Het YAMAHA WR/YZ-(F) Enduro, Cross en Supermoto Topic Deel 3

Ik snap zelf de ophef er niet over die Duitse helm. Ik snap als je met hakenkruisen rond gaat rijden dat dat echt niet kan maar een schedel met een Duitse helm. Zal wel aan mijn leeftijd liggen denk ik dan. Sorry SoeF! als ik je hierdoor tegen het zere been heb geschopt, zou wel geen meer foto's posten:P
 
Gelul... We hebben allemaal de associatie met een duitse legerhelm
Gelul. Dat viel me pas op nadat er wat van gezegd werd. Ik vond het meteen al een lelijke stickerset. Geen enkele associatie met een Duitse legerhelm.
 
Ik heb ook geen associatie met een Duitse legerhelm, maar het is niet mijn soort sticker. Gelukkig maar dat iedereen een andere smaak heeft anders zou het maar saai zijn
 
Ik snap zelf de ophef er niet over die Duitse helm. Ik snap als je met hakenkruisen rond gaat rijden dat dat echt niet kan maar een schedel met een Duitse helm. Zal wel aan mijn leeftijd liggen denk ik dan. Sorry SoeF! als ik je hierdoor tegen het zere been heb geschopt, zou wel geen meer foto's posten:P
Beste Yke,
Dit is geen ophef, maar mijn mening, die wordt gevolgd door een paar reacties. Daar is een forum voor. Niet om elkaar alleen maar stroop om de bek te smeren, maar ook als je iets niet mooi vindt of kritiek hebt dit te kunnen uiten. Ik heb wel andere discussies voorbij zien komen hier op MF. :X
Ik geef alleen maar aan dat ik een schedel met een duitse helm (zoals je deze zelf ook noemt) niet op een motor thuis vind horen. Ik snap niet hoe je een mooie motor hiermee wilt verzieken, maar dat is Mijn mening. Heeft niet zozeer te maken met een zeer been, maar meer met het besef wat voor signaal je afgeeft met een dergelijke afbeelding. Maar misschien wil je dat wel en dat is je goed recht. Ook dat mag binnen een forum, en we hebben moderators om die grenzen te bewaken.
Het is ook geen persoonlijke aanval, en ga gerust door met foto's posten hoor. Heeft volgens mij niets met leeftijd te maken, maar m.i. meer met ethiek.
Maar wat mij betreft hebben we er al genoeg woorden aan vuilgemaakt. Veel plezier met je WR en het rijden erop!
 
Laatst bewerkt:
Startkoppeling ellende ;(

Na mijn startmotor revisie (die doet het nu goed) dient het volgende probleem zich aan.
De startkoppeling slaat niet vast in het vliegwiel en de geluiden die daar uit kwamen zijn niet al te best.

Ik heb de startkoppeling er inmiddels al uit en nu zie ik dat die veer niet strak is en diverse knikken heeft.

DSCN0509_zpsunmfj0o1.jpg

DSCN0511_zpsr6ud6u4t.jpg


Weet iemand hoe zo`n veer heet zodat ik hem ergens kan kopen?
Heb me al suf gegoogeld maar weet dus echt niet hoe zo`n veer heet.
Is dit een veelvoorkomend probleem met die startkoppelingen of slijten die "rolletjes" en is het beter om meteen een hele nieuwe startkoppeling te kopen?

Helaas kan ik nergens losse onderdelen van die startkoppeling vinden, wel complete units maar die kosten ruim €100.
Zou toch zonde zijn als een vervangend veertje van een paar eurie afdoende is.


Gelukkig kunnen we ook nog kicken 8-)
 
Het feit dat je meteen al die helm ziet, betekent dat niet dat je dan overgevoelig bent, of graag superpolitiekcorrect wilt zijn? Ik vind het vergezocht, maar dat is mijn mening. Maar je brengt het alsof de ander afwijkend is ten opzichte van de norm (wat dat dan ook mag zijn) en dat jij daar ver boven staat, maar dat je de ander wel zijn mening gunt. Dat vind ik nogal uit de hoogte.

Het is meer dan 70 jaar geleden, WO2, hoe lang duurt het voordat je geen aanstoot meer neemt aan deze helm?

Zijn er trouwens ook nog mensen die zich storen aan attributen uit de 80 jarige oorlog? Of die nog steeds kwaad zijn op de Fransen vanwege Napoleon?
 
Weet iemand hoe zo`n veer heet zodat ik hem ergens kan kopen?
Heb me al suf gegoogeld maar weet dus echt niet hoe zo`n veer heet.
Is dit een veelvoorkomend probleem met die startkoppelingen of slijten die "rolletjes" en is het beter om meteen een hele nieuwe startkoppeling te kopen?

Helaas kan ik nergens losse onderdelen van die startkoppeling vinden, wel complete units maar die kosten ruim €100.
Zou toch zonde zijn als een vervangend veertje van een paar eurie afdoende is.
Ik heb al een paar leveranciers nagekeken maar nog niets gevonden. Heeft Kedo dat niet?
 
Startkoppeling ellende ;(

Na mijn startmotor revisie (die doet het nu goed) dient het volgende probleem zich aan.
De startkoppeling slaat niet vast in het vliegwiel en de geluiden die daar uit kwamen zijn niet al te best.

Ik heb de startkoppeling er inmiddels al uit en nu zie ik dat die veer niet strak is en diverse knikken heeft.

[afbeelding]
[afbeelding]

Weet iemand hoe zo`n veer heet zodat ik hem ergens kan kopen?
Heb me al suf gegoogeld maar weet dus echt niet hoe zo`n veer heet.
Is dit een veelvoorkomend probleem met die startkoppelingen of slijten die "rolletjes" en is het beter om meteen een hele nieuwe startkoppeling te kopen?

Helaas kan ik nergens losse onderdelen van die startkoppeling vinden, wel complete units maar die kosten ruim €100.
Zou toch zonde zijn als een vervangend veertje van een paar eurie afdoende is.


Gelukkig kunnen we ook nog kicken 8-)

Precies startmotor demonteren spaart nog gewicht ook. *D
 
Het feit dat je meteen al die helm ziet, betekent dat niet dat je dan overgevoelig bent, of graag superpolitiekcorrect wilt zijn? Ik vind het vergezocht, maar dat is mijn mening. Maar je brengt het alsof de ander afwijkend is ten opzichte van de norm (wat dat dan ook mag zijn) en dat jij daar ver boven staat, maar dat je de ander wel zijn mening gunt. Dat vind ik nogal uit de hoogte.

Het is meer dan 70 jaar geleden, WO2, hoe lang duurt het voordat je geen aanstoot meer neemt aan deze helm?

Zijn er trouwens ook nog mensen die zich storen aan attributen uit de 80 jarige oorlog? Of die nog steeds kwaad zijn op de Fransen vanwege Napoleon?

Nee hoor, ik vind 't alleen smakeloos, en dat heb ik uitgelegd, waarom ik dat vind. En dat is geen norm, maar een mening. Mijn mening. En mijn associatie.
Ik hoef hierin geen medestanders of wat dan ook, en al zou ik hierin de enige zijn, dan is mij dat ook om het even.
Hier is een forum toch ook voor? en als Yke zo'n decal wil, dan moet 'ie dat vooral doen.
En als je nog iets te melden hebt (als moderator) tegen mij persoonlijk, dan stuur je me maar een PM, dan hoeven we dit leuke forum hier niet mee te vervuilen, lijkt me.... niet uit de hoogte bedoeld hoor.... ;)
 
Startkoppeling ellende ;(

Na mijn startmotor revisie (die doet het nu goed) dient het volgende probleem zich aan.
De startkoppeling slaat niet vast in het vliegwiel en de geluiden die daar uit kwamen zijn niet al te best.

Ik heb de startkoppeling er inmiddels al uit en nu zie ik dat die veer niet strak is en diverse knikken heeft.

[afbeelding]
[afbeelding]

Weet iemand hoe zo`n veer heet zodat ik hem ergens kan kopen?
Heb me al suf gegoogeld maar weet dus echt niet hoe zo`n veer heet.
Is dit een veelvoorkomend probleem met die startkoppelingen of slijten die "rolletjes" en is het beter om meteen een hele nieuwe startkoppeling te kopen?

Helaas kan ik nergens losse onderdelen van die startkoppeling vinden, wel complete units maar die kosten ruim €100.
Zou toch zonde zijn als een vervangend veertje van een paar eurie afdoende is.


Gelukkig kunnen we ook nog kicken 8-)

zou dit passen?

http://nl.aliexpress.com/item/Motor..._2&btsid=7fc42d86-5174-43ee-b678-febb46e30c2c
 
En als je nog iets te melden hebt (als moderator) tegen mij persoonlijk, dan stuur je me maar een PM, dan hoeven we dit leuke forum hier niet mee te vervuilen, lijkt me.... niet uit de hoogte bedoeld hoor.... ;)
Ik sprak niet tegen ja als moderator maar als mede-user. Dat is de enige reden dat je nog leeft. Als moderator hoef ik maar met mijn vingers te knippen en de MF knokploeg lost het op.
 
Ik sprak niet tegen ja als moderator maar als mede-user. Dat is de enige reden dat je nog leeft. Als moderator hoef ik maar met mijn vingers te knippen en de MF knokploeg lost het op.
machtsmisbruik van moderators. Is er ook een instantie waar we over moderators kunnen klagen? Zeg maar een kinderMF ombudsman? 8-)
 
machtsmisbruik van moderators. Is er ook een instantie waar we over moderators kunnen klagen? Zeg maar een kinderMF ombudsman? 8-)

:^
Enige wat wij kunnen doen is hem wegstemmen.
Maar dat is pas in december en dan doet ie weer heel lief tegen alle mf-erts.

