Het Yamaha TweeTakt Topic

Een hele mooie RD350LC te koop
Hmmm,geloof die km stand niet,letters op de tellerbak zijn al grotendeels weggesleten.
Nergens in Europa een nettere te vinden?,dacht het wel,
1642879834804.jpeg

1642879994060.png
 
Laatst bewerkt:
Die onderste foto is te slecht om daar iets zinnigs over te zeggen.
Tis gewoon een hele knappe motor.
Ik heb dat wel meer bij RD,s gezien met hoge km standen,het komt door vele jaren van schoonmaken,dus fietsen
met een hoge km stand,nu is deze al zo,n 40jaar oud,dus als de eigenaar altijd een enthousiast poetser is geweest zou het kunnen,
maar ja die Griekse is even oud en ongeveer dezelfde km stand en de teller unit ziet er gewoon nog als nieuw uit,ik heb
zelf ook 3 van deze fietsen gehad en 1 had ook dat de letters bijna weg waren ,maar had dan ook al 36000km gelopen.
 
Maar die foto is te slecht, daar kan je van alles in zien.....Tis net een glazen bol :+;)
 
Laatst bewerkt:
Maar die foto is te slecht, daar kan je van alles in zien.....
Zo slecht vind ik die niet,en het ziet er zo uit zoals ik het bij meerdere heb gezien,
het maakt verder ook niet uit ,de technische staat is belangrijker,eerste modellen hadden nogal wat zwakke punten,
die zijn bij het 2e jaar grotendeels verholpen,maar werd ook gelijk flink geknepen in vermogen,haalde de eerste op een goede dag nog wel 195-200,de latere hield het bij 175-180 wel voor gezien,de eerste is een echt wheelie monster,de latere wou dat alleen met veel moeite,
Yamaha,s idee om de RD voor meer mensen rijdbaar te maken😴
 
Laatst bewerkt:
Mijne na 1,5 jaar ook weer uit de woonkamer gehaald. 2x trappen en lopen.:) Komende tijd wat klusjes aan doen:
Achterrem reviseren/nieuwe remcilinder/nieuwe blokken monteren, Done✅
Hagon achtershock monteren, achtekant wat hoger zetten. Done✅
Zeeltronic eindelijk monteren,
Cilinderkop ook de buitenste omloop van de koelkanalen op o-ringen laten zetten bij Nico bakker,
PWK 28mm's carbs eindelijk monteren (eerst olie injectie nippels nog er op maken),
Uitlaten netjes ophangen, Done✅
Koppeling netjes maken; pakt nu niet mooi op, kijken waar het aan ligt, weet al wel dat de koppelingskorf wat "pitting" vertoont wat niet echt bevorderlijk is..

Als dat allemaal netjes is misschien de hele fiets uit elkaar om het frame te (laten) spuiten/poedercoaten en een compleet nieuwe draadboom te installeren nu ze (nog/weer) verkrijgbaar zijn (400 pond, wel veeel geld.., toch?) Wiring loom - 4L0 & 4L1 models - The LC Club
 

Bijlagen

  • WhatsApp Video 2022-01-22 at 11.05.08.mp4
    4,6 MB
Mijne na 1,5 jaar ook weer uit de woonkamer gehaald. 2x trappen en lopen.:) Komende tijd wat klusjes aan doen:
Achterrem reviseren/nieuwe remcilinder/nieuwe blokken monteren, Done✅
Hagon achtershock monteren, achtekant wat hoger zetten. Done✅
Zeeltronic eindelijk monteren,
Cilinderkop ook de buitenste omloop van de koelkanalen op o-ringen laten zetten bij Nico bakker,
PWK 28mm's carbs eindelijk monteren (eerst olie injectie nippels nog er op maken),
Uitlaten netjes ophangen, Done✅
Koppeling netjes maken; pakt nu niet mooi op, kijken waar het aan ligt, weet al wel dat de koppelingskorf wat "pitting" vertoont wat niet echt bevorderlijk is..

Als dat allemaal netjes is misschien de hele fiets uit elkaar om het frame te (laten) spuiten/poedercoaten en een compleet nieuwe draadboom te installeren nu ze (nog/weer) verkrijgbaar zijn (400 pond, wel veeel geld.., toch?) Wiring loom - 4L0 & 4L1 models - The LC Club
Tja wat is veel geld tegenwoordig bij 2 takten,je kan het ook zelf gaan namaken,ben je alleen wel een tijd zoet mee,
veel daarvoor is bij Yambits te krijgen,
Dit was de originele prijs,zit er niet ver vanaf,
 
Laatst bewerkt:
Mijne na 1,5 jaar ook weer uit de woonkamer gehaald. 2x trappen en lopen.:) Komende tijd wat klusjes aan doen:
Achterrem reviseren/nieuwe remcilinder/nieuwe blokken monteren, Done✅
Hagon achtershock monteren, achtekant wat hoger zetten. Done✅
Zeeltronic eindelijk monteren,
Cilinderkop ook de buitenste omloop van de koelkanalen op o-ringen laten zetten bij Nico bakker,
PWK 28mm's carbs eindelijk monteren (eerst olie injectie nippels nog er op maken),
Uitlaten netjes ophangen, Done✅
Koppeling netjes maken; pakt nu niet mooi op, kijken waar het aan ligt, weet al wel dat de koppelingskorf wat "pitting" vertoont wat niet echt bevorderlijk is..

Als dat allemaal netjes is misschien de hele fiets uit elkaar om het frame te (laten) spuiten/poedercoaten en een compleet nieuwe draadboom te installeren nu ze (nog/weer) verkrijgbaar zijn (400 pond, wel veeel geld.., toch?) Wiring loom - 4L0 & 4L1 models - The LC Club
Gave fiets hoor, mooie kleur ook.
 
Ben bezig de koppelingsplaten van mijn RD350 (4LO) te vervangen en zie (denk ik) iets raars achter de koppelingskorf?
Lijkt wel of er een soort rode ?pakking? die uitsteekt aan 1 kant?
Moet ik daar wat mee of is dit gewoon een bekend iets / hoort het zo?

En vraag 2:
Bij mij ontbreekt de nr. 7 o-ring van de exploded view. Moet ik die er weer opzetten of heeft die ring geen toegevoegde waarde?
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2022-01-26 at 20.02.58.jpeg
    WhatsApp Image 2022-01-26 at 20.02.58.jpeg
    191 KB · Weergaven: 24
  • WhatsApp Image 2022-01-26 at 20.02.58(1).jpeg
    WhatsApp Image 2022-01-26 at 20.02.58(1).jpeg
    156,4 KB · Weergaven: 24
  • Capture4.JPG
    Capture4.JPG
    34 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Hoort iedergeval niet zo te zitten,dit is de ring,zal wel een soort trillingsdemper zijn.
1643227071625.png
 
Laatst bewerkt:
Ben bezig de koppelingsplaten van mijn RD350 (4LO) te vervangen en zie (denk ik) iets raars achter de koppelingskorf?
Lijkt wel of er een soort rode ?pakking? die uitsteekt aan 1 kant?
Moet ik daar wat mee of is dit gewoon een bekend iets / hoort het zo?

En vraag 2:
Bij mij ontbreekt de nr. 7 o-ring van de exploded view. Moet ik die er weer opzetten of heeft die ring geen toegevoegde waarde?
wil mijn platen ook vervangen , mag ik vragen wat voor merk je monteert ?
 
wil mijn platen ook vervangen , mag ik vragen wat voor merk je monteert ?
Als je die vervangt zorg dan dat je de stalen platen goed monteert,deze hebben een afgeronde rand en een scherpe rand,
deze randen moeten allemaal in dezelfde richting gemonteerd worden als je ze terug plaatst.
Belangrijk is om ook de veren op te meten of die nog aan de fabriekstolerantie voldoen,en stel het koppelingsmechaniek weer goed af
aan de andere kant zit van het blok.
Overigens zou ik zelf de originele platen nemen eventueel in combinatie met high performance veren,alleen krijg je met die veren wel een koppeling die zwaarder gaat,wat men dan wel doet is 3 standaard veren in combinatie met HP veren zodat het nog enigszins comfortabel blijft.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan