Het Yamaha TweeTakt Topic

Zou je hier een NL kenteken op kunnen krijgen ?
Deze is volgens mij nooit in Nederland geleverd.
Het gaat er dus om dat de motor een Europese typegoedkeuring heeft. Deze heeft Belgische papieren dus die zal zeker
een Europese typegoedkeuring hebben.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RobD
IMG-20230518-WA0004.jpg
IMG-20230518-WA0003.jpg
IMG-20230518-WA0002.jpg
😎
 


Afgelopen zaterdag even geverifieerd of ik de nieuwe PWK 28 mm Keihin's een beetje goed op gevoel had ingesteld.
Eigenlijk best heel goed gelukt wanneer je de AF/ratio bekijkt.
Alleen nog een rare sputter rond 6000 rpm, die ik er hopelijk nog uithaal, door de nu afgeblokte powerjets weer in te schakelen.

al met al nu 55 awpk's.
Volgende stap wordt nieuwe verse draadboom installeren en dan de Zeeltronic ontsteking eindelijk inbouwen

WhatsApp Image 2023-06-10 at 16.24.32.jpeg
 
elke 2takt met expansiepijpen heeft die dip (op 2/3de van het toerental van max koppel) omdat de pijp dan meer slecht dan goed doet.
powerjet's zijn er niet om die dip weg te krijgen. powerjet's helpen de hoofdsproeier tot aan max vermogen, waarna ze gelijdelijk aan worden uitgeschakeld (als ze aangestuurd woren met pwm) om het mengsel wat te verarmen voor betere overrev.
steek er nu geen tijd in, met de zeeltronic kan je die dip veel beter wegwerken : meer/minder voorontsteking = minder/meer hitte in de uitlaat = tragere/snellere stroomsnelheid in de pijp= "langere"/"kortere" expansiepijp en zo werk je die dip veel gemakkelijker weg.
 
Laatst bewerkt:
elke 2takt met expansiepijpen heeft die dip (op 2/3de van het toerental van max koppel) omdat de pijp dan meer slecht dan goed doet.
powerjet's zijn er niet om die dip weg te krijgen. powerjet's helpen de hoofdsproeier tot aan max vermogen, waarna ze gelijdelijk aan worden uitgeschakeld (als ze aangestuurd woren met pwm) om het mengsel wat te verarmen voor betere overrev.
steek er nu geen tijd in, met de zeeltronic kan je die dip veel beter wegwerken : meer/minder voorontsteking = minder/meer hitte in de uitlaat : tragere/snellere stroomsnelheid in de pijp= "langere"/"kortere" expansiepijp en zo werk je die dip veel gemakkelijker weg.
Dat is mooi om te weten.
Wordt nog een mooie puzzel :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan