb ik geen passend tegenargument op. :^
Ik rijd eigenlijk zonder extra gewicht, eventueel wat kleding in een rugzak. Dus ik heb weinig ervaring ermee.
Behalve dat de seat cover extreem ruig staat. 8-) Ik heb best wel wat moeite moeten doen om er één in handen te krijgen.
 
Hmm... seatcover is nog niet weg, had eerlijk gezegd verwacht dat er voldoende liefhebbers voor zouden zijn. Zou mijn prijs onrealistisch hoog zijn? In dat geval schrijft hij behoorlijk af. :D
 
Hi MT-03'ers!

Over twee weken heb ik hopelijk mijn A2 rijbewijs *O*

Zelf had ik de Z300 in mijn hoofd, maar ik vindt 5500 euri's toch wat duur voor een motor die ik over 3 jaar waarschijnlijk weer verkoop (A-rijbewijs).

Nu kwam ik redelijk wat MT-03's tegen op marktplaats voor een leuke prijs. Modellen uit 2006, 2007 etc. voor rond de 3600 euro.

Nu weet ik dat de stockuitlaat van de Z300 vrij bagger is. Alleen lijkt dit (filmpjes op youtube) bij de oudere modellen van de MT-03 mee te vallen.

Hoe denken jullie over het standaard geluid van de stock dempers? Of raden jullie echt een andere uitlaat aan? :)
 
Hi MT-03'ers!

Over twee weken heb ik hopelijk mijn A2 rijbewijs *O*

Zelf had ik de Z300 in mijn hoofd, maar ik vindt 5500 euri's toch wat duur voor een motor die ik over 3 jaar waarschijnlijk weer verkoop (A-rijbewijs).

Nu kwam ik redelijk wat MT-03's tegen op marktplaats voor een leuke prijs. Modellen uit 2006, 2007 etc. voor rond de 3600 euro.

Nu weet ik dat de stockuitlaat van de Z300 vrij bagger is. Alleen lijkt dit (filmpjes op youtube) bij de oudere modellen van de MT-03 mee te vallen.

Hoe denken jullie over het standaard geluid van de stock dempers? Of raden jullie echt een andere uitlaat aan? :)

Ik had er G&G uitlaten onder zitten en t.o.v. de originele uitlaten vond ik dit echt een groot verschil. Ik had er standaard en race db-killers bij zitten. Heerlijk joh lekker die pijpen laten knallen *D

Maar om even objectief te blijven, is het misschien wel zonde om er andere uitlaten op te zetten, aangezien je de motor toch weer verkoopt na 2 jaar. Probeer een MT-03 te vinden waar al andere uitlaten op zitten ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik had er G&G uitlaten onder zitten en t.o.v. de originele uitlaten vond ik dit echt een groot verschil. Ik had er standaard en race db-killers bij zitten. Heerlijk joh lekker die pijpen laten knallen *D

Maar om even objectief te blijven, is het misschien wel zonde om er andere uitlaten op te zetten, aangezien je de motor toch weer verkoopt na 2 jaar. Probeer een MT-03 te vinden waar al andere uitlaten op zitten ;)

Bedankt voor je reactie!
En is het echt zo'n saaie motor dat ik hem na twee jaar meteen de deur uit moet doen? ;(
 
En is het echt zo'n saaie motor dat ik hem na twee jaar meteen de deur uit moet doen? ;(
Nee, dat denk ik niet. Ik dacht er ook wel eens aan hem in te ruilen, maar na een tochtje zou ik niet weten waarom ik iets anders wil.
Daarbij is het wel van belang wat je eigenlijk zoekt in een motor.
 
Hi MT-03'ers!
[....]
Hoe denken jullie over het standaard geluid van de stock dempers? Of raden jullie echt een andere uitlaat aan? :)

Standaard uitlaat klinkt bescheiden aan t stoplicht totdat je je gas omdraait :+. ikzelf heb ook een G&G set met race-killers. Klinkt zoals verwacht beter, maar afstellen is wel aan te raden, dus dat zou dan een investering van +/- 1000 euro onderaan de streep betekenen.

Is het een saaie fiets? nee, zeker niet. Van de 4 fietsen die ik tot nu heb gehad, heb ik hier wel de meeste fun aan. Wil je op den duur pk's en topsnelheden, dan moet je de 'oude' MT-03 overslaan. Wil je (veel) koppel en een lichte stuurfiets? Dan kan ik uit eigen ervaring de MT aanraden :] . Onderhoud is ook niet bijzonder.
 
Bedankt voor je reactie!
En is het echt zo'n saaie motor dat ik hem na twee jaar meteen de deur uit moet doen? ;(


Nee totaal niet!! Begrijp me niet verkeerd. Ik heb er echt enorm veel plezier aan beleefd juist! Alleen (dat is persoonlijk) was ik gewoon toe aan wat anders. Kwam ook gewoon omdat ik toen mijn A rijbewijs had gehaald en wat zwaarder wilde rijden. Het is gewoon een topfiets, met een bokkig karakter (de een noemt het karakter, de ander noemt het gebreken). Gewoon doen dus, krijg je zeker geen spijt van *O* *O*
 
Nee totaal niet!! Begrijp me niet verkeerd. Ik heb er echt enorm veel plezier aan beleefd juist! Alleen (dat is persoonlijk) was ik gewoon toe aan wat anders. Kwam ook gewoon omdat ik toen mijn A rijbewijs had gehaald en wat zwaarder wilde rijden. Het is gewoon een topfiets, met een bokkig karakter (de een noemt het karakter, de ander noemt het gebreken). Gewoon doen dus, krijg je zeker geen spijt van *O* *O*

Thanks. Het wordt of deze óf de Kawasaki z300. Alleen dan wil ik er wel zeker van zijn dat dat een motor is waar ik ook na mn 24e nog plezier aan beleef :)
 
Thanks. Het wordt of deze óf de Kawasaki z300. Alleen dan wil ik er wel zeker van zijn dat dat een motor is waar ik ook na mn 24e nog plezier aan beleef :)

Ik denk dat je dan beter voor de MT-03 kunt gaan. Ik verwacht dat je daar langer plezier van blijft houden dan de Z300. Ik heb een proefritje gemaakt op de nieuwe MT-03 (ook een 2-cilinder net als de Z300) en ik was blij dat ik (toentertijd) op mijn eigen bokkige 1-cilinder kon stappen. Zoveel meer fun!

Maar het is maar net wat je gaat doen. Als je veel snelweg gaat rijden, kan je misschien beter voor een 2-cilinder gaan, anders lekker binnendoor knallen met die MT 8-)

Hoe dan ook, PROEFRIJDEN! Dat is de enige manier om er achter te komen waar je je prettig bij voelt. Iedereen ervaart het anders en heeft andere voorkeuren, dus neem mijn "advies" met een korreltje zout :)

:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan