Het Yamaha TweeTakt Topic

Laatst bewerkt:
Screenshot_20231021_200707_Marktplaats.jpg

≥ Yamaha tzr 250 2ma. nsr rgv rs kr1 250 rd 350 rg 500 ns 400 — Motoren | Yamaha — Marktplaats
 
Vraagje tussendoor.. Als je een oude tweetakt hebt die door onwetenheid/andere redenen dor eigenaar is gemengd met minerale olie, en jij gaat er dan syntheet in gooien, kan er dan koolaanslag loskomen met nare gevolgen?
 
Vraagje tussendoor.. Als je een oude tweetakt hebt die door onwetenheid/andere redenen dor eigenaar is gemengd met minerale olie, en jij gaat er dan syntheet in gooien, kan er dan koolaanslag loskomen met nare gevolgen?
Het probleem ontstaat eerder als je mineraal en synthetisch gaat mengen, dus dan eerst alle oude minerale olie uit een reservoir halen
mocht dat aanwezig zijn, en vervolgens zo'n 100km rustig aan doen totdat ook de meeste restanten minerale olie uit het carter zijn verdwenen.
 
Okay, en op zuiger/in poorten en zo?
Was wel typisch.. mensen van de jawa club mengden allemaal mineraal want staat in boekje van 6 jr geleden.. ook 1 : 40.
Dat ik er volsyntheet mengde 1 ;50 .. dat kon en bestond niet..

Ik wist niet dat mengen van beide soorten problemen kon geven.. Wat zit daar achter?
 
En geen E10 benzine gebruiken om te mengen. Is mij verteld dat dit niet goed mengt met olie. Ik heb geen enkele behoefte om in dit geval eigenwijs te zijn dus houd ik me aan dit advies
 
Bekend probleem; door uitlaten (/YPVS blok) sluit die onderkuip voor geen meter meer aan... Niet mooi..
Je kan toch de originele onderkuip gebruiken? Dan sluit alles nog gewoon netjes aan. Is misschien iets minder apart, maar staat wel veel beter.
(RD is van een maat van mij. Ik denk dat ie 'm binnen afzienbare tijd te koop zet want hij doet er helemaal niks meer mee. Zitten een hoop uurtjes ...en extra pk's in deze fiets) Wat zou zoiets nog opleveren? Ik weet dat ze in originele staat het meest waard zijn, en dat deze waarschijnlijk naar "die gek wat die er voor geeft" gaat.
 

Bijlagen

  • 20190407_172238.jpg
    20190407_172238.jpg
    441,5 KB · Weergaven: 1
Morgen is de KJMV clubdag in De Rijp, thema is Yamaha. Er komen heel wat mooie motoren opdagen; toegang is gratis. :] (Er wordt wel een donatie gevraagd voor kika)
1700335599126.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan