TeamHeronSuzuki
Two Stroke or No Stroke
- 2 okt 2006
- 38.360
- 20.022
Ja het is geen koopje maar vind maar eens een YZR500 uit die periode,zo goed als onmogelijk,zijn er maar heel weinig van.Zou kunnen maar ik denk dat het toch meer aan de prijs ligt.....
Gaat die snelheidsmeter echt maar tot 180km/h. Dacht eerst dat het een mijlenteller was maar dit is niet zo. Zal wel een Japans wetgevingsdingetje zijn. Of is de motor geknepen in Japan?
Mooi stukje werk,knap als je dat kan.YZR500 replica blok project
Laat maar... ben er al uit. Was eigenlijk heel simpel. Trekkende gaskabel links stond te slap en dus kwamen de linker carbs pas te laat mee. Kabel strakker gezet en is nu goed. Zo even een ritje maken.Ik ben nog steeds aan het vogelen met de RD. Nieuwe bougies monteren heeft geen verbetering gebracht. Onder de ~2.500rpm is de motor gewoon dood. Heb een wph gedownload en heb de carb afstelling gecontroleerd naar aanleiding hiervan. Met volgas moeten de merktekens overeenkomen, wat het geval is. En met gesloten gas moeten de schuiven in dezelfde positie staan, wat ook het geval is. Nu wil ik dus de stationair sproeiers checken. Dat is een hele klus bij deze motor. Begint er al mee dat de carbs eraf moeten om de vlotterbak los te kunnen halen. De benzinekraan laat echter volle straal door, heeft 3 standen. on/pri/res dus zou normaal gesproken op "on" stand gesloten moeten zijn. Dit is niet het geval. Ook zitten de carbs op een soort frame aan de cilinders gemonteerd en hoe dit frame vast zit ben ik nog niet achter. Lijkt me dat ik de radiator los moet halen om hierbij te komen. Weet niet of er ervaringsdeskundigen zijn hier maar alle tips zijn welkom. Anders rijd ik wel even langs Erik Pots, is niet zo ver voor mij. Hoor hier echter wel wisselende verhalen over...
Het is een project van 4 man en het wordt een complete fiets o.a. Franck Virmaux (FPE RG500) en Alex Arletti (maakt hele mooie YZR500 replica's op RD500 basis) werken er aan mee.
Mijn eerste motor was 'n Yamaha R1 uit 1967.De eerste R1,wat maar weinig mensen weten is dat er al een R1 was voor dat het R1 kleppengeval uitkwam,
namelijk de R1-Z 250 2takt Yamaha,250cc,45pk en 133kg gewicht.helaas alleen voor de Japanse markt gemaakt dus zeer zeldzaam
in Europa.
Bekijk bijlage 1401808
Ik heb dit altijd een erg mooi ding gevonden!De eerste R1,wat maar weinig mensen weten is dat er al een R1 was voor dat het R1 kleppengeval uitkwam,
namelijk de R1-Z 250 2takt Yamaha,250cc,45pk en 133kg gewicht.helaas alleen voor de Japanse markt gemaakt dus zeer zeldzaam
in Europa.
Bekijk bijlage 1401808
Inderdaad, wel jammer dat er geen 350 versie van gemaakt is.Ik heb dit altijd een erg mooi ding gevonden!