Het Yamaha TweeTakt Topic

1709392955972.png
 
Waar je wel rekening mee moet houden is hoe je het vast gaat zetten, normaal zit er een model specifiek kuipframe
op een motor. Zoiets moet je dan pas maken voor op de RD. Dat zal niet eenvoudig zijn.
Ook zal bijvoorbeeld de kuip die op een 750 of 1000 thuishoort te groot zijn voor op een RD.
Die uit mijn link is specifiek voor een RD, montage zal dan wel eenvoudiger zijn.
Een vriend van mij had vroeger de volle kuip van een Guzzi Le Mans op zijn YPVS in 1984. De gaten voor de cilinders dichtgemaakt en in de juiste kleuren stond het prima
 
Een dorpsgenoot had een zelfde kuip op zijn Zündapp brommer. Stond niet eens heel raar. Deze kuipen en veel andere dingen werden uit de container gevist toen importeur Greenib ging verhuizen naar Hoofddorp. Ikzelf had wat Jawa bromfietsblokken gescoord. Nooit wat mee gedaan. 🙈
 
Kan dat nou niet echt een mooie kuip vinden, een originele RD kuip is veel mooier.
Zelf had ik vroeger een Dogger volle kuip op mijn RD 4L0 .
Zoiets als deze, scheelde 15km topsnelheid.
1709497527986.png
 
Je mag Amsterdam, Utrecht, Arnhem en ongetwijfeld nog een paar dorpen niet in als je er niet woont..

Net reed er een militaire uitvoering van een landrover voor ons...
Wat een meur, was echt erg..
Nu ruikt een 2takt uiteraard veel aangenamer..

Maar pff..
Je zag de uitstoot letterlijk voor je...

🤢🤢🤢🤢
 
Tot nu toe krijg ik de indruk dat onze bestuurders het bestaan daarvan niet kennen. Houden zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: toca
Je mag Amsterdam, Utrecht, Arnhem en ongetwijfeld nog een paar dorpen niet in als je er niet woont..

Net reed er een militaire uitvoering van een landrover voor ons...
Wat een meur, was echt erg..
Nu ruikt een 2takt uiteraard veel aangenamer..

Maar pff..
Je zag de uitstoot letterlijk voor je...

🤢🤢🤢🤢

Milieuzone

In het centrum van Arnhem geldt een milieuzone voor sterk vervuilende voertuigen die op diesel rijden. Het gaat om vrachtauto's, personenauto's en ook om bestelauto's.

Geen woord over tweetakt dus. 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan