Het Yamaha TweeTakt Topic

Volgens mij zijn het twee en een halven. Ze hebben namelijk twee uitlaten en zijn wel erg snel voor een 50cc
Klopt was een fout geplaatste tekst,vergis je overigens niet in hoe snel de TZR50 is,op Zandvoort liepen sommige exemplaren tegen de 170,
een standaard TZR250 ging niet eens veel harder.
 
Hij had een mooie site over zijn vader,maar vanwege de hoge kosten is hij daar mee gestopt,
best jammer er stond heel veel info op over de race sport in Nederland,niet alleen over zijn vader maar ook over andere coureurs.

Volgens mij was die site van iemand anders en wilde de familie Middelburg ineens een heleboel geld van diegene hebben omdat de site over jack ging.
Op Facebook heb je wel always remember jack Middelburg met veel foto materiaal
 
Volgens mij was die site van iemand anders en wilde de familie Middelburg ineens een heleboel geld van diegene hebben omdat de site over jack ging.
Op Facebook heb je wel always remember jack Middelburg met veel foto materiaal
Dan bevestig je bij deze wat ik op de vorige pagina aan gaf: Die site was inderdaad van iemand anders. Eeuwig zonde dat al die kennis en info verloren gaat om weer eens een centenkwestie.
 
Misschien dat er 2 sites geweest zijn,die ik bedoelde was niet Jackmiddelburg.nl maar Jumpingjack.nl.
 
Klopt was een fout geplaatste tekst,vergis je overigens niet in hoe snel de TZR50 is,op Zandvoort liepen sommige exemplaren tegen de 170,
een standaard TZR250 ging niet eens veel harder.
We hebben nog een TZR50 staan, kon er de straat niet meer mee op. Ben er mee naar Fedor geweest. "Fedor, hij moet 120 gaan lopen" Een week later haalde ik hem op en inderdaad, dik 120. M'n zoon een paar keer gepakt, ja wat wil je met 101 dB. Op enig moment heb ik die TZR50 van het politieburo gehaald met de intentie om hem weer een beetje te begrenzen, maar dat gaat helemal niet meer, ze blijven knoerthard lopen. Het derde blok zit er nu onder. Het originele blok moet ik nog weer opbouwen.
Die MORIC CDI moet ik nog eens openmaken om te kijken wat er nou gebeurt als je dat gat erin boort. Met gat kan je ze bij bosjes tegelijkjkopen, een begrensde kost 5 keer zo duur.
Weet iemand dat? Boor je een printbaan door, boor je een weerstand door? Is het te herstellen?
 
Ik heb wel eens een ypvs controller gerepareerd. Daarbij moest ik flink wat epoxy wegpulken. die weerstanden waren gewone 1/4watt. Als er van die kleine smd weerstanden in zitten wordt het lastiger. Maar daar zou je ook een gewone in kunnen solderen. Moet je wel de ohmse waarde weten.
 
Dit...................


Kan je je nu toch noooit meer voorstellen


1606669718564.jpeg
 
Nu niet meer,maar er is een tijd geweest dat je voor een appel en een ei een RD kocht,
maar je dat gold voor meer 2 takten,een maat van mij kocht zo vroeger een hele nette GT750 die uit z,n 5 schoot voor 175,- toen nog gulden.
En ik heb de kans gehad een RG500 race motor te kopen voor 5000,-gulden lag wel uit elkaar maar was nog compleet.
 
Allemaal het beste voor 2021 ....
Aangezien we dit jaar naar Salland gaan verhuizen durf ik weer een 2T te gaan rijden op de kleine binnen weggetjes daar.
Ben op zoek naar een RD200 of 250 met gietwielen incl kenteken en goede staat, beslist geen project.
:-)
Ook de beste wensen,maar je heb toch de Suzuki nog?,buiten dat zou ik de 200 overslaan,de 250 of 350 of de 400
zijn meer motor dan brommer.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen 2T op dit moment, de Suzuki's zijn een gestrand project geworden en heb ik iemand blij mee kunnen maken. De 350 en verder vind ik onbetaalbaar worden eerlijk gezegd. Ca 4 jaar geleden kocht ik nog een RD350 van de 1e eigenaar voor 2500 euro en die zou nu zonder blikken of blozen richting de 6 en verder gaan. Slechte investering gezien de milieulobby, ik hoop nog een jaar of 5 te kunnen genieten van een 2T en daarna zal t wel over zijn in dit prachtige groene door windmolens en zonnepanelen verworden land :-) Hoop dat ik fout zit uiteraard.
Het probleem is dat je een rijklaar nette fiets wil,als je dan goedkoop uit wil zijn kan je dat wel vergeten,zelfs de kleine Yamaha 2 takten koop
je kant en klaar niet voor weinig meer,het enigste wat betaalbaar is zijn brommers,al worden leuke ook steeds duurder.
Dat ze verboden zullen worden hoef je niet op te rekenen,ze behoren tot mobiel erfgoed,daar zal zal je altijd mee kunnen blijven rijden,desnoods op bepaalde dagen zoals in het weekend,deze motoren zijn er te weinig van en er word ook weinig km,s mee gereden
om nog milieu belastend te zijn.Op Mobile.de vind je soms wel relatief goedkope exemplaren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan