Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het Yamaha MT-03 topic - Deel 8: Knallend de winter in!

mwha, aftermarket zul je niet snel goedkoper uit zijn. Misschien dat er een MT-03 op de sloop ligt. ff wat dealers bellen of er een afgeschreven mt-03 ligt weg te roesten

en anders zal ali en co. nogwel wat te bieden hebben.

maar 160 eu voor de OEM parts ? je moet is voor de gein kijken hoe duur dat plastic kapje boven je koplamp is dan vind je een setje stepjes met beugels wel ( enigszins) ietsiepietsie meer in verhouding staan. maar blijft prijzig ja
 
Ik heb een setje gevonden! 82 euro voor 2 stuks met verzending erbij, wel gebruikt maar dat maakt niet zo zeer uit. Van de week even bestellen en hopelijk is het zwart nog mooi zwart en niet half grijs. En anders laat ik ze mat zwart coaten.
 
Hallo Ernst ,bij mij was dat ook zo en dat kwam omdat er andere knipperlichten op zitten ,deze hebben een ander vermogen dan de orginele,hierdoor werkt de aansturing niet meer.
 
Ik heb mijn MT03 (2007) nu een jaar en de teller staat ondertussen 10.000km verder. Ik ben er nog steeds onwijs blij mee! Afgelopen jaar de banden, ketting en tandwielen vervangen en hij heeft een kleine beurt gehad. Binnenkort ga ik een grote beurt doen, en dan zitten de grote onderhouddingetjes er wel even op. Ik wil dan sparen voor kleine dingetjes zoals een verkorte kentekenplaathouder en een tankpad, en daarna voor een andere uitlaat. Wat zijn leuke uitlaten en de gemiddelde prijzen daarvoor? Uiteraard zou ik graag akra's willen, maar die kosten dan ook wel wat
 


KLIK!
 

Ik heb KGL Racing dempers en ben er erg tevreden mee en zien er zo dik uit!
Kijk HIER even.

Dat zijn deze dempers op de foto.
 
Ahaha nee zijn geen akra's maar ze klinken erg leuk, en vind ze persoonlijk mooier dan die koekblikken van akrapovic.

EDIT: het zijn inderdaad roadsitalia uitlaten, heb even nagezocht op het internet ik zie veel van de soortgelijke dempers voorbij komen.
 
Laatst bewerkt:
Het nadeel alleen is dat KGL dit merk klakkeloos overkoopt in bulk, hun naam hier op zet en met een leuke 200 euro winst doorverkopen.
 
Vandaag op de beurs een Tomtom Rider gekocht. Nu ben ik alleen nog aan het denken op welk elektrisch circuit ik deze aan ga sluiten. Ik heb er nog niet echt naar gekeken, maar ik denk koplamp o.i.d. Hoe hebben jullie de wiring van de navigatie aangesloten?
 
Ik heb een Evotech. Prima ding.

Ik had toentertijd ook de Evotech. Houd er wel rekening mee dat als je G&G dempers erop hebt zitten, dat de Evotech kentekenplaathouder dan niet past!! Is wel te verhelpen door bij te schuren, maar origineel past het dan niet
 
Hey Allemaal,

Topic is alweer wat verouderd terwijl het juist mooi weer aan het worden is!

Nu heb ik een vraag, ik wil graag de Co waarde verhogen op mijn mt-03 om het bokken op een constante snelheid te verminderen.
Ik weet dat bij een XT660 dit op het dashboard kan, maar op dezelfde manier lukt het niet bij de MT-03 helaas. Weet iemand een oplossing hiervoor, behalve een Powercommander te kopen, want dat vind ik een beetje aan de prijzige kant.

Hoor het graag.

Ride Safe
 
Geachte mede MT03 rijders, hulp gevraagd. Ik kom er niet meer uit.

MT gekocht met 18.000 op de teller April 2016.
Tellerstand nu, 34.423 km. Dus ruim 16.000 km gereden in 1 jaar. Voornamelijk woon-werk verkeer, Amsterdam - Almere.

Het blijft een heerlijke speelfiets en de machine bevalt me beter als dat ik ooit had kunnen dromen. Had hiervoor een opgevoerde (oer)Bandit 1200, maar het "stapje terug" bevalt goed.

Echter midden februari begon het probleem. Startmotor draait gewoon snel rond, maar aanslaan dus gewoon niet en stinken naar benzine. Na een paar dagen zeiknat in de regen bij de dealer buitengestaan te hebben, gewoon blijven starten. MT mee naar huis, paar dagen later, exact hetzelfde probleem. Dus startmotor draait 's morgens gewoon mooi rond, maar niet aanslaan.
Uiteindelijk nieuwe accu erin (was al wat ouder en gaf wellicht niet alle volts bij starten = dus geen vonk).
Probleem opgelost, starten en aanslaan als de brandweer.

Tot vanmorgen, MT wel zeiknat van de dauw, en startmotor heerlijk rond, maar niet aanslaan. Wel een verloren plofje, maar ook met gashendel iets open om te helpen, geen reactie en wel stinken naar benzine.
Vanmiddag thuis, hele boel droog, en wat denk je, in 1 klap lopen.

En als bij het niet starten hoor je echt een verdwaalde plof, maar die kun je niet "pakken" met het gas.

Wie weet raad.

Update, vanmorgen, 9 graden Celsius, wederom gewoon niet willen aanslaan. Heeft de hele nacht netjes onder een hoes gestaan en is nu echt niet zeiknat van de dauw.

Update 2, vanavond, starten en lopen. Ik word gek.
 
Laatst bewerkt: