Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Heerlijk model nu zo'n 5 jaar in bezit en 55.000km verder🥳💚
In het verleden al eens een paar circuit dagen mee gereden.

En het rijwielgedeelte is echt heerlijk.

Dus nu deze ook vooral aangeschaft voor het lesgeven op het circuit en het vrij rijden, er zitten ook circuit kuipen etc bij.

Maar het is wel weer erg prettig om weer op een 600 te rijden. *D
 
1688832737947.png


€13.800,-
Wel jammer dat het pas oktober wordt, dan is het seizoen voorbij. En dan gaan mensen echt geen bike nog kopen en die all-risk + wegenbelasting voor 5 maanden betalen voordat we pas weer in maart kunnen rijden.
 
Ik sinds een tijdje ook eigenaar van een zx6r na zo enorm veel motoren te hebben gehad, de meeste veel meer fancy dan deze .. vind ik dit toch een enorm toffe aanwinst. Niet omdat de specs zo spectaculair zijn, maar omdat het een nostalgische waarde heeft, toen ik 15 was (1997) kwam deze motor op de straat en was dat een grote droom uiteraard.
Nu kwam ik deze tegen, elk boutje en stickertje aan de motor is origineel en hij is in absolute nieuwstaat. Hij heeft wel meer dan 20 jaar stil gestaan onder een dekentje dus er zat wel (aardig) wat werk aan om hem weer goed en duurzaam rijdend te krijgen maar dat was ook wel weer een deel van de fun.

Al met al heb ik geen idee wat ik er mee ga doen, want zoveel zal ik er niet op gaan rijden. Maar voorlopig maar gewoon voor de heb en wie weet over een tijdje wel weer in de verkoop :)
 

Bijlagen

  • zx6r.jpg
    zx6r.jpg
    369,8 KB · Weergaven: 35
Ik sinds een tijdje ook eigenaar van een zx6r na zo enorm veel motoren te hebben gehad, de meeste veel meer fancy dan deze .. vind ik dit toch een enorm toffe aanwinst. Niet omdat de specs zo spectaculair zijn, maar omdat het een nostalgische waarde heeft, toen ik 15 was (1997) kwam deze motor op de straat en was dat een grote droom uiteraard.
Nu kwam ik deze tegen, elk boutje en stickertje aan de motor is origineel en hij is in absolute nieuwstaat. Hij heeft wel meer dan 20 jaar stil gestaan onder een dekentje dus er zat wel (aardig) wat werk aan om hem weer goed en duurzaam rijdend te krijgen maar dat was ook wel weer een deel van de fun.

Al met al heb ik geen idee wat ik er mee ga doen, want zoveel zal ik er niet op gaan rijden. Maar voorlopig maar gewoon voor de heb en wie weet over een tijdje wel weer in de verkoop :)
Mooie motor.

Heel veel (knutsel) plezier ermee. :]
 
Ik sinds een tijdje ook eigenaar van een zx6r na zo enorm veel motoren te hebben gehad, de meeste veel meer fancy dan deze .. vind ik dit toch een enorm toffe aanwinst. Niet omdat de specs zo spectaculair zijn, maar omdat het een nostalgische waarde heeft, toen ik 15 was (1997) kwam deze motor op de straat en was dat een grote droom uiteraard.
Nu kwam ik deze tegen, elk boutje en stickertje aan de motor is origineel en hij is in absolute nieuwstaat. Hij heeft wel meer dan 20 jaar stil gestaan onder een dekentje dus er zat wel (aardig) wat werk aan om hem weer goed en duurzaam rijdend te krijgen maar dat was ook wel weer een deel van de fun.

Al met al heb ik geen idee wat ik er mee ga doen, want zoveel zal ik er niet op gaan rijden. Maar voorlopig maar gewoon voor de heb en wie weet over een tijdje wel weer in de verkoop :)
Deze motor heeft mijn interesse in motorrijden gewekt, soortgelijk aan jouw verhaal (je bent net een jaartje ouder ;-P). Toen ik naar school fietste kwam deze iedere week wel een keer langs, ik vond het super indrukwekkend en cool! Zo nu en dan verschijnt er een exemplaar op mp, maar vaak niet oem/origineel. Zou zo een als jij hebt graag aan de collectie toevoegen. Heel veel plezier ermee!
 
Cordona quickshifter vraag. Wellicht kan iemand mij helpen. Na het vervangen van de accu doet de quickshifter het niet meer. Ik dacht eerst een kabeltje vergeten te hebben aan te sluiten. Maar alles zit vast. Iemand een idee? Het zou fijn zijn als hij het weer doet, vrijdag naar zolder voor een dagje circuit namelijk.
 
Jawel hoor, heb de afgelopen 3 jaar ongeveer 45k woon-werk gereden met mijn Diversion, en sinds kort een Multi 1200S *D
 
Kijk aan, hele andere machines. *D
Maar je rijd nog wel. :t

Ik heb tegenwoordig een 09 zx6r en 09 ER6N.

Zx10r verkocht dit jaar... die mis ik nog steeds. 😅
 
Vandaag een nieuwe accu in de kawa gezet. De oude wel netjes bijgeladen tijdens niet rijden en / of koude weer in de schuur, maar helaas toch overleden. Hij doet het weer en morgen voor het eerst weer even rijden! 😎
 

Bijlagen

  • IMG_6338.png
    IMG_6338.png
    410,8 KB · Weergaven: 0
Gewoon even investeren in een druppelaar zoals een Optimate.

Mijn Diversion heeft 5 jaar buiten gestaan onder een carport en de accu is nog prima.
 
Vandaag een nieuwe accu in de kawa gezet. De oude wel netjes bijgeladen tijdens niet rijden en / of koude weer in de schuur, maar helaas toch overleden. Hij doet het weer en morgen voor het eerst weer even rijden! 😎
Beter om de maand laden dan steeds druppelen is mijn devies. :)
 
Wat is de achtergrond van dit advies?
De redelijk wat gerapporteerde defecte accu's onder een druppellader.
Er is sneller kans op droog lopen in het geval met loodaccu's.
Ze slapen niet, maar worden bij diverse laders flink door een cycles genomen.
En ik wil ook geen constante stroombron in de schuur, garage of in huis.
Zelfs al is dat nog maar wat milliamperes.
Bovendien is wat persoonlijke aandacht nooit weg; eigen controle.
De hele tijd zo'n verbruiker in het stopcontact is een luie en te luxe "moderne maatschappij" oplossing naar mijn mening.
Even van de bank af en die accu check; een kwartier op de lader en er weer af is veel efficiënter.
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten. ;)

Er zijn ook merken met een Li-Ion druppellader.
Dat is helemaal onzin, want die accu's met vrijwel geen zelfontlading ben je dan onnodig aan het stressen.
Deze cellen voelen zich niet lekker bij steeds 100% geladen te worden.
Dat blijkt dan ook wel in de statistieken
En de gebruikers denken dat ze goed doen.

Accu onderhoud is blijkbaar alles of niets.
Maar het vervalt dan al snel in TEveel aandacht.
En daar zijn bekende grappen over.
Alleen TEquila is bewezen goed met die twee letters. :)
 
Duidelijk verhaal, heb me er nooit in verdiept en in al die jaren nog nooit echt problemen gehad met mijn accu's aan de Optimate dus was benieuwd :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan