Het Yamaha TweeTakt Topic

Das juist het leuke...deze moet gewoon vast op 2mm voor het bdp staan.
En dat klopt. alleen lijkt het er op, dat de ontsteking, soms zonder overleggen vooraf :( , gewoon wat later/vroeger gaat staan..... -O-
Misschien dan toch een electronische vervroeging die af en toe niet werkt.
Bobine zal het wel niet zijn,die werkt wel of hij werkt niet,wat wel kan is dat als
het spul heet word dat het dan storingen geeft,maar dat moet je aan de verbranding
kunnen merken,ploffen enzzzzzzz,het alleen maar niet hoger in toeren willen is
vaak de vervroeging die niet werkt.
 
Laatst bewerkt:
Morgen ga ik deze motor ophalen :-) hoop er veel plezier van te hebben in elk geval :)
Remt als een zotte door de Triumph remklauwen *O* en rijdt heerlijk als een speer :-)
full
 
Morgen ga ik deze motor ophalen :-) hoop er veel plezier van te hebben in elk geval :)
Remt als een zotte door de Triumph remklauwen *O* en rijdt heerlijk als een speer :-) [afbeelding]


Proficiat! Ik heb dezelfde remklauwen erop zitten, en dat is inderdaad een hele verbetering! Is voor mij een noodzaak, wil ik met een veilig gevoel rijden. Die standaard klauwtjes doen pas iets als je heeeeeeeeeeeeeeel hard knijpt en dan nog schiet je voorbij je beoogde rempunt.... B|
 
Gefeliciteerd mooi ding zo te zien op de foto.

Ah van RHmotoren zie ik nu, die heb ik wel zien staan een paar week geleden, goeie keuze lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Proficiat! Ik heb dezelfde remklauwen erop zitten, en dat is inderdaad een hele verbetering! Is voor mij een noodzaak, wil ik met een veilig gevoel rijden. Die standaard klauwtjes doen pas iets als je heeeeeeeeeeeeeeel hard knijpt en dan nog schiet je voorbij je beoogde rempunt.... B|

Ja dit remt echt als een zotte, veel beter nog dan mn Honda CB 750 vind ik.
 
Gefeliciteerd mooi ding zo te zien op de foto.

Ah van RHmotoren zie ik nu, die heb ik wel zien staan een paar week geleden, goeie keuze lijkt me.

Ik hoop het, lijkt me een betrouwbare kerel die echt onwijs veel moois heeft staan. Deze is duidelijk aangepakt en rijdt gewoon erg goed en mooi dus daar ga ik wel een hoop plezier van hebben.
 
Nette fiets zo te zien,alleen jammer dat het geen echte N is,
heb je wel de kuip erbij?.
 
Laatst bewerkt:
Nette fiets zo te zien,alleen jammer dat het geen echte N is,
heb je wel de kuip erbij?.

Ik heb ervoor gekozen om hem zonder kuip te kopen, kon er een hele mooie kuip bijkrijgen tegen meerprijs met alle bijbehorende onderdelen en vierkante lamp maar ik vind hem zo persoonlijk mooier. Heb wel even getwijfeld omdat het dan origineel zou zijn (op de uitlaten na) maar is een kwestie van smaak .... :P
Overigens zijn de pijpen zodanig aangepast dat ie ver in toeren kan doortrekken vandaar deze sigaarpijpen eronder.
 
Laatst bewerkt:
Als je de vraagprijs heb betaald dan had hij die er wel zo bij mogen geven. :)
Komt omdat het een Braziliaans model is,die zijn oa geknepen op de pijpen,die sigaarpijpen
zijn van het oude model,een paar 86er pijpen had nog beter geweest,die horen ook bij dit
model.
 
Laatst bewerkt:
Nee zat wat onder de vraagprijs en incl was voor de vraagprijs .....ach weet je wat het is je kan zeggen ik bied lager dan staat de volgende alweer voor de deur met deze machines. En zo vaak kwam ik geen echt nette machines tegen dus vandaar toegehapt :-)
 
Belangrijkste is dat je er zelf blij van word :Y
Zou nog wel ff die RH stickers op het kontje eraf weken :)
 
Laatst bewerkt:
\
Das juist het leuke...deze moet gewoon vast op 2mm voor het bdp staan.

2mm ? das best veul,maar zal wel standaard zijn.

Als ik dit zo lees,ben ik nog blijer [schrijf je dat zo? blij,blijer,het blijst] :? anyway,met mn nieuwe powerdynamo 12 volt ontsteking/dynamo unit,na een dikke 3000 km heeft die nog geen klapje verkeerd gedaan *O*

warm aanbevolen de powerdynamo vervangings ontsteking,alleen jammer dat er geen curve inzit :)


'k Heb dit erbij gezet.
Gaat-ie nog beter rond.
full
 
Ben ik weer even })

Ik ben de hele zomer al aan het klooien met een onwillig R5-je '( .
Soms loopt ie als de lutherse brandweer om zonder waarschuwing opeens niet meer boven de 5000 t/m te willen. ;(
Ondertussen heeft ie de schoonste carburateurs van het hele westelijke halfrond. :+ (Synchroner dan synchroon bestaat niet). :N
Staat de electr. ontsteking helegaar op scherp... en nog gek doen. :(

Als allerlaatste mogelijkheid kijk ik volgende week nog of het monteren van andere bobines nog verschil maakt.
En indien dat niet het geval blijkt te zijn, gaat de electronische ontsteking eraf en ga ik de originele puntjes weer op zetten.
Uiteindelijk loopt de caferacer daar ook op als een kruisraket. :P

Ff posen, voor de niet fans, het gaat om deze:
[afbeelding]

Als ik deze goed aan het lopen heb, ga ik me weer bezig houden met mn rijstkokert.... :Y

:W


Als het "verschijnsel" na 10 a' 20 min. merkbaar is, denk ik dat je aardig goed zit Gijs :Y met je vermoeden van een/de bobine(s). Die gaan pas kuren geven als ze op temparatuur zijn. Of het de "elec. funckenmacher" betreft..... tja ,dat is ff moeilijker uit zoeken -O-
De onstekingsspoelen willen ook nog wel eens moeilijk doen als ze op temparatuur komen
i.v.m. draadbreuk. Als zo'n spoel te weining spanning opleverd heb je nog wel even "buffer"
van de accu maar uiteindelijk krijgt je "elec funckenmacher" toch te weinig prik om goed te kunnen blijven werken............

Suc6

Grtz. :W
 
Ik heb ervoor gekozen om hem zonder kuip te kopen, kon er een hele mooie kuip bijkrijgen tegen meerprijs met alle bijbehorende onderdelen en vierkante lamp maar ik vind hem zo persoonlijk mooier. Heb wel even getwijfeld omdat het dan origineel zou zijn (op de uitlaten na) maar is een kwestie van smaak .... :P
Overigens zijn de pijpen zodanig aangepast dat ie ver in toeren kan doortrekken vandaar deze sigaarpijpen eronder.

Ik ben wel benieuwd van wie die motor geweest is, zo te lezen zitten er aangepaste sigaren onder van Dirk Jansen
 
Dat laatste weet ik niet zeker maar ben ook benieuwd van wie die geweest is ....nou ja vanaf straks van mij in elk geval :-) zo het busje ophalen en dan richting Zwolle.
 
Vraag anders eens, moet vast van iemand van de RDclub zijn daar waren er ook een paar bezig met die Triumph klauwen.
 
Vraag anders eens, moet vast van iemand van de RDclub zijn daar waren er ook een paar bezig met die Triumph klauwen.

Zou heel goed kunnen,die RH knakker koopt aardig wat 2taktspul op,zo heeft hij
nog niet zolang geleden een RG500 gekocht van een kennis van mij.
 
Ja die heeft er nog een stuk of 5 begreep ik van hem.
Ik ben er laatst ook geweest bij RHmotoren, zijn vader zit dus dik in de GT750 handel, het schijnt dat die als ze opgeknapt zijn weer terug gaan naar Japan.
http://link.marktplaats.nl/580923792

Wel leuk om daar een keer te kijken trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Ja die heeft er nog een stuk of 5 begreep ik van hem.
Ik ben er laatst ook geweest bij RHmotoren, zijn vader zit dus dik in de GT750 handel, het schijnt dat die als ze opgeknapt zijn weer terug gaan naar Japan.
http://link.marktplaats.nl/580923792

Wel leuk om daar een keer te kijken trouwens.

Zeker om te gebruiken als kamikaze motor tegen de Chinezen als het straks
misgaat met die eilandjes }) :+
 
Laatst bewerkt:
Ja die heeft er nog een stuk of 5 begreep ik van hem.
Ik ben er laatst ook geweest bij RHmotoren, zijn vader zit dus dik in de GT750 handel, het schijnt dat die als ze opgeknapt zijn weer terug gaan naar Japan.
http://link.marktplaats.nl/580923792

Wel leuk om daar een keer te kijken trouwens.

Vandaag tijdens het ophalen van de motor ook een tijdje met Roelof senior gesproken en idd hij verscheept de GT 750 naar Japan en Duitsland etc ....echt mooie motoren staan daar ! En leuke mensen :-)
 
Ja die heeft er nog een stuk of 5 begreep ik van hem.
Ik ben er laatst ook geweest bij RHmotoren, zijn vader zit dus dik in de GT750 handel, het schijnt dat die als ze opgeknapt zijn weer terug gaan naar Japan.
http://link.marktplaats.nl/580923792

Wel leuk om daar een keer te kijken trouwens.

Als dit aan het gebeuren is moeten we extra zuinig worden op de GT750-spulletjes :X

Is inmiddels al gebeurd met de Kawa's 900Z1 en 1A :Y Van deze motoren kwamen de Jappen alles terug halen/kopen in de USA en EU. Er is daar een enorme "trent" gaande om motoren uit de jaren ' 70, die kennelijk een soort icoon zijn geworden, in plaats van een geldelijke bonus ,kado te doen aan directeuren van bedrijven die goed hebben gepresteerd.
Ze staan dan te glimmen op het kantoor van een "bons" ................ -O-

De mooiste Z1's en Z1-A's zijn inmiddels terug in Japan............wie weet is nu de GT750 aan de beurt ?

P.s. bron een Kawa-kenner/eigenaar die er echt alles vanaf weet :Y
 
:-) zijn zoon, de nieuwe generatie dus, die is er wel voor dat alles in NL blijft dus die verkoopt niet voor een paar stuivers meer naar het buitenland, goed ventje :-)
 
:-) zijn zoon, de nieuwe generatie dus, die is er wel voor dat alles in NL blijft dus die verkoopt niet voor een paar stuivers meer naar het buitenland, goed ventje :-)

Dat geloof ik onmiddelijk :Y Maar als er ineens "klanten" in de zaak staan met een koffer vol euri's...........en je wilt de zaak draaiende houden en b.v. ook personeel moeten betalen in deze tijd..........maak dan maar een "keuze" . Bovendien .....het is maar gewoon handel.

Ik denk alleen dat als dit de volgende "trent" wordt na de Kawa Z1 en Z1-A, de prijzen van de onderdelen voor de GT750 de pan gaan uit-rijzen. Is trouwens al gaande. De NOS verchroomde onderdelen die nog te koop waren van b.v. kettingkasten/spatborden/koplamp-oren/koplampen zijn binnen 1 jaar al meer dan verdubbeld :$
 
Terug
Bovenaan Onderaan