Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het Yamaha TweeTakt Topic

Erg leuke straatracer









Chassis

Spondon TZ250 GP Chassis
TZ bodywork
TZ wheels, brakes, forks, ohlins shock re worked by MCT Suspension
TZ twist grip
Brembo master cylinder front and back and braided lines
CRG Clutch lever/perch
Suzuki RGV500 steering damper
Harris quick release clip ons
Custom GMX Radiator
Translogic Dash
Custom wiring loom by Steve at Motorcycle Wiring Co
Promach custom rearsets

Engine

Yamaha powervalve bottom end with 421cc cheetah cub conversion
Noss machine head
Wicked motorsports +4mm, balanced crank and uprated bearings
Wiseco clutch basket with wicked motorsports straight cut back gear and clutch pusher
38mm mikuni carbs
Wicked motorsport +5 degree intake manifolds matched to modified VForce 3 reed blocks
Harry Barlow designed exhaust
Zeeltronic programmable / switchable ignition
Pro design adjustable timing plate
Nova close ratio gears
TSS uprated gearbox bearings

Power: 102hp (dynapro) at rear wheel
Weight: 127kg with 5 litres of fuel

Graphics by MB Graphics (www.mb-graphics.co.uk)
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft het gehad met de RDclub en blijkbaar ook met de RD's.......Die 500 was ook zeer mooi!!
 
Hij heeft het gehad met de RDclub en blijkbaar ook met de RD's.......Die 500 was ook zeer mooi!!

Ja het is ook geen clubje voor watjes met een zwakke maag,velen zijn hem voor gegaan,
die konden er ook niet meer tegen,en dat terwijl het vroeger nog veel erger was,
het clubje van malloten zou overigens voor mij geen reden zijn om mijn motoren
weg te doen,de mortoren kunnen er niks aan doen
 
Ze zal wel niet veel last van hem hebben,hij zit of op z,n werk of is aan z,n
RG bezig
 
Ga de motor niet opknappen. De yamaha heb ik de laatste vehikel gekocht , heeft 3500mijl gelopen en volgens mij heeft de motor ook niet meer gelopen.
 
Hij zal waarschijnlijk ook niet zo maar weer lopen,na al die jaren zullen de krukas
keerringen wel niet best meer zijn.
 
niet lopen ik heb de carburateurs schoon gemaakt oliepomp ontlucht en 1 trapje en de motor liep
 
[afbeelding]

Een YAMAHA YM1 305cc bouwjaar 1966




me eerste motor in 1970 , ging als vergif [ zeker als je nog nooit motor had gereden ]
5 bak als het goed heb, die dynastart was inderdaad geen , voor herhaling, vatbaar project. te weinig puf ook nog.
kon ik lekker mijn lease vader met zijn jawa zoekrijden.
maar tegen hete bougie's kon die niet [ daaag zuiger ]
 
Laatst bewerkt:
niet lopen ik heb de carburateurs schoon gemaakt oliepomp ontlucht en 1 trapje en de motor liep
Dat kan de vraag is alleen voor hoelang,ga je er mee rijden is de kans groot
dat na een paar 100km de keerringen de geest geven.