Thanks Mecanico,
Waarom benne die dingen aan de overkant van `t water goeiekoperder? :9~
Dat veertje schijnt nog aan elkaar gelijmd te zijn dus zijn niet op maat te koop.
Ga het risico niet lopen dat hij daardoor breekt dus ga ik voor een neue.
 
Gelukkig hebben MF-ers een kort geheugen.
Anders had iedereen mij wel een flapdrol gevonden.
 
Startkoppeling ellende ;(

Na mijn startmotor revisie (die doet het nu goed) dient het volgende probleem zich aan.
De startkoppeling slaat niet vast in het vliegwiel en de geluiden die daar uit kwamen zijn niet al te best.

Ik heb de startkoppeling er inmiddels al uit en nu zie ik dat die veer niet strak is en diverse knikken heeft.

[afbeelding]
[afbeelding]

Weet iemand hoe zo`n veer heet zodat ik hem ergens kan kopen?
Heb me al suf gegoogeld maar weet dus echt niet hoe zo`n veer heet.
Is dit een veelvoorkomend probleem met die startkoppelingen of slijten die "rolletjes" en is het beter om meteen een hele nieuwe startkoppeling te kopen?

Helaas kan ik nergens losse onderdelen van die startkoppeling vinden, wel complete units maar die kosten ruim €100.
Zou toch zonde zijn als een vervangend veertje van een paar eurie afdoende is.


Gelukkig kunnen we ook nog kicken 8-)

Heb zelf exact dezelfde ellende gehad.
Ik ben voor de low-budget oplossing gegaan, en dat is het veertje inkorten en weer in elkaar maken. Vooralsnog werkt 't, een nieuwe kopen kan altijd nog als 't niet meer werkt.

In jouw geval lag de oorzaak van het kapot gaan van het startlager in de startmotor, bij mij bij een slechte accu. Wel handig om eerst de oorzaak op te lossen, voordat je een nieuw lager er in zet, anders is hij zo weer kapot.
 
Die startmotor moet goed zijn, alle koperdraden zitten nu aan de lamellen vast gesoldeerd. (af-fabriek alleen geklemd)
Daardoor brandde hij op 1 lamel in.

Inmiddels een nieuwe startkoppeling besteld aan de andere kant van de oceaan.
Vond er een op ebay voor 40 dollar (ex 35 dollar verz).

Hoeveel speling mag het tandwiel nr5 achter het vliegwiel hebben?
Ik kan het tandwiel iets kantelen, niet veel, hooguit 2mm
Zit te twijfelen om lager nr7 te vervangen
CE_1552_1.JPG
 
Ik heb voor mijn wr250F een nieuwe kettingset nodig. Omdat ik al nieuwe remschijven, remblokken, sproeiers en ander klein onderhoudsmateriaal heb moeten kopen is mijn budget niet al te groot meer.

Nu heb ik op 24mx een twenty mx ketting, voor en achter tandwiel gezien voor een totaal van €79

heeft er iemand ervaring met twenty mx?

Twenty Achtertandwiel Staal Zwart Yamaha WR 250F 2003 - Kwaliteitslevering - 24MX - 24mx.be
Ketting Twenty Oshiro 520 Heavy Duty Yamaha WR 250F 2003 - Kwaliteitslevering - 24MX - 24mx.be
Tandwiel voor Lichtgewicht TWENTY Yamaha WR 250F 2003 - Kwaliteitslevering - 24MX - 24mx.be

Alvast bedankt
 
Ik heb een tijd terug, 1 of 2 jaar een set gekocht, en het tandwiel was ovaal en de ketting zo stijf als een plank. Zag laatst wel iemand met een tandwiel van 24mx rijden, dus misschien dat ze het verholpen hadden of ik had gewoon pech
 
Ketting is zonder o-/x-ring. Gaat niet lang mee wordt dus duurkoop. Koop liever een stealth tandwiel en goede DID ketting. Wel wat duurder maar gaat echter veel langer mee.
 
Ik lees af en toe ook wel eens mee op het allroadmaniacs forum en daar hebben ze iemand die ook ketting aanbied. Volgens mij komen hier wel positieve reacties van af, en zeker voor het geld is erg goed spul. Heb er zelf niks mee te maken maar ik was van plan om zo een te proberen zodra mijne ook af is. Hier de link naar de marktplaats advertentie: http://www.marktplaats.nl/a/motoren...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Crosskettingen 20 euro en o-ring kettingen 30 euro.
 
hoi ik ben een trotse bezitter van een yamaha 450 yzf waar ik van dacht dat ik een vast loper had nu heb ik de motor blok opengegooid en nu blijkt dat er een klep is afgebroken en recht door de piston geboord. nu zou ik 5 nieuw zittingen moeten laten plaatsen kunnen niet meer geslepen worden de krukas zou vervangen moeten worden piston +kleppen en klepgeleiders. nieuwe drijfstang+ alle lagers enz... carter is gelukkig nog ok en versnellingsbak ook nog. heeft er iemand ervaring met een cosworth hoge druk piston? mvg
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan