Het YAMAHA WR/YZ-(F) Enduro, Cross en Supermoto Topic Deel 3

Goedemorgen,

Ik ben Martijn en heb een wr450 2008 met 7000km gekocht onderhoud is bekend🥳🥳

Skidplate is al gemonteerd 👌🏼


Iemand nog tips en tricks?
 

Bijlagen

  • 3B38D396-E620-4BB1-8CBC-C053466135F7.jpeg
    3B38D396-E620-4BB1-8CBC-C053466135F7.jpeg
    179,2 KB · Weergaven: 16
Hoi,
Onlangs een WR450F ‘04 gekocht om te leren rijden. :)

Zijn er grote verschillen in bouwjaren of is het uitwisselbaar? Wat specifieker, kan ik wielen, remklauwen, -schijven van latere modelleren uitwisselen?

Alvast bedankt.
 
Hee,

Ik ben opzoek naar een originele WR Tank van 07-11 Wie kan mij hier aan helpen?

Ik heb mijn besluit genomen over mijn WR dakar 2009. Wellicht heb je het verhaal op het forum gelezen dat ik er geen kenteken op kan krijgen. nu is mijn plan om me motor om te bouwen naar een Wr voor op de crossbaan of in de wei ;)

Daarnaast zal ik alle rally onderdelen los verkopen als kit. Tower, Roadbook, ICO, uitlaat, kuildelen en Fuel systeem. (hele set van Mecasystems. Dus mocht je interesse hebben hoor ik het wel.
Ik ben nu alles aan het demonteren dus binnenkort komt het set ook online met foto,s
 

Bijlagen

  • WR450F.jpg
    WR450F.jpg
    191,3 KB · Weergaven: 22
Hee,

Ik ben opzoek naar een originele WR Tank van 07-11 Wie kan mij hier aan helpen?

Ik heb mijn besluit genomen over mijn WR dakar 2009. Wellicht heb je het verhaal op het forum gelezen dat ik er geen kenteken op kan krijgen. nu is mijn plan om me motor om te bouwen naar een Wr voor op de crossbaan of in de wei ;)

Daarnaast zal ik alle rally onderdelen los verkopen als kit. Tower, Roadbook, ICO, uitlaat, kuildelen en Fuel systeem. (hele set van Mecasystems. Dus mocht je interesse hebben hoor ik het wel.
Ik ben nu alles aan het demonteren dus binnenkort komt het set ook online met foto,s
Niet gelezen maar geef eens een linkje zodat ik het kan lezen?
 
waar kwam dat ding vandaan..
en wat zei de rdw?

mijn WR kwam via Frankrijk uit Italië..
daar komt de dinges.. cvo vandaan..
 
is deze niet in Duitsland op kenteken te krijgen..
en jos dinges al geprobeerd?
die doet heel veel kenteken gerelateerde zaken, eerst in Duitsland en dan importeren..

moet je die brommer wel eerst uitkleden..
 
waar kwam dat ding vandaan..
en wat zei de rdw?

mijn WR kwam via Frankrijk uit Italië..
daar komt de dinges.. cvo vandaan..
Hij komt oorspronkelijk uit Nederland. Heeft volgens het rdw ook een NL kenteken gehad. Maar staat nu volgens mij geregistreerd als export. (zijn alleen geen papieren van. De motor is van stichting rally assist geweest en op gebouwd door rally bike center. Zij hebben hem geleverd zonder kenteken. De motor is door rally assist verhuurd geweest aan een Tjech (Martin Macek) die heeft hem gebruikt voor dakar. Verder is het probleem nu dat er een kenteken geregistreerd staat in Duitsland op dit framenummer. Dus het RDW wil er niets mee doen. Ik heb dus met de Duitse instelling contact gehad maar zij hebben al helemaal geen zin om hier achter aan te gaan. En het rdw doet het niet omdat ze het type plaatje (over het vin heen geplakt door rgp omdat zijn de type goedkeuring deden voor Yamahas van toen ? typte nummer staat dus op dat plaatje en in de zijkant van het frame. Maar volgens RDW Zwolle was dat niet zoals het hoorde en wilde er daarom geen werk van maken. en hebben het plaatje van me motor af getrokken... (Die heb ik nog wel)

Misschien is het nog wel te organiseren. Maar ik been een beetje klaar met het uitgeven van geld zonder te weten of het wat oplevert. Als ik wist dat ik met 500,- klaar was dan had ik dat gegaan. Maar heb bij het RDW ook de volle pont betaald en daar hebben ze me de helft niet van gedaan. En je wordt van het kastje naar de muur gestuurd als je daar over belt. ;(

Dus daarom de keuze om de kit er af te halen en de motor als crosser van de hand te doen.

Heb overigens Jos ook benaderd. Alleen veel mensen raden me het wel af om buiten de gebaande wegen om er een kenteken op te zetten. in verband met ongevallen in de toekomst. Lijntjes lopen altijd naar mij dus zal ik aansprakelijk worden gesteld als er dingen gebeuren.

Les van dit verhaal: koop niets zonder kenteken tenzij je er niet de weg mee op wil ;)
 
WR450FY 68-ML-HL

Datum eerste toelating 28-02-2009(13,0 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling 25-06-2020(1,7 jaar)
Datum eerste afgifte Nederland 30-10-2019(2,3 jaar)
Status kenteken Geldig

Waarom zoek je geen WR450 uit 2011 en bouw je alles over?
Het restant verkoop je als crosser zonder kenteken.
 
WR450FY 68-ML-HL

Datum eerste toelating 28-02-2009(13,0 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling 25-06-2020(1,7 jaar)
Datum eerste afgifte Nederland 30-10-2019(2,3 jaar)
Status kenteken Geldig

Waarom zoek je geen WR450 uit 2011 en bouw je alles over?
Het restant verkoop je als crosser zonder kenteken.
Dat is nu eigenlijk ook het idee alleen laat ik hem iemand anders op bouwen door de kit te verkopen. Ik rijd nu voor woon werk een xt660, En dat gaat me heel prima af. En door tijdgebrek zie ik me zelf niet rijden op de wr waarvoor die bedoeld is. Dus vandaar dat ik de kit wil verkopen en deze motor als crosser de deur uit doe. plus als ik een motor koop die tot problemen heeft in het blok of iets anders wat ik niet voorzag dan verlies je daar ook weer aardig wat op.
 
Gisteren geleerd dat de 2022 WRF's terug met papieren te koop zijn hier in België!

Zien er goed uit ook.
 
Ik vermoed het ook.

Viel me wel op dat er geen voorzieningen waren voor pinkers, claxon, groot licht, nummerplaatverlichting, etc en de nummerplaathouder onder de 'coole enduro' hoek stond.
Hoe dat dan gaat als je Herr Flick tegen het lijf loopt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan