Het ZAC topic deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat was hem dan, mijn eerste ZAC race.
begonnen in de Rookies, in quali gelijk mijn PR met 2,5s verbeterd, te snel bevonden en overgezet naar de Sport. Had ik niet verwacht en wist ook niet wat daar van te denken. Ik had immers geen idee of mijn PR een one-off was. Loop al een paar jaar bij het vrij rijden te tobben om onder 2.05 te komen.
Nouja, uiteindelijk maar een nieuw achterbandje gelegd, opgesteld.... en mijn start verprutst. als laatste de Haarbocht in, maar voor de Strubben alweer een man of 5 te pakken. Lekker gereden en uiteindelijk half weg de race nog een keer een seconde van mijn PR af. 2:00.415..... super blij mee maar waarom niet nog net een tikje sneller... die magische 2 minuten blijven me ontglippen.
In de tweede race tegen de verwachting heel constant 2.01 gereden, echt versnellen lukte niet meer. Conditiewerk aan de winkel deze winter.
Kan nu al niet wachten tot het nieuwe seizoen begint. Ik ben er volgend jaar zeker weer bij!!!
 
ff vraagje hier naar aanleiding van afgelopen maandag in de Race/Sport Cup.

De tweede race had ik bijna twee Sportcuppers op mijn kuip plakken,
de eerste in de Ruskenhoek, zwarte fiets, kan het startnummer en het merk niet meer herinneren... :o

Tweede in het Meeuwenmeer, een Ducati met nummer 455... :o

Bij deze mijn excuses aan beide heren, op het allerlaatste moment kwam ik tevoorschijn aan de binnenkant van de kerbs, doordat ik de situatie (net) niet goed inschatte...
Ik hoop dat jullie de broek niet vol hadden -O-

Groet! Jan #47
 
ff vraagje hier naar aanleiding van afgelopen maandag in de Race/Sport Cup.

De tweede race had ik bijna twee Sportcuppers op mijn kuip plakken,
de eerste in de Ruskenhoek, zwarte fiets, kan het startnummer en het merk niet meer herinneren... :o

Tweede in het Meeuwenmeer, een Ducati met nummer 455... :o

Bij deze mijn excuses aan beide heren, op het allerlaatste moment kwam ik tevoorschijn aan de binnenkant van de kerbs, doordat ik de situatie (net) niet goed inschatte...
Ik hoop dat jullie de broek niet vol hadden -O-

Groet! Jan #47

455 is Jack Coolen. Zegt me zo niets maar ik ben slecht met namen en gezichten.
 
@Ice&Frost: Heb er zelf geen last van gehad maar weet dat meerdere sportcuppers de race met de racecup als zeer onwenselijk hebben ervaren. Er is een aantal keer fysiek contact geweest bij inhaalacties en dit heeft minimaal 2 crashes veroorzaakt waarvan 1 de motor naar het grofvuil kan brengen.

Ben wel benieuwd naar meer ervaringen, ook de positieve!
 
@Ice&Frost: Heb er zelf geen last van gehad maar weet dat meerdere sportcuppers de race met de racecup als zeer onwenselijk hebben ervaren. Er is een aantal keer fysiek contact geweest bij inhaalacties en dit heeft minimaal 2 crashes veroorzaakt waarvan 1 de motor naar het grofvuil kan brengen.

Ben wel benieuwd naar meer ervaringen, ook de positieve!

Kan ik me heel goed voorstellen dat ze het niet prettig vonden. Is na Mettet volgens mij ook al aangegeven.
En dan nu nog in combinatie van afsluitende races waarin het eindklassement nog bepaald ging worden.... niet erg handig... -O-
 
ff vraagje hier naar aanleiding van afgelopen maandag in de Race/Sport Cup.

De tweede race had ik bijna twee Sportcuppers op mijn kuip plakken,
de eerste in de Ruskenhoek, zwarte fiets, kan het startnummer en het merk niet meer herinneren... :o

Tweede in het Meeuwenmeer, een Ducati met nummer 455... :o

Bij deze mijn excuses aan beide heren, op het allerlaatste moment kwam ik tevoorschijn aan de binnenkant van de kerbs, doordat ik de situatie (net) niet goed inschatte...
Ik hoop dat jullie de broek niet vol hadden -O-

Groet! Jan #47

Ga je wel sorry tegen hun zeggen maar niet tegen mij....ouwe misschakelende r1 rijder ;)
 
Fijn om te lezen dat het bij meer mensen niet goed viel het samen voegen van de sport en race cup.
Ik vond het zelf ook niks, zo kwam iemand mij in hoge heide over de curbstone buitenom voorbij en heb ik 2 keer bij het insturen moeten uitwijken om er niet tegen aan te zitten.
Volgende keer als de klasses samen gaan sla ik over, vond het echt geen rijden.
 
Same here, ik vond het ook helemaal niks. Teveel mensen met teveel snelheidverschillen in de baan tijdens een wedstrijd....

Ik heb hierover al een mail gestuurd naar RSZ.. Als ze idd zoals ze zeiden volle groepen willen in iedere klasse dan helpt dit niet echt.

De inschrijving vd sport en race zal ook redelijk snel vol, ik zag zelfs een aantal sport rijders vrij rijden...
 
Ga je wel sorry tegen hun zeggen maar niet tegen mij....ouwe misschakelende r1 rijder ;)

Jij moet gewoon afstand houden met je soepzuki :9

Ik gooi het wel in de groep, we krijgen nog een nabespreking :Z

:Z :?
Heb in de namiddag ook een mail naar Christiane gestuurd...
Gaat me er hier puur om, om mijn verontschuldigingen aan te bieden aan de twee heren waar ik binnenin de Apex opdook... Dat was gewoon niet fraai -O-
 
Kunnen ze meteen de vraag meenemen waarom het verschil tussen vrijrijden (150 euro) en de wedstrijd (230 euro) zo groot is ?
Aan de bekers kan het niet liggen :+
 

Gefeliciteerd met het kampioenschap :} Volgend jaar ONK ;)
Wat is er trouwens met Bart van Ommeren gebeurd met zn DQ?


En jij gefeliciteerd met je overwinning in race 1. Was het je eerste overwinning of onderschat ik je nu :? Mooie derde prijs in het klassement... volgend jaar goed schakelen dan knal je die lange zo voorbij :)

Nog even oefenen met springen _O-
14713716_1284854051556520_45504150311903582_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met het kampioenschap :} Volgend jaar ONK ;)
Wat is er trouwens met Bart van Ommeren gebeurd met zn DQ?

Een nogal verkeerd afgelopen inhaal actie :XEn jij gefeliciteerd met je overwinning in race 1. Was het je eerste overwinning of onderschat ik je nu :? Mooie derde prijs in het klassement... volgend jaar goed schakelen dan knal je die lange zo voorbij :)

Nog even oefenen met springen _O-
[afbeelding]
 
Een nogal verkeerd afgelopen inhaal actie :X

-O- Een foutje kan iedereen maken, maar als de hele actie niet met de ZAC gedachte (samen door de bocht) was, dan is het goed dat het hard aangepakt wordt. Hoop dat de gedupeerde er lichamelijk goed vanaf gekomen is.... en dat er voor de materiële schade een redelijke financiële vergoeding met de veroorzaker is gemaakt.

Hoofddoel van de ZAC is en blijft in mijn ogen altijd samen lol maken en zo snel mogelijk rondjes rijden :)
 
-O- Een foutje kan iedereen maken, maar als de hele actie niet met de ZAC gedachte (samen door de bocht) was, dan is het goed dat het hard aangepakt wordt. Hoop dat de gedupeerde er lichamelijk goed vanaf gekomen is.... en dat er voor de materiële schade een redelijke financiële vergoeding met de veroorzaker is gemaakt.

Hoofddoel van de ZAC is en blijft in mijn ogen altijd samen lol maken en zo snel mogelijk rondjes rijden :)

Je hebt altijd het probleem, wat kan wel en wat kan niet.
Ik heb het zelf niet gezien of meegekregen, maar blijkbaar is de grens net overschreden.
Doe je niets dan verschuift de grens.
Dit zet hopelijk iedereen weer scherp en is het prijsje of eindstand ondergeschikt aan de manier waarop.
Zoals je al schreef, ZAC is plezier voor alle rijders *O*
 
Hallo... helaas ben ik de gedupeerde van Bart van ommeren z'n actie... wij hebben mekaar naar de race gesproken en nemen nog contact met mekaar op... ik heb de dashcam beelden van m'n gopro bekeken en werd met 249 km op de klok bij de 1e knik van hoge heide tegen de kurbs aan de binnenkant tegen m'n arm getikt waardoor ik m'n stuur naar linkse duwde er direct achterover af viel van m'n motor... ik heb een moment van adrenaline meegemaakt wat iedereen heeft met een crash.. het eerste wat ik dacht was... ow SHIT!! M'n kameraad Michel Riemeijer crashte hier met zware verwondingen in een zac race 3 maanden terug... en dacht alleen maar.. blij de les blijven.. zorgen dat ik genoeg draai om alle stukken van m'n pak te gebruiken.. ik ben heel blij dat ik dat deed en vervolgens zonder verwondingen eraf ben gekomen!! Het is ongelofelijk dat ik zo opstond en alleen mn vingertoppen kapot had... er was voor het insturen vd ramshoek een rijder die.mij echt net heeft kunnen ontwijken... een gele oranje gsxr volgens mij uit de race klasse.. JOU ben ik heeeeeel DANKBAAR....!! Bart vocht voor z'n kampioenschap, heel logisch dat die niet van het gas ging.. maar om mijn leven met die actie op het spel te zetten vind ik echt naar.. ik ben wonder boven wonder helemaal goed!! Dat is het aller belangrijkste.... maar alles is verwoest.. m'n motor kleding etc... alles is weg.. terwijl ik veilig 2 bochten voor de finish op p5 lag... ik heb christiane gisteren gesproken en gezegd dat die race klasse gevoegd met de sport klasse mij de das om heeft gedaan.. racen volgend jaar zit er niet meer voor mij in... financieel gezien om alles weer goed te krijgen...... en de angst is zeker aanwezig.. maar de veiligheid van de rijders voorop was maandag minimaal in de sport en race klasse... er werd bij race control gezegd dat ik een blauwe vlag kreeg.. die kreeg ik NIET!!! Ik keek bij meeuwenmeer naar de baan post en er was geen blauwe vlag!! Ze zeiden dat het.mijn fout niet was.. maar daar heb ik nix aan... als ik de vlag had gezien was ik aan de kant gegaan en had Bart gewoon voorbij kunnen gaan... nu is het gewoon domweg slecht voor mij.. en al is Bart fout... ik heb nix meer... Bart baalt.. zac baalt... iedereen baalt... ik hoop dat het beter word en zal er alles aan doen om bij de prijsuitreiking te zijn.. ik heb wel geleerd dat het heel gevaarlijk en bros kan zijn..
Ik hoop dat zac het nooit meer door mekaar gooit!!!!

Gr rudy valk!!!! #567


-O- Een foutje kan iedereen maken, maar als de hele actie niet met de ZAC gedachte (samen door de bocht) was, dan is het goed dat het hard aangepakt wordt. Hoop dat de gedupeerde er lichamelijk goed vanaf gekomen is.... en dat er voor de materiële schade een redelijke financiële vergoeding met de veroorzaker is gemaakt.

Hoofddoel van de ZAC is en blijft in mijn ogen altijd samen lol maken en zo snel mogelijk rondjes rijden :)
 
Ik gooi het wel in de groep, we krijgen nog een nabespreking :Z

Ik heb maandag zelf niet meegereden en ben daar achteraf blij om ook.
Te grote snelheidsverschillen zijn met het vrij rijden al link laat staan als er voor t podium gestreden wordt of voor het eindklassement!
Ik heb maandag niet alleen Rudy gesproken maar nog zeker 4 mensen die of van de baan werden gedrukt, ofwel echt contact hebben gehad met de racecuppers tijdens de wedstrijd.
Dit kan niet de bedoeling zijn geweest van de organisatie maar als ze deze klassen nog een keer samen laten rijden (Donnington/Mettet b.v.) sla ik sowieso over.
En ik denk dat er meer zo over denken. Gewoon te gevaarlijk!
Als je door je eigen fout valt:risico van t vak. Maar van achter aangereden worden met een groot snelheidsverschil moet uitgesloten kunnen worden door deze 2 klassen niet samen te laten rijden!
Groeten, Rini #239
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan