Ik rij hier momenteel met een zijspan dat helemaal origineel staat , NIET TE DOEN !!15 inch en autoband icm schommel, merk je de sporen wel redelijk goed.
Je gaat er echter wel steeds minder 'last' van krijgen, je gaat het vanzelf corrigeren op den duur (net als het trekken van het span). Zolang je je maar wel bewust bent van het feit dat je span soms wel een beetje wil slingeren in geval van extremen. Daar heeft een motorband zo goed als geen last van.
Als ik hier op een bepaald stuk provinciale weg in wil halen dan slingert de handel nogal doordat er vrij forse richel in het midden ligt.
een volledige breedte van + 2M wat ENORM is ,
Is ook zo , een naafbesturing heeft geen last van spoorvorming .... of het moet echt extreem zijn ..
een autoband heeft ook veel meer grip op de weg dan een motorband die rond staat en verslijt ook veel minder rap ,als hij in een schommelvork zit zet de autoband hem scheef in de bochten en is de grip weer wat minder )
een motorband stuurt misschien een ietje gemakkelijker (? ) maar weegt dit af tegenover al het vorige ?
Ik rij hier momenteel met een zijspan dat helemaal origineel staat , NIET TE DOEN !!
moet er wel bij vertellen dat hij met een "Toe-inn" staat van ongeveer 10-12 cm en een voledige breedte van + 2M wat ENORM is , verleden week een kleine poging gewaagd om het geheel enkele cms korter bij te zetten , maar tevergeefs , heb de handdoek in de ring gegooid , we zullen op Roger Enigma moeten wachten
10-12cm?? Wat voor span is dat dan?
70 € voor een band is inderdaad geen geld ...Ja. Bij mij zeer zeker. Het gaat mij om rijplezier en dat heb ik veeeeeeeeeel meer met een scooterachterband voorop dan met een autoband. Daarbij, een autoband kost €45, een scooterachterband € 70. Dus waar praten we over. Want met die scooterband rijd ik gewoon ook 8000km. En als ik er 8k mee rijd, zijn er anderen die er makkelijk 20k mee rijden............
Deels met je eens. Ik heb ruim geexperimenteerd. De (natte) grip, met name met remmen is sterk afhankelijk van de vorm van het profiel. Hoe dwarser het profiel op de rijrichting loopt, hoe minder grip. Ik heb met mn 14" scooterachterband gemiddeld niet minder rubber op de weg dat met een autoband. Het rubber is wel veel zachter dan van een auto, dus ik denk dat ik per saldo meer grip heb. Wie mn span kent, weet wel wat ik met grip bedoel.Stuurt een heel stuk lichter als een autoband, je contactvlak is veel kleiner. Daar was ook de vraag: lichter sturen. Wat slijtage betreft zeker de helft tot 70% harder slijten als een autoband. Veiligheid bij nat wegdek deels afhankelijk van je rijstijl. Hier komt weer het contactvlak bij kijken ( minder grip)en dus minder waterafvoer. Gebruik zelf momenteel zo'n Pirelli die er overigens strak op gaat, is zeker geen ruime slappe band.
Als ik zo de achterste bevestiging (beneden) van je span bekijk kan ik niet zeggen dat dat er lekker solide uitziet.
denk dat het vooral gedaan is omdat er ook nog zijkoffers op moeten ..
maar binnen enkele maanden komt het allemaal goed hoor
Bij mij komt de naam Verstegen op als ik het zo zie.Als ik zo de achterste bevestiging (beneden) van je span bekijk kan ik niet zeggen dat dat er lekker solide uitziet.
Bij mij komt de naam Verstegen op als ik het zo zie.
Is een vertekend beeld hoor , zitten geen klemmen op die kunnen torderen ....Bij mij komt de naam Verstegen op als ik het zo zie.
Ik weet dat het een verstandige keuze is lolDus ik denk dat t een heel verstandige keuze is om m een tijdje bij Roger neer te zetten
Ik snap nu wat je bedoelt met toespoor 10-12cm. Deze constructie is daar flexibel genoeg voor
Dat stripje is alleen om het subframe omhoog te houden. Daar achter zit de schoorstang. Het toespoor zou je eigenlijk rijdend moeten meten. Ik vermoed dat het rijdend terugloopt naar de 4cm doordat de achterkant indraaid.Dat bovenste achterste punt; waarom met een 3 keer gebogen strip?? Daar trek je toch een mooi buisje naar toe? Dit geeft nauwelijks extra stijfheid in de richting waar het voor bedoeld is.
Ik blijf me bij die Amerikanen ook verbazen over de halve stangkoppen die ze gebruiken, geen kogels of gaffels maar een bout die het bij elkaar moet houden.