de mijne ook, enkel de luchtfilter's en uitlaten
de dealer zij zelf dat je bij banshee met andere uitlaten direct rond de 270 moet zitten qua sproeiers
hij keek ook maar raar dat m'n topsnelheid net geen 100km/u was met sproeiers van 240
195 of 200 kan ik niet zeggen via hier, ook testen met gasnaald ed.
Heb er vanmiddag een 220 hoofdsproeier ingezet ipv de standaard 185...
Nou loopt ie helemaal klote. Sputteren en inhouden vanaf 7000 toeren, in de eerste versnelling trekt íe er nog wel doorheen maar hoe hoeger de versnelling hoe belabberder hij loopt.
Den da'k maar terug ga naar 195, volgens Jim Lomas is aanpassing van de sproeier niet nodig, maar neem liever geen risico en ga het proefondervindelijk bepalen.
Wel een heel gekloot om die sproeiers telkens te vervangen... Carburateurs kantelen en alle slangaansluitingen los en vast maken lukt me maar net en ik heb tengere handjes...
Weet iemand een slimmere/handigere manier?
de eerste rd350's hadden ook geen powervalve's of powerjetBanshee is wel wat anders dan een ypvs,heeft geen powervalves en voor zover ik weet
ook geen powerjet carbs.
de eerste rd350's hadden ook geen powervalve's of powerjet
en een banshee geeft zelfs nog tragere cilinderpoort timingen dan een rd
mijn rd blok heeft als motorcode 4lo en deze is er 1 zonder de powerjet en zonder de pv's
dus gewoon met 2 26mm carbu's
Grappig...diezelfde Theo heeft hier in Alkmaarcity een bromfiets zaak...jammer dat het een louche zaak is ...
Ja dat is er ook 1 vanDaarnaast houdt ie ook van jongens volgens mij...(wat ie zelf moet weten)....maar van jongere leeftijd(lees ff boven de 18) is ie volgens mij ook niet vies
Tis wat ik gehoord heb iig...gelukkig niet meegemaakt
vergeten te zeggen, ik reed ook met mengsmering, dus zonder oliepompjeOk ,ik dacht dat je een ypvs blokkie had,4l0 heb ik ook gehad,orgineel luchtfilter
zonder deksel en met TZ350 uitlaten had ik 210 sproeiers in zitten ,daar liep hij
erg goed op,later de oliepomp afgeloten en op mengsmering overgegaan en toen
met 230 sproeiers gereden.
Ook nog een getunde gehad en daar mee wedstrijden gereden, getuned door Theo
van Baden, TZ 750 membramen,36mm powerjet carbs,TZ uitlaten en binnenrotor
ontsteking van Femsa,resultaat 74 pk ahw, de vorige eigenaar was er NL kampioen mee geworden
Ja dat is er ook 1 van,ik heb het wel meegemaakt van dichtbij (gelukkig niet te dicht bij)
Die van mij was wel betrouwbaar,de vorige eigenaar had er een heel siezoen meevergeten te zeggen, ik reed ook met mengsmering, dus zonder oliepompje
aan dit blokje doe ik niks meer (mss grotere carb's), ik ga kijken voor een banshee of ypvs blokje om er zo nog big bore cilinders op te krijgen
wil ook graag 75awpk maar dan redelijk betrouwbaar
dan heb ik nog geluk dat van mij enkel het big end vastgelopen is door 1x goedkopere olie te gebruiken
Heb er gisteren 195 sproeiers in gedaan, loopt net wat minder fel dan met de 185 sproeiers wat erop duid erop dat de 185 wat aan de arme kant waren, want dan levert een blokje het maximale vermogen (maar blijft niet heel), en de temperatuur blijft goed.
Ben er blij mee! Loopt als een dolle en klinks Affengeil!
Hallo,
Ik heb even een vraagje voor de rd500 techneuten hier.
Ik heb een rz500 en is helemaal origineel.
Wat voor sproeiers kan ik het beste gebruiken?
Heb er nu 165 hoofdsproeier in en 22,5 stationair. (gewoon mikuni sproeiers niet origineel Yamaha)
Nu vertelt het handboek van een rd500 mij dat ik eigenlijk 195 22,5 moet hebben.
Terwijl er in het handboek van een rz500S 165 als hoofdsproeier word genoemd.
Van waar deze wijziging, en wat kan ik het beste aanhouden.?
M.v.g. Mark
Wat zouden jullie kopen een volledig opnieuw opgebouwde RD 350 (wel als naked opgebouwd) of een TZR 250 dus ook deels aangepakt is en er als nieuw uitziet. Prijsverschil is zo'n 600 euro.
Vind mn Jawa toch iets te traag enzo dus wil een stapje maken :-)
Wat zouden jullie kopen een volledig opnieuw opgebouwde RD 350 (wel als naked opgebouwd) of een TZR 250 dus ook deels aangepakt is en er als nieuw uitziet. Prijsverschil is zo'n 600 euro.
Vind mn Jawa toch iets te traag enzo dus wil een stapje maken :-)
Precies als het een TZR met omgedraaide cilinders is zou ik altijd die nemen anders de 350.
Inderdaad,en je als nog leuker spul wil dan kan je beter een Aprillia RS250 of een Suzuki
RGV kopen,met name de RS250 is een mooie en goed sturende 250.